Toon posts:

[XP] "snuif" geluidje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop me sinds een paar dagen te ergeren aan een soort "snuif" geluidje, twee seconden later gevolgd door dezelde, iets zachtere snuif. Het komt, compleet onvoorspelbaar, elke paar minuten, soms 2 keer in een minuut, soms een uur niet.
Het komt voor op twee verschillende computers die geen overeenkomsten hebben wat hardware betreft. De een draait XP-Pro en de andere XP-Home.

Opname

Iemand een idee wat het is, en belangrijker, hoe kom ik er vanaf?

Verwijderd

klinkt volgens mij als een klikje van je browser, als je ergens op geklikt heb. Of komt het niet uit je speakers? Misschien moet je eens scannen op virussen ofzo. Ik doe ook maar een gooi

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Klinkt idd niet echt als een "snuif" geluidje, meer iets van een klik of schuif geluidje van een programma.

Probeer eens bij de windows geluids instellingen de geluiden uit te zetten ?

Verwijderd

ik weet dat de search in windows een hondje bevat, en dat beest geeft iig ook een snuif geluidje af en toe :)

en inderdaad, probeer de windows geluiden eens specifiek uit te zetten, dan kun je iig kijken of het een geinstalleerd programma is / of je windows install zelf

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 09:11 ]

Verwijderd

Mocht het inderdaad een windows programma zijn zou ik als ik jou was even scannen op spy- en adware.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
is geen spyware, ik heb hetzelfde probleem op mijn XP computer.
Zelfs geconstateerd net na installatie.

Moet er wel bij vertellen, dat ik altijd muziek aan heb staan.
Misschien een codec?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Doe voor de grap eens geen muziek aan en kijk of het "gesnuif" nog steeds optreedt, lijkt me logisch toch ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Is er misschien een network sniffer actief?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

dit geluid is het geluid van die hond van windows xp bij search files or folders :)

Dus controleer of je die niet toevallig nog in de taskbar hebt staan. Mn pa had precies hetzelfde.
Pagina: 1