[over FAQ] SIDN kosten .nl domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Uit de FAQ van dit forum: Prijzen verschillen van bedrijf tot bedrijf, maar de SIDN rekent €5 eenmalige kosten en €1,75 per maand. Het lijkt me duidelijk dat bedrijven hier niet ondergaan.

Dat zal toch niet (meer)? Dat is € 5,- start + € 21,- per jaar. Ik zie vele aanbieders daar ver onder gaan, dus ik neem aan dat die info verouderd is. Weet iemand de actuele tarieven?

Ik vraag hiernaar omdat ik een .nl wil registreren, maar het me tot nu toe niet lukt om een nette partij voor een nette prijs te vinden. Zo had ik me al bijna ergens aangemeld maar zag ik net op tijd helemaal verborgen in de kleine lettertjes van algemene voorwaarden dat ze bij eventuele beëindiging van de overeenkomst je domein gijzelen, voor een door hen nader te bepalen losgeld:
mits de hiervoor verschuldigde administratiekosten (groot min. € 15,- excl. BTW, tenzij schriftelijk anders overeengekomen) op de financiële rekening van Alerd websolutions zijn bijgeschreven.
Juist ja; datzelfde bedrijf zegt dan ook nog eens keihard in zijn FAQ dat er geen verborgen kosten zijn:
Zijn er nog verborgen kosten bij MijneigenDomein.com?
Nee, absoluut niet.
Mocht het blijken te stinken, dan kun je niet zo maar weg.. auch! (Mag dit eigenlijk zo maar van de SIDN?) Geschrokken ben ik toen maar naar hier afgedropen op zoek naar ervaringen met verschillende .nl registratoren. Te weten onder welke prijs het "zeker weten fishy" moet zijn zou een aardig begin zijn.

Na ca. 25 van de voordeligere bedrijven aangeklikt te hebben op twee van de in de hosting FAQ alhier genoemde sites, ben ik nu terecht gekomen bij TransIP. Dit is de eerste die een echt solide indruk op me maakt. EUR 5.99 eerste jaar (aanbieding), 7.50 daarna (beide ex. BTW). Enige twijfel tot nu toe: zie nergens de (algemene / formele) voorwaarden. Iemand ervaringen met dit bedrijf, en dan met name met het opzeggen en wegverhuizen van domeinen er vandaan? (Voor die paar euro kun je bij problemen immers altijd weg gaan, maar dan moet dát wel kunnen..)

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
het kunnen registreren van .nl domeinnamen direct bij sidn kost voor een bedrijf 150 euro per kwartaal (Deelnemer categorie 1).

Daarnaast nog per domein:
-0,50 euro voor een nieuwe registratie
-0,25 euro per kwartaal

Nog even over TransIP, dit is een betrouwbaar bedrijf wat ook door veel resellers wordt gebruikt.
Ze doen niet moeilijk over verhuizingen of opzeggingen. Ze registreren je domeinen realtime!

Het gijzelen van een .nl domein is geloof ik niet mogelijk zolang het domein op jouwn naam staat.
Je kunt het domein dan gewoon laten verhuizen (moeten ze wel de registratiepapieren met jouwn handtekening sturen).
Het bedrijf waar weg van verhuist wordt kan daar dan niks meer tegen doen.

En dan nog even een grafiekje voor de kosten:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchwire.nl/images/grafiek.PNG

[ Voor 62% gewijzigd door woutertje op 16-02-2007 16:10 ]

Verwijderd

Birdie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:31:
Na ca. 25 van de voordeligere bedrijven aangeklikt te hebben op twee van de in de hosting FAQ alhier genoemde sites, ben ik nu terecht gekomen bij TransIP. Dit is de eerste die een echt solide indruk op me maakt. EUR 5.99 eerste jaar (aanbieding), 7.50 daarna (beide ex. BTW). Enige twijfel tot nu toe: zie nergens de (algemene / formele) voorwaarden. Iemand ervaringen met dit bedrijf, en dan met name met het opzeggen en wegverhuizen van domeinen er vandaan? (Voor die paar euro kun je bij problemen immers altijd weg gaan, maar dan moet dát wel kunnen..)
Jazeker, ik heb meerdere domeinen bij transip geregistreerd staan. Goede ervaringen mee. Werkt uitstekend en het online kunnen zetten van je handtekening waardoor je geen formulieren meer hoeft te faxen is ook top.
Hosting weet ik niet, maak ik geen gebruik van omdat ik dat zelf geregeld heb. Maar verder hartstikke goed geregeld daar. Ook een goed bedieningspaneel voor je dns instellingen.

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
transip rekent 5.99 per domein. Op zich niet duur, maar kan goedkoper :) Overigens krijg je meestal een domein gratis als je een hostingpakketje ergens afneemt.

https://twitch.tv/magus77nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
fre0n schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:40:
transip rekent 5.99 per domein. Op zich niet duur, maar kan goedkoper :) Overigens krijg je meestal een domein gratis als je een hostingpakketje ergens afneemt.
Ook ik heb m'n NL domeinen bij transip. Realtime registratie, prima dns beheer en goede prijs. Hosting doe ik zelf (eigen colodoos). .com/net/org doe ik bij Godaddy.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

fre0n schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:40:
Kan niet goedkoper als je ook nog medewerkers moet betalen. 5.99 is daar eigenlijk al te goedkoop voor, maar domeinen is op zich niet de core business van transip en ze hebben dat volledig geautomatiseerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1