Internet zeer onstabiel / Pingen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Bij mijn ouders thuis hebben we sinds een jaar of 4 ADSL. Sinds een half jaar is het Internet erg onstabiel, hij valt er 10x per uur uit (na x aantal minuten weer verbinding). De laatste tijd is het wel heel erg geworden.

Mn moeder had laatst met een helpdesk gebeld (van KNP oid), en die heeft een soort ADSL test gedaan waaruit bleek dat de response minimaal was: 6 wat normaal gezien 10 had moeten zijn. Volgens die man ging dat cijfer naar beneden als er veel data uit getrokken werd (dus als ik en mn broertje gelijk een website raadplegen, of iets downloaden) en dan verbrak de verbinding.

Volgens de man waren er een paar mogelijkheden van het probleem:
- We zitten ver van de centrale van ADSL vandaan.
- De verbinding tussen de router en de ISDN centrale bij ons thuis is een lange afstand (ruim 100 meter van het ene gebouw naar het andere).

Ik heb een test gedaan bij speedtest en daar kwam het volgende uit:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 638.0 KByte/sec
(=5104 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 76.2 KByte/sec
(=610 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1145.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk 0.0 ms
Pingen dus niet mogelijk! Ook via DOS werkte dit niet, ik kreeg 4 Time-Outs en 100% verloren pakketten.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sport_Life schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:14:

[...]

Pingen dus niet mogelijk! Ook via DOS werkte dit niet, ik kreeg 4 Time-Outs en 100% verloren pakketten.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Heb je ook gelezen wat er bij staat? Dat dit veroorzaakt kan worden door je firewall. En heb je die al uitgeschakeld? Gedacht aan je modem die niet antwoord op ping pakketjes? Bla, bla, bla, je probleem zit in ieder geval niet in het feit dat er niet naar je WAN IP gepingt kan worden.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Firewall staat hartstikke uit. Verder zegt de Diagnostic test van mn router het volgende:
Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection PASS HELP
Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization PASS HELP
Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM PASS HELP
Test PPPoPvc 0 PPPOE connection UNKNOWN HELP
Test PPPoPvc 0 PPP layer connection PASS HELP
Test PPPoPvc 0 IP connect to PPP FAIL HELP
Testing Internet Connection
Ping primary DNS SKIPPED HELP
Query DNS for www.conexant.com SKIPPED HELP
Ping www.conexant.com SKIPPED HELP
Bij "Test PPPoPvc 0 IP connect to PPP" failed hij dus..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1