Toon posts:

Mobo foutje ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren is de pc binnegekomen die ik had besteld en door een bedrijf in elkaar is gezet, na wat software te instaleren vind ik dat de pc raar reageert.
De CPU of Moederbord werkt soms niet helemaal soepel, (bij mijn andere computer doet ie dat wel, is dezelfde soort cpu). De PC blijft soms hangen, en een moment later komen alle toepassingen die in de tussenzittende tijd zijn aangevraagd tegelijk op.

Verder werkt de videokaart niet helemaal soepel, Een spel dat op een oudere videokaart makkelijk draait, kan op deze computer alleen worden gespeeld met haperingen, in het begin heeel erg, daarna iets minder maar nog steeds hinderlijk.

Ikzelf denk dat het met de drivers te maken heeft van het moederbord en de videokaart, maar het rare is dat ik alle drivers heb geinstalleerd.
Het kan zijn dat ik een fout heb gemaakt met het updaten ervan, want ik had eerst de drivers up gedate en daarna windows pas naar SP2 upgedate.
Weten jullie misschien iets waardoor alles nog niet helemaal soepel werkt, of is het van belang dat eerst SP2 wordt geupdate en daarna pas de drivers?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is waarschijnlijk een stuk zinvollere discussie als je ook informatie geeft over welk moederbord, welke processor, videokaart, welke bestanden, welke handelingen, etc. Nu beschrijf je alleen het probleem ("het doet pijn") maar niet waar en bij wie.

Kun je ook aangeven hoe je een en ander hebt getest, en wat je al geprobeerd hebt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chipsetdrivers installed? Vind het een typische ik-heb-geen-chipsetdrivers geïnstalleerd staan :P

Verwijderd

Topicstarter
Hehe oke,

Mobo: Asus A8R-mvp
Videokaart: Sapphire x1650 pro 256mb
CPU: AMD Ahtlon 3500+
--
1. Drivers geupdate van de cd's die erbij zaten (Sapphire cd, Mobo Asus cd waar alleen voor cpu de Coolandquit ding bij zat, en nog wat andere dingen van geluid)
2. Toen pas Windows XP SP2 geinstalleerd (Dom, volgens mij)
3. Spel etc. getest
3. De drivers geupdate via internet van videokaart
4. Nog steeds hetzelfde

Bij een benchmark staat dat hij het moederbord en de CPU niet kan herkennen, wel de snelheid maar niet de volledige naam... Dat is dus al een fout, want bij mijn andere pc kan dit wel met dezelfde processor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus iemand nog tips voor me wat ik fout heb gedaan etc.?