Ik ben bezig een schakeling te bouwen. Die door middel van multiplexing een flink aantal ledjes moet gaan aansturen. In totaal 128 stuks. Ik zit een beetje met de stroom die ik door de ledjes kan laten lopen. Die ledjes hebben een nominale stroom van 20 mA. Als ik dan de ledjes als volgt verdeel. 8x16 zijn de ledjes maar 1/8 van de tijd aan. Echter een stroom die 8 keer zo hoog is voor 1/8 van de tijd lijkt me niet zo'n succes. Wat is de maximale stroom die ik veilig door een ledje kan jagen.
Ik heb trouwens berekend dat ik ongeveer 200 kloktikken nodig heb om alle ledjes aan te sturen per cyclus. Ik zou dan op een frequentie komen van 80kHz als mijn AVR op 16MHz draait. Ik verwacht wel dat dit nog een stuk lager wordt omdat ik nog wel wat extra berekeningen wil doen hier maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik zo
Ik heb trouwens berekend dat ik ongeveer 200 kloktikken nodig heb om alle ledjes aan te sturen per cyclus. Ik zou dan op een frequentie komen van 80kHz als mijn AVR op 16MHz draait. Ik verwacht wel dat dit nog een stuk lager wordt omdat ik nog wel wat extra berekeningen wil doen hier maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik zo