DVI-D -> DVI-D (24m/24m) 1,8m dual link Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Sieginator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een CRT scherm gekocht, en daarbij zat nog geen kabel. En heb daarom eerst een goedkope kabel gekocht met de oude aansluiting. Dit beeldscherm (IBM 275) heeft ook de mogelijkheid om er een DVI kabel tussen te hangen en dat heb ik geprobeerd. Maar helaas...

Wanneer ik de DVI (DVI-D -> DVI-D (24m/24m) 1,8m dual link) kabel op mijn videokaart (Ati Radeon 9600) aansluit en op mijn beeldscherm krijg ik met geen enkele mogelijkheid beeld. Wanneer ik op het OUDE snoer een verlengstukje schroef (die in het DVI slot past) en hem tenslotte weer in het slot van mijn videokaart druk doet hij het wel. En dan mag ik toch aannemen dat het niet aan de videokaart ligt?

Ik denk dat ik een verkeerde kabel heb gekocht, maar waarom werkt hij dan niet...?

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 13:35
Een CRT is per definitie analoog, daarom kun je geen DVI-D gebruiken want dan heb je alleen een digitaal signaal. Die oude kabel met een verlengstukje geeft een DVI-A of DVI-I signaal door en dat analoge signaal snapt je monitor wel. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Dvi