Toon posts:

FTP probleem met speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe ADSL met een speedtouch 716. Hiervoor had ik een Speedtouch home naar een pro gehacked.

Ik draai een linux server. Ik wil hier ook naar kunnen FTP'en uiteraard. Nu wil dat niet lukken. Als ik bijv. via explorer gewoon ftp://xxxxx:xxx@xxx doe dan krijg ik de melding:

Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt.

Details: Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.

Het probleem ligt dus niet aan mijn server, want die heeft t altijd gedaan.(heb m net op mijn oude ADSL gehad die er nog ligt en daar werkt t gewoon)

Ik hoor graag een oplossing!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een tip voor mij om mijn FTP weer aan de praat te krijgen?:(

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
werkt het wel met een _echte_ ftp-client ?
(browsers zjn er voor web-pagina's... niet echt voor ftp-site's)

van waar probeer je te ftp'en ?
van een ander intern systeem ?

zou moeten gaan als je ook een ftp doet naar je interne ip van je server (en hij het ftp van IE verstaat)
(ftp vanaf intern systeem naar het externe ip van je adsl-modem die het dan via nat terug intern stuurt werkt zelden en heeft op zich serieus weinig nut het zo te doen)

als het van intern naar intern moet werken zou het zo moeten gaan, anders heb je ergens fw ofzo fout staan...

vanaf een extern systeem ?
- juiste ip gebruikt ?
- juiste portforwarding ingesteld ?
- je client ev. via passieve weg connectie laten maken ?

- ...
er zijn x-tal dingen niet vermeld in je start dus aub graag aanvulling

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nee, met een ftp client werkt het ook niet en probeer het vanaf een extern ip adres. (mijn oude adsl ligt er nog)

Vanaf intern lukt get wel om te ftp-en.
Als ik mijn server terug zet op mijn oude adsl lijn heb ik geen enkel probleem. Het probleem zit m dus in mijn speedtouch 716 wl.

En ik gebruik t juiste ip adres, heb poort 20 en 21 doorgezet en met geen enkele connectie (ook niet passief) krijg ik verbinding.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 17:57 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
het kan mogelijk ook zijn dat je nieuwe adsl-provider private ftp-servers blokkeert eh.
(maw: dat zijn klanten thuis geen ftp mogen draaien die voor anderen bereikbaar wordt gesteld)

heb je dat ev. al nagekeken/nagevraagd ?

test ev. met je ftp-server op een hogere poort te laten draaien
(of een externe poort hoger dan bv 2048 door te laten verwijzen naar je interne poort21-ftp-server)

als dat wel lukt dan is het je provider die moeilijk doet (en toegang tot poort 21 blokkeert)

(of is het dezelfde provider maar nu via een ander lijntje ?)

Laat ev. een kennis die via kabel zit (of ook een totaal andere provider heeft) eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij speedlinq nu. Mijn broer heeft daar geen problemen met zijn server, maar zal ze morgen eens bellen en daarna even verder kijken!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Deze al gelezen: yGiDoRp in "FTP server werkt niet meer passive met S..."

Dit werkte bij mij wel. Alleen zoals iemand anders ook al meldt werkt daarna UITGAANDE ACTIVE ftp niet meer (passive nog wel).
Pagina: 1