Toon posts:

geluidsdriver is er niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederboard heeft een ingebouwde geluidskaart. Het gaat hier om een 7.1 geluidskaart. Maar in de hardware kan ik hem helemaal niet terug vinden.

Ook doet hij het niet omdat er volgens hem geen drivers zijn. Via Everest Home Edition gekeken welke geluidskaart erin zit, kom ik bij SiS 7012 Audio Device PCI uit. De drivers ervoor opgezocht, maar dat waren volgens hem niet de goede.

Een USB Headset doet het trouwens wel, maar ik wil toch wel graag mijn boxen er opaan sluiten. Heeft iemand hier ook een oplossing voor?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

welk moederbord gaat het om? en os?

voor drivers van onboardgeluidskaarten moet je meestal kijken tussen de drivers op de cd van het moederbord, of op de site van de fabrikant

[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 15-02-2007 21:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
In de bios kun je je onboard audio aan en uit zetten. Staat hij aan?

Verder is het gemakkelijk als je hier zou zetten welk merk moederbord en het type ;-)

Verwijderd

Topicstarter
het is het type Gigabite GA-8STXC, met os windows xp prof.

In de bios is hij enabled, maar in de hardware lijst is hij nergens terug te vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 19:33 ]