Toon posts:

Cisco 2503 vast in rxboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren (en dames)

Ik zit vast in rxboot met mijn Cisco 2503, waarschijnlijk heb ik geen IOS op mijn Flash staan maar dat kan ik niet zien omdat hij mij geen optie geeft, "Router(boot)#show flash" werkt niet.

ook een nieuwe IOS over TFTPen lijkt niet te werken, ik krijg met de COPY command alleen de keuze om flh-log over te zetten.

dit staat er:
Router(boot)#copy ?
flh-log

Router(boot)#copy

als ik dat doe staat er:
Router(boot)#copy flh-log ?
tftp

Router(boot)#copy flh-log

dus dan kan ik wel naar een TFTP server toe.
Ik heb dit al geprobeert en het werkt inderdaad.

Ik hoop dat jullie een idee hebben.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Geeft 'ie nog meer output dan dit, en zo ja: wat exact? Want dit zegt niet zoveel, en niet al te veel mensen zullen een 2500 bij de hand hebben om even te vergelijken. Zie ook nog even Registratievoorwaarden / korte FAQ voor wat uitleg over wat je bij een topic moet vermelden..

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:01:
Geeft 'ie nog meer output dan dit, en zo ja: wat exact?
Nee, dit zijn letterlijk alle opties die ik krijg als ik een copy commando wil uitvoeren.
Want dit zegt niet zoveel, en niet al te veel mensen zullen een 2500 bij de hand hebben om even te vergelijken. Zie ook nog even Registratievoorwaarden / korte FAQ voor wat uitleg over wat je bij een topic moet vermelden..
een show version:

OS (tm) 3000 Bootstrap Software (IGS-BOOT-R), Version 11.0(10c), RELEASE SOFTWA
RE (fc1)
Copyright (c) 1986-1996 by cisco Systems, Inc.
Compiled Fri 27-Dec-96 17:33 by loreilly
Image text-base: 0x01010000, data-base: 0x00001000

ROM: System Bootstrap, Version 11.0(10c), SOFTWARE

Router uptime is 6 minutes
System restarted by power-on
Running default software

cisco 2500 (68030) processor (revision F) with 8192K/2048K bytes of memory.
Processor board ID 03294845, with hardware revision 00000000
X.25 software, Version 2.0, NET2, BFE and GOSIP compliant.
Basic Rate ISDN software, Version 1.0.
1 Ethernet/IEEE 802.3 interface.
2 Serial network interfaces.
1 ISDN Basic Rate interface.
32K bytes of non-volatile configuration memory.

Configuration register is 0x2142

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

type in:

code:
1
2
o/r 0x2102
i

overigens kun je met 'dir flash:' kijken of je een image aan boord hebt.

[ Voor 63% gewijzigd door JackBol op 15-02-2007 21:45 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
_DH schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:42:
type in:

code:
1
2
o/r 0x2102
i

overigens kun je met 'dir flash:' kijken of je een image aan boord hebt.
bijde commando's werken niet, in de tussen tijd heb ik die registratie waarde idd daar naar toe aangepast via conf t. heeft trouwens geen verder effect.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben verder gegaan en de binnenkant vergeleken met mijn 2051 Router en het lijkt er op dat er geen Flash geheugen modulen is meegeleverd met deze router.

Ik ga maar eens even een gesprek voeren met de leverancier. :(

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 07:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Maar als jij geen flash IOS file op je router hebt staan werkt TFTP niet via het 'copy flash tftp' command. Als je geen flash IOS op de router hebt staan zou je overigens in een 'Rommon1>, Rommon2>' status moeten komen.

Om vanuit de rommon een flash .bin te TFTP'en moet je eerst alle parameters instellen en dan 'tftpdnld' intikken. Als je dit laatste commando als eerste invoert zie je precies wat en hoe je de parameters moet invoeren.

www.google.nl

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Excuus, je config-register is niet de oorzaak van je problemen en je zit ook niet in rommon.

Je prompt geeft aan:

code:
1
Router(boot)>

Dit geeft aan dat je in een boot-mode zit. Dit is een beperkte versie van je IOS, enkel bedoelt om een IOS te installeren. Je komt hierin als je router niet weet met welk IOS opgestart moet worden. Dit kan zijn omdat er geen IOS aanwezig is (waarschijnlijk bij jou het probleem) of wanneer er meer images aanwezig zijn, terwijl er geen specifieke in de configuratie is aangegeven.

Zie ook: deze cisco pagina

Ik zou zeggen, zorg dat je een flash kaartje regelt, zet er een IOS op en vervolgens lekker routen! :)

[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 16-02-2007 09:31 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

SambalBij

We're all MAD here

Ziet er inderdaad uit als geen flash; show version zou onderaan (onder de regel over non volatile config memory) nog een regel moeten geven als xxxxK bytes of processor board System flash (Read/Write)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
_DH schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:29:

Ik zou zeggen, zorg dat je een flash kaartje regelt, zet er een IOS op en vervolgens lekker routen! :)
Yes,

‘k heb de leverancier gesproken en aangezien de technische man vandaag afwezig is zullen ze maandag een flash kaart gratis opsturen. Heel netjes,

Ik zal wel hier posten of het probleem dan weg is, (voor het nageslacht met de zelfde symptomen).
Pagina: 1