Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Aero doet het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met Aero..

kan het op geen enkele manier inschakelen.. kan ook nergens die thema's en doorzichtigheid inschakelen zoals windows zelf vermeld.

Heb volgende hardware:

Amd x2 5200+
4 x 1024 mb Kingston HyperX 800hmz
X1900XTX

Zou iemand hiermee kunnen helpen?

Note* heb vista gekocht :) niet gedownload.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je hebt vast en zeker Vista Basic gekocht, daar zit geen aero bij.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Topicstarter
Heb Home premium ?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Dat zou zwaar balen zijn voor je...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ?

Herinstallatie plegen ? Volledige formatatie en dan overnieuw proberen ? :D

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:27

wontcachme

You catch me? No you wont

wat zijn je waardes bij de vista index? heb je alle drivers geinstalleerd?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 00:58
Hmm... Ik moest eerst mijn drivers installeren, daarna deed hij het pas op mijn X1950pro... Probeer de Windows prestatie index nog eens te draaien!

Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Systeem

Als die nog op 1 staat maakt het namelijk geen drol uit of je een X1900 of PCI-kaartje hebt, Aero doet het dan gewoon niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom haat vista mij en geeft mij een 1 :D ?

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 00:58
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:01:
Waarom haat vista mij en geeft mij een 1 :D ?
Drivers niet geinstalleerd? Opnieuw draaien wil ook wel eens helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn13 op 15-02-2007 21:02 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Idd, heb je wel windows versie met Aero? Dan kun je evt dit nog proberen.

Kijk eerst of aero niet perongeluk uit staat (stond bij mij bij ene installatie standaard uit, bij andere standaard aan).

(Rechtermuisknop op bureaubladachtergrond -> aan voorkeuren aanpassen -> kleur en vormgeving in vensters -> eigenschappen voor meer opties -> Aero kiezen.

Staat alles wel op 32 bits weergave?

(Rechtermuisknop op bureaubladachtergrond -> beeldscheminstellingen)

Verwijderd

Topicstarter
Martijn13 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:02:
[...]

Drivers niet geinstalleerd? Opnieuw draaien wil ook wel eens helpen.
Heb hier een X1950PRo liggen (512mb ofzo?) maar heb nu x1900xtx erin zitten want ik kon geen drivers vinden voor die pro..

aangezien ze ook niet op site van Xpertvision staan heb jij ze voor mij ?

Verwijderd

het kunnen 2 dingen zijn:

1 drivers niet juist geinstalleerd

Windows prestatie index nog een x doen nadat alles drivers geinstalleerd zijn!
(Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Systeem)

2. je hebt een versie van vista die aero niet ondersteund.

succes

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 16:56
Huup Huup Barbatruuk!

ga naar start, en typ bij search regedit in en druk dan op enter.
Ga naar [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/DWM]
dan moet "Composition" op 1 staan en "CompositionPolicy" op 2 staan.
sluit regedit af.
Ga naar start dan naar bureau-accesiores en klik dan met de rechtermuisknop op opdrachtprompt en kies "Run as Administrator"
type dan net stop uxsms
type daarna net start uxsms

et Voila u hebt een werkende aeroglass.
waarschijnlijk heeft vista em uitgeschakeld omdat hij denkt dat je een te zwakke vga hebt;)

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet 3 keer huup ? :D

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Aero (glass) draaien vereist dat er WDDM-drivers (nieuwe drivermodel van Vista, zie ook deze post) aanwezig zijn zodat je videokaart die mooie user interface kan renderen en je processor dus geen overuren hoeft te draaien om dat te laten zien. Je zou het wel kunnen forceren zoals hierboven staat, maar als je performance index 1 is (laagste score van alle onderdelen bepaald de complete systeemscore) zal het denk ik niet zo lekker lopen.

Maargoed, je kon geen drivers vinden? http://ati.amd.com/support/driver.html is toch niet zo moeilijk te vinden? Werkt voor alle recente Radeons als ik die pagina mag geloven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 15-02-2007 21:19 ]

Verwijderd

Kijk ff na of de resolutie van al je aangesloten schermen op 32bit staat ingesteld. Onder 32bit doet Aero het niet.

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 16:56
Dat is waar Rafe maar als je een onboard vga hebt en een dikke processor zou dit toch niet veel uitmaken denk ik toch?

• Rafe
Videokaarten zijn veel beter in dat soort berekeningen dan processoren, naast het feit dat ze de door Aero vereiste ondersteuning voor voor pixel shader 2.0 hebben. Ravx2 krijgt waarschijnlijk een 1 voor zijn performance index omdat zijn videokaart niet (goed) wordt herkend, niet omdat die kaart te langzaam is. Mits goed herkend zou ik eerder een score van ruim 4 verwachten voor de videokaart, wat meer dan ruim genoeg is.

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

jeroentjeh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:06:
Huup Huup Barbatruuk!

sluit regedit af.
Ga naar start dan naar bureau-accesiores en klik dan met de rechtermuisknop op opdrachtprompt en kies "Run as Administrator"
type dan net stop uxsms

waarschijnlijk heeft vista em uitgeschakeld omdat hij denkt dat je een te zwakke vga hebt;)
Held! Ik heb ditzelfde gezever met m'n Radeon9600, maar nu heb ik eindelijk (overigens perfect draaiende) Glass.

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Ik had een dezelfde soort probleem echter kwam dit voor nadat ik een X86 programma heb opgestart op Vista. Hij gaf aan dat de kleur instellingen veranderd waren. Aero wetrkte daarna als Alt-Tab en kon ook geen kleuren en doorzichtigheid meer veranderen; Even rebooten was voor mij de oplossing.

Kijk dus even of er een bepaald programma die je wellicht heb geinstalleerd automatisch geladen wordt en verwijder deze of kijk voor een update hiervoor.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wil geen nieuw topic aanmaken, dus daarom ff deze omhoog knikkeren. Ik snap ook niet helemaal waarom mijn aero het niet doet. Ik heb een vrij nieuwe Dell en Vista Business gekocht.

http://rafb.net/p/f17Cgv14.html is mijn DxDiag. Iemand een idee hoe dit kan?

• Rafe
Je videochip (Intel 915) ondersteund Aero niet. Na even [google=intel 915 aero] kwam ik dit tegen:
Q5: Why doesn’t the Intel 915 Express chipset family support Windows Vista Aero?

A: The overall graphics architecture and design of the 915 Express chipset family (with Intel® Graphics Media Accelerator 900 graphics engine) was finalized prior to Microsoft releasing details and specifications around the Windows Display Driver Model (WDDM) driver. Given this, there are hardware limitations in the 915 Express chipset architecture that would limit graphics performance and memory capabilities when attempting to run WDDM on Vista.

The hardware limitations of 915/GMA900 graphics center around not having a large enough memory table to support Vista Aero, a key feature that is part of WDDM driver support. This, along with hardware restrictions on surface placement and graphics memory alignment, results in graphics memory usage that is not optimized for Aero performance. Additionally, the lack of native hardware support in the 915 Express chipset family for Vista’s dynamic memory management would result in slower graphics performance and a sub-optimal user experience with Windows Vista Aero.

With these identified limitations, the 915/GMA900-based graphics system would not have met the performance requirements for Aero desktop composition support under Vista. This ultimately led to the decision to begin WDDM support with the Intel 945 Express chipset products, as Intel addressed these hardware limitations with the desktop and mobile Intel 945 Express chipset families.

To provide the best performance and user experience with Windows Vista on Intel 915/GMA900 platforms, Intel will support Windows Vista on 915/GMA900 with the drivers based on the XP driver model.
En zonder WDDM geen Aero, zo simpel is het :).

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
apNia schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:23:
Wil geen nieuw topic aanmaken, dus daarom ff deze omhoog knikkeren. Ik snap ook niet helemaal waarom mijn aero het niet doet. Ik heb een vrij nieuwe Dell en Vista Business gekocht.

http://rafb.net/p/f17Cgv14.html is mijn DxDiag. Iemand een idee hoe dit kan?
De driver is niet WDDM, welke wel nodig is om Aero te activeren.

Op de Intel-site staat ook nog geen Vista-driver voor je videokaart, dus dat schiet ook niet op.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De i915 drivers ondersteunen dat niet, en Intel was voor zover ik weet ook niet van plan daar verandering in te brengen. Er loopt hier ergens een topic over, met een link naar een petitie die je kunt tekenen, maar ik geef je weinig kans...

Hier stond een dode link.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Pfffff.. en daar is geen workaround dus voor? zoals de bovengenoemde registryhack?

Bedankt overigens voor de snelle en goede antoorden :)

edit:
Petition gevonden op http://www.petitiononline.com/intel915/petition.html. Overigens betwijfel ik of dit gaat werken. Ze claimen zelf dat het technisch onmogelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 13-04-2007 10:48 ]

• Acid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10-2022
Mwhahahha

M$ zegt dat je naar de volgende site moet gaan om het probeem op telossen.
Zij geven een activex element de schuld die niet tot niet goed het serie nr. door geeft of leest.

http://www.microsoft.com/genuine/diag/

De medewerker verzekerde mij dat naar deze diag te draaien en daarna de activatie opnieuw te doen.
De machine nog even te herstarten en het probleem zou moeten opgelost zijn..

Nou bij mij nog niet gaat toch ff die registry change proberen ze zouden nog terug bellen....

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

jeroentjeh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:06:
Huup Huup Barbatruuk!

sluit regedit af.
type dan net stop uxsms

Thnx! Maar hoe zorg je ervoor dat het zo blijft als je de computer uitschakelt? Dat probleem heb ik dus... Met Vista Ultimate 64-bits SP1. GPU: Ati X800 (heeft in het verleden altijd perfect gedraaid met Vista Aero aan)
Sinds een nieuwe installatie van Windows heb ik dit probleem dus...

Het is een uitgeklede versie van Vista, een zogenaamde 'Extreme Gamer' versie. Daarin zijn veel dingen weggehaald, tot paint en extern bureaublad toe.
Bovenstaande werkt naar behoren als ik de waardes verander in het register, deze blijven hetzelfde als ik opnieuw opstart. Ook 'net stop uxsms' en 'net start uxsms' werken als ik dit intik in 'uitvoeren'. (opdrachtprompt is ook weggehaald) Aeroglass plopt tevoorschijn, dus het werkt toch.
Het probleem is, dat het weg is nadat ik de PC afsluit...
:(

Ici kann uw Werbung staan

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 14:00
DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:42:
[...]

Thnx! Maar hoe zorg je ervoor dat het zo blijft als je de computer uitschakelt? Dat probleem heb ik dus... Met Vista Ultimate 64-bits SP1. GPU: Ati X800 (heeft in het verleden altijd perfect gedraaid met Vista Aero aan)
Sinds een nieuwe installatie van Windows heb ik dit probleem dus...

Het is een uitgeklede versie van Vista, een zogenaamde 'Extreme Gamer' versie. Daarin zijn veel dingen weggehaald, tot paint en extern bureaublad toe.
Bovenstaande werkt naar behoren als ik de waardes verander in het register, deze blijven hetzelfde als ik opnieuw opstart. Ook 'net stop uxsms' en 'net start uxsms' werken als ik dit intik in 'uitvoeren'. (opdrachtprompt is ook weggehaald) Aeroglass plopt tevoorschijn, dus het werkt toch.
Het probleem is, dat het weg is nadat ik de PC afsluit...
:(
Tja als je een aangepaste/ versie vista draait dan kan je rare dingen verwachten.

Maar goed als bovenstaande dingen helpen zou je die even in een batch scriptje kunnen zetten bij het opstarten.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11 20:35
intel onboard kan het zelfs en dan heb ik het over intel GMA 3000, volgens mij kan de intel gma 900 het zelfs
als je de drivers er maar op zet en de prestatie opnieuw laat bepalen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt omdat je een warez versie hebt waar iemand zo lief is geweest om waarschijnlijk met gpedit aero uit gezet te hebben omdat dat de 'Gaming Experience' Extreme waardig maakt.

Als je wil weten of dat inderdaad door een policy afgedwongen wordt simpelweg een
gpupdate /force
draaien.
Moet je dan herstarten of af en aanmelden en het is weer weg weet je gelijk waarom je dat soort warez edities beter kunt mijden.

Zelf doen betekent dat je tenminste weet waar $malfunction aan ligt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Hier was ik al bang voor. Helaas, ook dat haalt niets uit... Ik denk dat ik die kerel maar eens probeer te contacteren over hoe aeroglass weer in te schakelen. Daarom draai ik Vista! :P Anders was ik wel lekker bij XP gebleven tot Windows 7 uitkomt.
Maar goed, als iemand de oplossing weet, is deze van harte welkom, zo niet, dan pech voor mij. :)

Ik had een zelfde 'warez-versie' van XP, maar heb nooit problemen gehad daarmee. Draaide als een tierelier, maar ik had gehoopt hetzelfde te bereiken met Vista, aangezien daar zo veel toeters en bellen aan zitten. Hij heeft nu volgens mij wel iets te veel weggehaald...

Edit:
jjbstolk schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:46:
[...]
Maar goed als bovenstaande dingen helpen zou je die even in een batch scriptje kunnen zetten bij het opstarten.
Had er even overheen gelezen en deze post gemist.
Maar kijk, dat zijn de soort dingen die ik dus wil vermijden: dingen die mee opstarten met Windows. Als ik me er niet aan stoor wil ik dat best eens proberen, maar weet niet hoe zo'n scriptje te maken...

Edit 2:
Ik ben al zo ver dat ik weet waar het probleem ligt, namelijk bij [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/DWM] dan staat 'ColorizationOpaqueBlend' op 0. Deze moet op 1 staan om vervolgens bij je 'beeldscherminstellingen > kleur en vormgeving van vensters' kunt aanvinken of je doorzichtigheid wil inschakelen.
Deze waarde wil dus niet op 1 blijven staan... iemand tips?

Edit 3:
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit met mijn laatste edit. Ik zie namelijk bij mijn andere PC dat die waarde wel gewoon op 0 staat.... 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 21-03-2009 22:33 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:08:
Hier was ik al bang voor. Helaas, ook dat haalt niets uit...
Dat is ook geen fix.

Ik vroeg je juist dat te doen om je te laten controleren of er met group policies gewerkt is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ik neem aan dat ik dat moet invullen bij 'uitvoeren'?
Dan geeft ie de volgende melding:
'Beleid bijwerken...'
en daarna:
'Het bijwerken van het gebruikers beleid is voltooid.'
Waar kan ik dat controleren dan?

Edit:
Doe mij dat scriptje maar trouwens, tijdelijk een goeie oplossing...

[ Voor 15% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 21-03-2009 23:00 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=troubleshooting group policy vista] zou je al op
gpresult
hebben gebracht, evenals je event viewer die toch onderhand wel als eerste te raadplegen is toch?

Je weet wel beter, kom op joh ;)

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Nja, dat was een inkoppertje... Ik was wel al aan't googlen geslagen.
Het is wel leuk dat ik in de goede richting word gewezen, maar vooralsnog weet ik echt niet waarnaar ik moet zoeken met je group policy dingen...

Na 'gpresult' wordt er een schermpje geopend die net zo hard weer verdwijnt. In die vlugge beweging zie ik wel een lap text staan, maar kan er niets van lezen, zo snel gaat het...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

doe het dan ook in een command prompt.
dat we dat nog moeten uitleggen aan jou hier...

[edit]
Je weet overigens donders goed wat we hier verlangen qua inzet - dus lees dan de MSKB artikelen of de online help van Vista erop na want daar staan deze zaken vaak letterlijk in uitgelegd in stap voor stap modus.

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2009 23:26 ]

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Denk dat dit vergeefse moeite is, ik heb niet eens een opdrachtprompt... :+
Dan maar weer terug naar oud...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je zorgt dat je gewoon legaal je Vista draait? :)
Anywaus, je kiest bewust voor een illegaal verspreide versie, dan mag je ook zelf je problemen oplossen.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 22-03-2009 00:45 ]

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

d:)b

Verwijderd

Excuses dat ik deze (oudere) thread omhoog moet bumpen, maar mijn Aero is er sinds een dag ongeveer ook mee gestopt, heel apart.

Ik heb het volgende al gedaan:
- Systeemherstel -> Kon helaas niet te ver terug in de tijd, dus hielp niets.
- Graphic Drivers geinstalleerd -> Zowel de nieuwste (werkte niet) als oudere drivers (werkte ook niet)
- Hele internet afgespeurd en de mogelijke oplossingen geprobeerd (waaronder deze thread, inclusief de 'net start uxsms' methode, die ook niet hielp).
- Systeem van 59 op 60 Hz gezet

Laptop:
- Mijn kleurenschema staat gewoon op 32 bit
- Ik heb legale versie van Vista Home Premium (Aero heeft het altijd gedaan)
- Is een Vaio laptop dus kon alleen de vaio graphic driver updates van NVIDIA gebruiken

Daarbij werkt het afspelen van videos ook niet meer sinds mijn Aero het niet meer doet, ik kan dus in (PowerDVD8 Ultimate, DivX Windows Player, Quicktime Player, Windows Media Player) alleen nog maar geluid horen en zie verder zwart beeld.

Ik kan me helaas niet meer herinneren wanneer het gebeurde of waardoor het gebeurde, omdat ik in eerste instantie zag dat me schermpjes in plaats van de rode kleur (die ik altijd had) blauw waren (later bleek dus dat aero ermee gestopt was), en het even druk had dus pas een dag later ging kijken of ik mijn kleuren schema aan kon passen, lukte niet, verder laten zitten en savonds wilde ik een film kijken, toen kwam ik erachter dat niets meer afspeelde. Vandaag hele dag geprobeerd om het op te lossen.

Persoonlijk denk ik dat als Aero weer werkt ook mijn videos weer af zullen spelen, en het dus ergens bij de grafische kaart of instellingen verkeerd gaat.

Onderstaand een screenshot van wat ik nu zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20090716185325.jpg

Volgens mij een flinke uitdaging dit, ik hoop ten zeerste dat jullie me kunnen helpen want ik weet het helaas zelf niet meer :(

P.S.: Met het gemis van Aero kan ik opzich prima leven, maar het feit dat ik mijn filmpjes niet meer kan kijken is een drama ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 19:13 ]

Verwijderd

Dit heb ik nu ook nog geprobeerd, werkte ook niet:
Click Start, click Run, type services.msc, and then click OK.

In the list of installed services, right-click Themes, and then click Properties.

In the Startup type list, click Automatic, click Apply, click Start, and then click OK.

Then, to enable Aero, follow these steps:

Right-click a blank area of the desktop, and then click Personalize.

In the Personalization dialog box, click Window Color and Appearance.

In the Color scheme list, click Windows Aero, and then click OK.
En voerde net in de CMD een SFC /SCANNOW uit om fouten te ontdekken, die stopte op 26 % bij verificatie en gaf aan 'de aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd'. Vervolgens kreeg ik de windows foutmelding "installatieprogramma voor windows-modules werkt niet meer en is gesloten '.

Aero staat nog wel gewoon in dit mapje: C:\Windows\Resources\Themes
Dus is niet van de laptop verwijderd.

Heb net een K-lite codec pack dat ik enkele maanden geleden had geïnstalleerd verwijderd. Kan het er eens opnieuw opzetten misschien helpt dat, wat denken jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 17:49 ]

Pagina: 1