Na een tijdje in het bezit te zijn van een Pioneer subwoofer (TS-WX206A), begint de rest van het geluid toch erg beperkt te klinken. Nu het zit zo, ik heb maar een kleine cabine in mijn MR2, waar dus van de fabriek uit al een 6-speakersysteem in zit met optioneel nog een of twee subwoofers achter de stoelen. Even een quote:
Nu is de vraag, welke keuze heb ik ? Ik vind namelijk enkel sets MET subwoofer in een 3-weg comp-systeem, ik zoek dus een 3-weg systeem om te plaatsen bij een bestaande subwoofer. De Pioneer subwoofer kan ik mooi regelen tot 125Hz. Qua budget wil ik niet te extreem gaan, maar het mag wel een paar honderden euro's kosten. Ik heb dus ook nog een versterker nodig hiervoor, die kost reken ik apart. Qua decibel hoeft het niet enorm hard te gaan, die Pioneer subwoofer (150W max) is al serieus oorverdovend omdat ik zo'n kleine cabine heb.
Ik zou ze allemaal willen vervangen, op de Pioneer Subwoofer na. De woofers achter de stoelen zaten niet in mijn model. Dus ik wil de tweeters vervangen, de middentoners en de mid-bass. Deze wil ik vervangen door degelijke gescheiden tweeters, middentoon en midden-laag speakers. Met de bijhorende subwoofer zou ik dan een groot en gelijk frequentiebereik willen creeren.Speaker sizes are:
4" in doors (mid-bass); you can fit 6.5" though.
1" tweets in the "sails"
3" full range in the rear (I think you can fit 5.25"s though).
There were many stereo options available in the MR2. The premium stereo setup included a double-DIN CD/Tape/FM/AM headunit, a tweeter in both door sails, one midrange speaker in the lower front part of each door, one smaller rear fill speaker behind the seats in the side body panel, and a subwoofer behind the drivers seat. A second subwoofer was added behind the passenger’s seat in 1993.
Nu is de vraag, welke keuze heb ik ? Ik vind namelijk enkel sets MET subwoofer in een 3-weg comp-systeem, ik zoek dus een 3-weg systeem om te plaatsen bij een bestaande subwoofer. De Pioneer subwoofer kan ik mooi regelen tot 125Hz. Qua budget wil ik niet te extreem gaan, maar het mag wel een paar honderden euro's kosten. Ik heb dus ook nog een versterker nodig hiervoor, die kost reken ik apart. Qua decibel hoeft het niet enorm hard te gaan, die Pioneer subwoofer (150W max) is al serieus oorverdovend omdat ik zo'n kleine cabine heb.