advies gevraagd over een nieuwe processor en videokaart

Pagina: 1
Acties:

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 20:18
Hoi mensen,

even een korte vraag,

mijn systeem specs zijn de volgende :

AMD athlon 3500+ venice core
2GB DDR DC geheugen (corsair)
X800Pro 256 MB videokaart (sapphire)
300G HD maxtor
Asus A8V bord

nu is mijn vraag, heeft het in deze tijd nog zijn om mijn processor te vervangen en mijn videokaart te vervangen en maak ik daar nog veel winst mee?

ik wil dan eventueel het volgende aanschaffen :

AMD Athlon™ 64 4000+ (Bulk, OPGA, "San Diego")
Sapphire Radeon X1950 PRO (Light-Retail, TV-Out, 2x DVI) (512MB)

heeft het dus nog zin om zo'n upgrade te doen, of kan ik beter nog een jaar doorsparen, wil namelijk ook geen duocore omdat ik nog even op de quad wil wachten.

voor advies _/-\o_

nope geen signature

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 20:18
ben ook nog aan het twijfelen voor deze :

AMD Athlon™ 64 X2 4200+ (Bulk, OPGA, "Manchester")

nope geen signature

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 12:08
Ik zit in een zelfde situatie. zit te twijfelen tussen AMD X2 5200+ of 5400+ of een intel E6600. Die van intel is duurder maar maakt het echt zo een groot verschil ik wil er voornamelijk games mee spelen.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
je moet eerst eens uitvogelen of die dingen nog wel geleverd worden
maar de upgrade van een 3500+ op 2.2ghz naar een 4000+ op 2.4ghz zal geen schokkende performance boost leveren denk ik.

verder weet ik niet hoe een x1950pro zich verhoud met een x800 pro dit kun je bij tomshardware wel vinden denk ik, maar waar wil je de pc voor gebruiken hoofdzakelijk?

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:57

SpX

Upgrade van 3500+ naar 4000+ is echt zonde van het geld, niet doen dus. De performance die je met die 200 mhz extra krijgt, dus een paar fps, is het geld iig niet waard.

Het geld wat je aan de processor upgrade kwijt zou zijn, kun je beter in je nieuwe videokaart stoppen. Dit zorgt uiteraard voor een veel grote performance boost qwa game prestaties dan die upgrade van je processor.

Desnoods kun je altijd nog je processor overklokken, want die 200 mhz erboven op doet bijna elke 3500+ wel. Meestal zelfs op standaard voltage.

Verwijderd

Hetzelfde wat hierboven gezegd wordt: van een athlon 3500+ naar athlon 4000+ is de moeite echt niet waard. Zeker als het om games gaat is dit verschil echt te verwaarlozen, misschien een paar extra fps.

De videokaart upgrade zal voor gamen wel een aardig verschil maken. Zeker gezien het feit de X800 pro geen SM3.0 ondersteunt (toch?) waardoor een aantal nieuwere games helemaal niet meer zullen opstarten.

Ik zou nu echter geen x1950pro aanschaffen. Als je toch al bereid bent om te wachten kun je met name als het op gamen aankomt beter even wachten op de DX10 kaarten en dan direct een flinke upgrade doen naar nieuw mobo, geheugen, Core 2 Duo (of AMD), en een (mid range) DX10 kaart.

Als je nog langer wil en kan wachten kun je zoals je zelf zegt het direct op de quadcores gooien. Dit gaat alleen nog wel even duren toch? Zou niet mijn eerste keuze zijn maar goed :)
Pagina: 1