Ik wil een verbinding maken tussen m'n laptop en m'n versterker die geen problemen oplevert. Mijn versterker is namelijk al gefixed nadat de inputselector IC gefried was. Ik heb geen beschikking over geaardestopcontacten (studentenkamer) en wil dus geen metalen verbinding tussen laptop en versterker meer. Mijn oplossing is optisch aansluiten laptop (via 3.5mm toslink optical converter) op een externe DAC en die naar mn versterker. Optisch is geen metaal en zou dus geen problemen moeten opleveren
?.
Maar dan nog iets anders, hoe gaan DAC's om met input van DD(AC3 toch?)/DTS. Maken die er stereo van als jij dat wilt? Of moet je het door AC3filter op je pc laten omzetten naar stereo voordat hij het doorstuurt? En vreet elke DAC DD? DTS niet door elke neem ik aan.
En is er voor laten we zeggen 100 euro leuk spul 2de hands te krijgen?
Maar dan nog iets anders, hoe gaan DAC's om met input van DD(AC3 toch?)/DTS. Maken die er stereo van als jij dat wilt? Of moet je het door AC3filter op je pc laten omzetten naar stereo voordat hij het doorstuurt? En vreet elke DAC DD? DTS niet door elke neem ik aan.
En is er voor laten we zeggen 100 euro leuk spul 2de hands te krijgen?