Toon posts:

DAC gezocht + enkele vragen mbt werking

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een verbinding maken tussen m'n laptop en m'n versterker die geen problemen oplevert. Mijn versterker is namelijk al gefixed nadat de inputselector IC gefried was. Ik heb geen beschikking over geaardestopcontacten (studentenkamer) en wil dus geen metalen verbinding tussen laptop en versterker meer. Mijn oplossing is optisch aansluiten laptop (via 3.5mm toslink optical converter) op een externe DAC en die naar mn versterker. Optisch is geen metaal en zou dus geen problemen moeten opleveren :??.

Maar dan nog iets anders, hoe gaan DAC's om met input van DD(AC3 toch?)/DTS. Maken die er stereo van als jij dat wilt? Of moet je het door AC3filter op je pc laten omzetten naar stereo voordat hij het doorstuurt? En vreet elke DAC DD? DTS niet door elke neem ik aan.

En is er voor laten we zeggen 100 euro leuk spul 2de hands te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier iets zinnigs over kan melden? :'(

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik kan wel iets leuks in de buurt van die prijs tweedehands voor je regelen. Stuur een intern bericht met je email adres als je interesse hebt, dan neem ik contact op.

Verwijderd

Topicstarter
arsimo schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:06:
Ik kan wel iets leuks in de buurt van die prijs tweedehands voor je regelen. Stuur een intern bericht met je email adres als je interesse hebt, dan neem ik contact op.
Uh, ik kan niets naar je sturen ;). Enable DM's even :P

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:09:
[...]
Uh, ik kan niets naar je sturen ;). Enable DM's even :P
Oeps.. Staat nu aan.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, AC3 en DTS worden normaalgesproken niet omgezet naar stereo. Dat kun je heel makkelijk je laptop laten doen natuurlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:03:
Nee, AC3 en DTS worden normaalgesproken niet omgezet naar stereo. Dat kun je heel makkelijk je laptop laten doen natuurlijk.
Ok, dan moet mijn plan dus geen probleem opleveren. Met welke DAC dan ook. Zit bijv aan een Denon DA-500 te denken.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hoe wil je eigenlijk je machine aansluiten? Wat voor versterker heb je?
Als je een optische ingang op je versterker hebt, is het dan niet handiger/goedkoper om een USB geluidskaartje te kopen die optisch digitaal uitstuurt?

Verwijderd

Topicstarter
Kaj. schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:38:
Hoe wil je eigenlijk je machine aansluiten? Wat voor versterker heb je?
Als je een optische ingang op je versterker hebt, is het dan niet handiger/goedkoper om een USB geluidskaartje te kopen die optisch digitaal uitstuurt?
Gewone stereoversterker. Optisch uit mn flaptop (je hebt 3.5mm optische adapters, zoeen heb ik nodig) omdat ik geen zin heb om nog eens een extra geluidskaart erbij te kopen.

En analoog aansluiten is geen optie omdat ik geen aarde heb.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
2e hands surround versterker misschien? die hebben vast een optical in... kan je ook dts en ac3 afspelen... niet zo duur

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Versterkers hebben sowieso toch nooit een aarde?
Ik heb mijn laptop ook gewoon op mijn receiver met een analoge aansluiting, zero problemen.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Een lijn uitgang van je PC, en lijn ingang van je versterker moet altijd werken.
Dan heb je zelf iets fout gedaan.
Wat voor ingangen zitten er op je versterker?

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 14:42
totaal nutteloze post, maar ik vond het wel grappig dat iemand op zoek was naar onderdak... sorry, ga maar snel door met de discussie!

Verwijderd

bartvl schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:39:
Ik heb mijn laptop ook gewoon op mijn receiver met een analoge aansluiting, zero problemen.
Jawel, een echte versterker heeft een aarde.
Of je deze ook gebruikt via de stekker op 220, is een ander verhaal.
Koetje heeft z'n line uit van de laptop, op een verkeerde ingang aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
jpvk007 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:31:
2e hands surround versterker misschien? die hebben vast een optical in... kan je ook dts en ac3 afspelen... niet zo duur
Ja, en erop achteruit gaan kwa geluid :/ . En heb geen zin om een dure receiver te kopen die ook goedd stereo doet. Mijn versterker heb ik nieuw gekocht voor 350 euro, niet veel maar om een receiver te hebben die hetzelfde presteert zal ik wel dieper in de buidel moeten tasten. (Nee ik wil geen receiver die 5x100 watt levert met een 200 watt voeding :X . Mijn huidige amp doet 2x50 (of 4x50, weet niet hoe het zit met B speaker uitgangen en opgegeven vermogen) en trekt maximaal 615 watt).
bartvl schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:39:
Zit gewoon een stekker aan met aarde hoor, voor in een geaardstopcontact.

En ik ken jou in het echt :).
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:45:
Een lijn uitgang van je PC, en lijn ingang van je versterker moet altijd werken.
Dan heb je zelf iets fout gedaan.
Wat voor ingangen zitten er op je versterker?
Het werkt ook wel schat, alleen het is te riskant ;). En als je zegt dat het geen problemen oplevert moet je even met de input IC van m'n versterker gaan praten, want die weigert toch echt ;).

Verder wil ik niet in gaan op het waarom, maar alleen op het hoe. Ik wil het zo, en daarmee basta :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:52:
[...]

Jawel, een echte versterker heeft een aarde.
Of je deze ook gebruikt via de stekker op 220, is een ander verhaal.
Koetje heeft z'n line uit van de laptop, op een verkeerde ingang aangesloten.
Nee, sjaak. Ik ben niet dom. Hoeveel verschillende aansluitingen denk jij dat een stereo amp zonder dac en phonostage heeft... Kwa volume etc gaat het gewoon goed, alleen was het op een gegeven moment gewoon klaar & finito.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoi :w
Had je niet herkend van dichtbij :P
(hoeist?)
Uiteraard ben ik dan wel benieuw wat voor een amp jij hebt staan. (en wat voor een laptop :P)

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:42:
[...]

Hoi :w
Had je niet herkend van dichtbij :P
(hoeist?)
Uiteraard ben ik dan wel benieuw wat voor een amp jij hebt staan. (en wat voor een laptop :P)
Goed :). Maar je weet dus nog wie ik ben :P. Ik heb dit staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/producten/images/cambridgeaudio/camaudio540a.jpg

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ah, op die manier.
Mja, dan is de keus inderdaad beperkt tussen een DAC of een ground loop isolator.

Verwijderd

Topicstarter
Kaj. schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:28:
Ah, op die manier.
Mja, dan is de keus inderdaad beperkt tussen een DAC of een ground loop isolator.
Zo'n ground loop isolator werkt toch niet tegen overspanning (wel tegen brom etc)?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Merk ook effe op dat die SPDIF output van je laptop vermoedelijk enkel en alleen maar 48 Khz output heeft. Let er dus op dat je dan een degelijke player met goede resampling algoritmes gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:38:
Merk ook effe op dat die SPDIF output van je laptop vermoedelijk enkel en alleen maar 48 Khz output heeft. Let er dus op dat je dan een degelijke player met goede resampling algoritmes gebruikt.
Dus de software op de pc? Voor foobar is vast wel wat te krijgen. Maar hoe zit het met AC3?

Verwijderd

AC3filter voor WMP werkt perfect, gebruik het hier ook om van m'n MCE via optisch naar m'n versterker te gaan. De onboard kaart van m'n MCE doet ook alleen maar 48khz, maar nog nooit iets raars gehoord bij wat voor formaat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:04:
AC3filter voor WMP werkt perfect, gebruik het hier ook om van m'n MCE via optisch naar m'n versterker te gaan. De onboard kaart van m'n MCE doet ook alleen maar 48khz, maar nog nooit iets raars gehoord bij wat voor formaat dan ook.
Ik bedoel dus eigenlijk of AC3filter zelf goed kan upsampelen, want vertrouwen in een AC97 kaartje heb ik niet :P

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

AC3 is vrijwel altijd al 48 Khz. Hoef je dus niets aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:13:
AC3 is vrijwel altijd al 48 Khz. Hoef je dus niets aan te doen.
O, God. Ik zit echt te slapen hier |:( .

Verwijderd

ik heb een pc met digitaal uit en een gewone versterker quad 33 en 303
als iemand een betaalbaar en ok converteerding heeft dan graag even mailen
naar dmzatorangepuntnl

Verwijderd

Denon DA-500 heb ik ook voor mijn pc gekocht. Werkt perfect en tweedehands rond de 125 euro oid. Digi-out van mijn cheap dvd-speler heb ik er ook op aangesloten zodat deze ook van de betere geluidskwaliteit gebruik kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een PS Audio Dac uit 1995. Bevalt me goed :>
Pagina: 1