USB laptop

Pagina: 1
Acties:

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo, ik heb een oude laptop met Windows 98 2e editie.

Maar 9 op de 10 usb-apparaten installeert hij (volgens het systeem) goed, maar geeft hij daarna niet weer in Deze computer! O.a. een externe harde schijf valt er met geen mogelijkheid op aangesloten te krijgen!

Help aub!

Groetjes Thomas

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 08:42
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je de drivers bijvoorbeeld al geinstalleerd? Windows XP bevat namelijk standaard drivers voor bijvoorbeeld usb-sticks en hdd`s, maar Windows 98 niet.
En om welke apperaten gaat het? Zijn die wel geschikt voor Windows 98?

[ Voor 25% gewijzigd door Nijn op 15-02-2007 19:03 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schijven moeten eerst worden gepartitioneerd en geformatteerd eer deze herkend willen worden door het OS.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:51
meestal zit bij een externe harde schijf (en andere usb apparaten) een cd-tje met win98 drivers. als die niet geinstalleerd zijn zal het apparaat niet goed werken. heb je de goede drivers geinstalleerd?

edit:
iets met een 11..

[ Voor 7% gewijzigd door donzz op 15-02-2007 19:04 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Exorcist schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:03:
Schijven moeten eerst worden gepartitioneerd en geformatteerd eer deze herkend willen worden door het OS.
Oa een externe Hardeschijf, dus het gaat ook over andere apparaten. En inderdaad, Windows XP heeft veel drivers zelf mee gekregen, voor sommige apparaten zal je dus zelf de drivers moeten downloaden (ik kan me herinneren dat Windows98 hier altijd heel brak in was, meegegeven drivers). Vooral bij nieuwe apparaten lijkt het me logisch dat Windows98 niet weet wat het er mee aan moet, omdat het toentertijd niet bestond.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 08:42
Kijk ook hier even: Hardwaredriver voor USB in Windows 98 voor de drivers ;) Toevallig ook een topic van jouw. Misschien is het handig als je wat meer informatie geeft. Bijvoorbeeld, is het je inmiddels al gelukt, wat was het resultaat, etc etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Nijn op 15-02-2007 19:07 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat zijn de specs van je laptop? Want misschien is er wel een mogelijkheid om te upgraden naar Windows 2000. Kameraadje van me had ook een oude laptop met win98 en ook gezeur met USB stickjes e.d. Windows 2000 voor hem opgezet en hij was zo blij als een kind want hij kon alles er zo in prikken :)

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo,

Nee is nog steeds niet gelukt, maar ik kreeg hem zelfs niet geinstalleerd met de cd. Hij deed gewoon alsof er geen nuttige bestanden op de D: stonden! Maar het maakt niet uit met welk USB-apparaat, hij werkt bij geen enkele ;) Alleen een mp3speler deed het, memorystick, harde schijf, telefoon niet.. Ik denk niet dat windows 2000 er goed op zal draaien, hij is al redelijk langzaam met windows 98 (32 mb ram)!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Dan schooi je er ergens een extra reepje bij ;) Ff op marktplaats loeren oid, en je kan er met gemak Win2K op draaien :)

[ Voor 69% gewijzigd door PeterSelie op 16-02-2007 13:05 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Houd er rekening mee, dat je met een laptop van die leeftijd misschien alleen maar USB 1.1 tot je beschikking hebt :)

Dan krijg je die schijven misschien wel eens aan de praat, maar dan word je gek van de traagheid ervan.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 16-02-2007 13:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ramzzz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:04:
Dan krijg je die schijven misschien wel eens aan de praat, maar dan word je gek van de traagheid ervan.
Valt mee hoor, als niet tientallen gigabytes gaat overkopieren dan is het nog best snel.

TS misschien dat je hier nog iets aan hebt? Making Windows 2000 run (rather well) on only 32MB RAM
Pagina: 1