ADSL modem met 2 telefoonaansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik hoorde dat iemand een ADSL modem had met 2 telefoonaansluitingen. Diegene had een ADSL abbonnement met telefonie.

Nu kon die persoon (geen ISDN) tegelijkertijd bellen, dus 2 verschillende telefoongesprekken voeren.
Dat is toch niet mogelijk? Zit er een soort router in die modem die dat bewerkstelligd?

Kun je wel 2 gesprekken voeren als je enerszijds de telefoon in de modem hebt zittten en de andere gewoon 'analoog' (dus voor het modem)?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Nee, die 2 telefoonaansluitingen zijn VoIP-lijnen, 'bellen via internet' dus.
Je kan er zelfs 3x tegelijk mee bellen: 2x VoIP, 1x analoge lijn.

Check voipbuster.com eens, de accounts daar kun je koppelen aan zo'n modem, voor als je het zelf eens wilt proberen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Maar met VOIPbuster moet je de PC aanhebben zeker?

Je kunt dus niet 2 telefoongesprekken tgelijkertijd voeren zonder dat je of ADSL met VOIP gebruikt of een ISDN lijn. Klopt dat?

Ik dacht wellicht dat je via je modem (Livebox in mijn geval) kon bellen, mits je uiteraard een telefonie abbo hebt en je ook kon bellen op de normale wijze tegelijkertijd. De aftakking gelijk bij een ISRA punt.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik zie dat erbij Internetplusbellen van KPN, 2 telefoongesprekken tegelijkertijd kan worden gehouden. Hoe kan dat?

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1626840

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
M. Mulder schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:28:
Maar met VOIPbuster moet je de PC aanhebben zeker?
VOIPbuster levert een gratis programma om hun VoIP-server te gebruiken, voor dit programma heb je uiteraard je pc nodig. Stel je je VoIP-capable router echter in met de serverinstellingen van VOIPbuster, dan kun je de router gebruiken om te bellen via VOIPbuster, net zoals het normale programma.
Elke lijn heeft een eigen account nodig.
Je kunt dus niet 2 telefoongesprekken tgelijkertijd voeren zonder dat je of ADSL met VOIP gebruikt of een ISDN lijn. Klopt dat?
Idd, op één analoge lijn kun je één analoog telefoongesprek voeren, plus oneindig veel op de ADSL-verbinding (zolang de verbinding het nog trekt...)
ISDN heeft twee kanalen, daar kun je van nature al met twee lijnen bellen.
Ik dacht wellicht dat je via je modem (Livebox in mijn geval) kon bellen, mits je uiteraard een telefonie abbo hebt en je ook kon bellen op de normale wijze tegelijkertijd. De aftakking gelijk bij een ISRA punt.
Als je op je Livebox inlogt en de VoIP-instellingen verandert in die van VOIPbuster kan het gewoon, zo hoef je geen duur abonnement te nemen bij je eigen provider.
Aftakken bij het ISRA punt is nergens voor nodig (geen idee wat je ermee bedoelt ;)), maar je gewone analoge lijn blijft inderdaad vrij.

Bij KPN InternetPlusBellen krijg je gewoon een router met 2 VoIP-poorten, met elk hun eigen account bij KPN. Zo kun je dus meerdere gesprekken tegelijk voeren :)
Als je een router koopt met 50 telefoonpoortjes, en je registreert je 50x bij VOIPbuster, kun je 50 gratis gesprekken tegelijk voeren, alles gaat als internetverkeer dus je normale analoge telefoonkanaal blijft onaangetast.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
M. Mulder schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:45:
Ik zie dat erbij Internetplusbellen van KPN, 2 telefoongesprekken tegelijkertijd kan worden gehouden. Hoe kan dat?

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1626840
Op de modem die je krijgt, de experia box, zitten twee telefoonpoorten alwaar je dus twee telefoons op kan aansluiten. Je hebt minimaal een lite nodig om 2 telefoongesprekken te voeren en ook voor elk gesprek een telefoonnummer (dus voor 2 gesprekken tegelijkertijd twee telefoonnummers). Je kan per poort op de experiabox een telefoonnummer koppelen.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb dus een livebox met telefonie abbo (gratis telefonie). Als ik bel via de Livebox, dan kan ik dus niet tegelijkertijd bellen wanneer ik een telefoontoestel gebruik die niet op de Livebox is aangeslote.

M.a.w. als ik bel via de Livebox dan bel ik nog steeds analoog ?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

Bij Orange telefonie is het niet mogelijk om een ander modem dan de Live Box te gebruiken, dit heeft te maken met de telefonie instellingen die Orange niet vrij wil geven.

Als je geen telefonie van Orange hebt is er de mogelijkheid om aparte VOIP accounts aan te maken bij een VOIP provider, en dit op een modem zoals de Speedtouch 716 te gebruiken.
Het is dan zelfs mogelijk om te bellen zodenr dat de PC aanstaat, omdat dit modem volledig het VOIP protocol ondersteund en verwerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedmaster op 18-02-2007 14:58 ]

Pagina: 1