HIS X1650 pro - blauw scherm in XP

Pagina: 1
Acties:

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2025
Ik heb afgelopen week een HIS Radeon X1650 Pro 256mb AGP videokaart gekocht.
Nadat ik met Driver Cleaner de drivers van mijn oude Geforce ti4200 kaart eraf heb gehaald heb ik de kaart erin gezet en startte windows gewoon op met de standaard XP vga drivers. Na de nieuwste radeon drivers geinstalleerd te hebben en een reboot kreeg ik in Windows xp een blauw scherm met enkel een muiscursor die na een paar seconden vastloopt (geen errormessages).

Ik heb de kaart al laten testen bij de winkel maar hardwarematig was er niets mis mee. Volgens de winkel (computerland) was de voeding ook voldoende.
Verder heb ik mijn moederboards bios en Via drivers upgedate en zelfs een nieuwe XP installatie geprobleerd maar alles zonder resultaat.

Welke oplossing is hiervoor te vinden?

mijn specs:
Hanns G 19" TFT monitor (Sub-D connector)

350W Vikings MPT-350 voeding
Gigabyte K8M800-2 mainboard
Sempron 3000+
1024mb DDR pci4200
LG DVD-R/CDRW
Maxtor 200 gb 7200rpm HD
Western Digital 160 gb 5400rpm HD
Windows XP Professional service pack 2

[ Voor 5% gewijzigd door quez op 15-02-2007 16:56 ]

Verwijderd

Ik ga toch een beetje aan je voeding twijfelen. 'Vikings' is nou niet bepaald een bekend, goed merk, en dan is 350W gewoon wat krap. Een 350W voeding van een 'echt' merk zou in ieder geval geen problemen geven.
Heb je de mogelijkheid een (sterkere) voeding uit een andere pc te proberen? Dan kun je de voeding echt uitsluiten namelijk.

• quez
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:22:
Ik ga toch een beetje aan je voeding twijfelen. 'Vikings' is nou niet bepaald een bekend, goed merk, en dan is 350W gewoon wat krap. Een 350W voeding van een 'echt' merk zou in ieder geval geen problemen geven.
Heb je de mogelijkheid een (sterkere) voeding uit een andere pc te proberen? Dan kun je de voeding echt uitsluiten namelijk.
Ik heb een 300W A-Open voeding geprobeert.. helaas de enige andere voeding die ik hier heb liggen. Misschien nog maar even langs de winkel zo dan (koopavond) om een duurdere voeding te kopen, kan ik toch binnen 8 dagen weer terug brengen.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
die 300 watt aopen voeding is beter dan die 350 watt noname die je er nu in hebt, die voeding heb ik er ook in met een x2 3800+

• quez
__xeno__ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:37:
die 300 watt aopen voeding is beter dan die 350 watt noname die je er nu in hebt, die voeding heb ik er ook in met een x2 3800+
Ik zie dat je een Geforce 6800 GS hebt, vreet die kaart van mij (x1650pro) dan zoveel meer stroom dat het bij jou wel allemaal loopt en bij mij nog steeds hetzelfde probleem is met dezelfde voeding?

Verwijderd

Om er zeker van te zijn dat het niet aan je voeding ligt, kun je het het best proberen met zo min mogelijk hardware aangesloten. Dus dvd/cd-speler loskoppelen, alle harde schijven behalve de bootschijf loskoppelen, 1 geheugenbankje, geen uitbreidingskaarten, etc.
Krijg je dan alsnog een blauw scherm, is het probleem wss niet je voeding.
Ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat een hoop wat je kunt doen!

• quez
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:53:
Om er zeker van te zijn dat het niet aan je voeding ligt, kun je het het best proberen met zo min mogelijk hardware aangesloten. Dus dvd/cd-speler loskoppelen, alle harde schijven behalve de bootschijf loskoppelen, 1 geheugenbankje, geen uitbreidingskaarten, etc.
Krijg je dan alsnog een blauw scherm, is het probleem wss niet je voeding.
Ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat een hoop wat je kunt doen!
heb AGP multiplier op 4x gezet en fast write uit gezet .. kom nu wel in windows maar loopt dan vast bij het vergroten van een venster etc. etc.
ook met enkel m'n boothd, één reepje geheugen en videokaart opstarten helpt ook niet..

lijkt een onoplosbaar hardware conflict te zijn, ben ten einde raad..

Verwijderd

Het zou ook goed je geheugen kunnen zijn. Dit kun je het beste testen door Memtest86+ een nachtje te laten draaien.

• quez
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:17:
Het zou ook goed je geheugen kunnen zijn. Dit kun je het beste testen door Memtest86+ een nachtje te laten draaien.
ik zie dat memtest een programma om het werkgeheugen te testen is, zoals ik al zei werkt mij PC goed wanneer ik de ti4200 gebruik dus lijkt me niet dat het daaraan ligt..

[ Voor 20% gewijzigd door quez op 15-02-2007 20:28 ]

Verwijderd

Oh, ok, je had verder niet genoemd dat terugplaatsen van de oude kaart probleemloos werkte, dus vandaar...
Maar, heb je de waslijst aan mogelijkheden in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen, want er zijn ontzettend veel mogelijkheden...

• quez
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:08:
Oh, ok, je had verder niet genoemd dat terugplaatsen van de oude kaart probleemloos werkte, dus vandaar...
Maar, heb je de waslijst aan mogelijkheden in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen, want er zijn ontzettend veel mogelijkheden...
Oh sorry, ik dacht dat ik dat al gemeld had maar kennelijk was ik het vergeten.

Ik heb in ieder geval alles daar bij "videokaart" geprobeerd.. ik zal als ik tijd heb van t weekend of maandag eens een nieuwe voeding (a-merk!) proberen.. hopelijk ligt het daaraan.. gezien de PC het gewoon goed en zeer stabiel doet met de ti4200.. (geheugen, processor uitgesloten)

dank

• quez
Update:
nieuwe voeding geprobeerd (coolermaster 430 watt) maar helaas, geen succes.. nog steeds zelfde probleem..

conflict met moederboard of iets dergelijks.. geen idee wat het kan zijn.
Pagina: 1