Ik heb al jaren een Shuttle SB51G. Deze heeft op het moederbord SPDIF aansluitingen. Daar heb ik jaren geleden eens een Asus backplate op gezet, gewoon door de juiste pinnetjes door te verbinden. Op deze wijze kreeg ik met mijn Sony receiver altijd geluid via de SPDIF aansluitingen.
Sinds ik een Yamaha RXV1600 receiver heb werkt dat niet meer. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het voor de aanschaf van die Yamaha ook al een tijdje niet meer heb geprobeerd met de oude Sony. Het kan zijn dat het dus al eerder omgevallen was.
Dit heb ik geprobeerd:
- De laatste AC97 drivers gedownload (3.98)
- Vinkje SPDIF aangezet in controlpanel
- De dvd speler aangesloten op de ingangen van de receiver, werkt wel (dus kabel en inputs zijn goed)
- De computer aangesloten op andere ingangen van de receiver, werkt niet
- Zowel optisch als coaxiaal digitaal geen resultaat
- Getest met mp3tjes en AC3 divx
- De uitgang geeft wel licht, maar de receiver detecteert geen PCM stream of wat dan ook
Ik heb even geen mogelijkheden om de Shuttle op een andere versterker aan te sluiten, ook heb ik geen andere backplate. De eerstvolgende gelegenheid hiertoe dient zich pas over anderhalve week aan, ik zoek het dus voorlopig in software issues.
Iemand nog suggesties?
Sinds ik een Yamaha RXV1600 receiver heb werkt dat niet meer. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het voor de aanschaf van die Yamaha ook al een tijdje niet meer heb geprobeerd met de oude Sony. Het kan zijn dat het dus al eerder omgevallen was.
Dit heb ik geprobeerd:
- De laatste AC97 drivers gedownload (3.98)
- Vinkje SPDIF aangezet in controlpanel
- De dvd speler aangesloten op de ingangen van de receiver, werkt wel (dus kabel en inputs zijn goed)
- De computer aangesloten op andere ingangen van de receiver, werkt niet
- Zowel optisch als coaxiaal digitaal geen resultaat
- Getest met mp3tjes en AC3 divx
- De uitgang geeft wel licht, maar de receiver detecteert geen PCM stream of wat dan ook
Ik heb even geen mogelijkheden om de Shuttle op een andere versterker aan te sluiten, ook heb ik geen andere backplate. De eerstvolgende gelegenheid hiertoe dient zich pas over anderhalve week aan, ik zoek het dus voorlopig in software issues.
Iemand nog suggesties?
Nederlands is makkelijker als je denkt