Dell LCD/TFT na 1 week ingebrand/fantoombeeld?

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Heb dus een Dell 1907FP scherm. Leuk ding. Maar ik loop wel tegen wat zaken aan. Bij een zwart scherm zie je heel lelijk de backlight bij de randen. Maar het is een vrij goedkoop scherm, dus daar doen we niet moeilijk over. Maar nu heb ik dat steeds meer tekst inbrandt! Op een lichte achtergrond zie je het minder maar op een donkere achtergrond is het echt heel storend. Op het forum lees ik tegenstijdige berichten of LCD/TFT wel of niert in kan branden. De betere term is geloof ik fantoom beelden. Maar ik heb er iig wel last van en geen gekke dingen gedaan. Na 10 min. slaat mijn screensaver aan, dit heb ik verlaagt naar 3 min.

Wat moet ik doen? Ik lees dat een wit scherm opzetten kan helpen, het scherm een tijd uitzetten zou ook werken. Wat is het beste? Hoe voorkom ik dit?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 15:33
Nou dit kan niet goed zijn. Ik heb weleens een beamer ingebrand gekregen, nadat de hele tijd hetzelfde logo erop had gestaan (een uur of 5 lang). En dan nog dan is het vrij vlot weg (30 min), dus ik denk dat je hier met Dell contact over moet opnemen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Anders moet je zoiets als dit eens proberen: http://www.jscreenfix.com/ ?

• koekeeghan
De spookteksten (het zijn letters en enzo van outlook oid) bewegen mee als ik scroll. Heel vreemd. Als het ingebrand is moet het toch stationair zijn?

Verwijderd

koekeeghan schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:47:
De spookteksten (het zijn letters en enzo van outlook oid) bewegen mee als ik scroll. Heel vreemd. Als het ingebrand is moet het toch stationair zijn?
Dat is idd vaag....

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
koekeeghan schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:47:
Als tekst meebeweegt met het scrollen dan is er met je TFT-scherm niets aan de hand en moet je de oorzaak eerder bij je videokaart of drivers zoeken.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07 00:03
Dit klinkt eerder als storing op je kabels, heb je DVI of d-Sub aansluiting? En bij de 2e, heb je de kabel opgerold ofzo? Probeer eens een ander kabeltje.

• koekeeghan
Ja, het was inderdaad de kabel. Ik had een DVI erbij gedaan om te testen en die niet weggehaald. Nu is het weg. Beter!

Pagina: 1