Cursor is vaak ongewenst tekst cursor ipv pijltje in OSX

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In OSX komt het vaak voor dat mijn cursor gelijk is aan de cursor die je verwacht als je boven een tekstveld beweegt met de cursor. Dit komt overal voor, dus ook op een kaal bureaublad, in de dock en in de menubar bijvoorbeeld.

Graag wil ik een pijltje als cursor.

Is dit bekend gedrag, en wat doe je eraan?

Verwijderd

Ik denk dat dit een bekende bug is, want ik heb er hier op drie verschillende machines (Zowel Intel als PowerPC) ook last van.

Verwijderd

Ja, dat is een bekende bug en je doet er niks aan. Hier doet 'ie het ook op 2 systemen en het is best wel irritant.

offtopic:
In het kader van de domme bugs is er ook nog een waar bij bij een gemounte CD of DVD-rom (of image) file icons verdwijnen als je er op klikt. De cd uitwerpen en opnieuw mounten lost dit dan weer tijdelijk op. Dat heb ik ook al op 4 verschillende macs gezien.

Oh, en de finder kan files zoek maken als er iets fout gaat bij het moven (dus niet kopieren) op een netwerk share. Hij wil dan een roll-back doen maar vergeet voor het gemak even dat hij de files al heeft weggegooid en ze dus op de bestemming moet laten staan. Dat heeft me al een stapel mp3's gekost...

Verwijderd

Heb dit ook, gewoon eens klikken verhelpt het probleem

• breinonline
  • Laatst online: 07:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Bij mij heeft mijn Logitech draadloze muis weleens die neiging. Ik heb geen Logitech drivers geinstalleerd. Bij mij is het weg als ik de ontvanger even uit de computer haal en weer inplug. Of hebben jullie niet-Logitech of niet-draadloze muizen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Cubix
  • Niet online
breinonline schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:57:
Bij mij heeft mijn Logitech draadloze muis weleens die neiging. Ik heb geen Logitech drivers geinstalleerd. Bij mij is het weg als ik de ontvanger even uit de computer haal en weer inplug. Of hebben jullie niet-Logitech of niet-draadloze muizen?
Ik heb een Logitech mx510 en maak gebruik van de LCC software.

Verwijderd

Ik heb een gewone en een bluetooth mighty mouse en maak gebruik van de daarbij meegeleverde software. Echter, ook als ik alleen het touchpad gebruik treedt dit fenomeen op...
Pagina: 1