Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bizner.nl, nieuwe bank voor het MKB

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
Nieuwe internetbank mikt op mkb'er lees voor

Uitgegeven: 13 februari 2007 06:08
UTRECHT - Rabobank heeft een internetbank opgezet, waar ondernemers zelfstandig hun financiële zaken kunnen beheren, zonder tussenkomst van een bankmedewerker.

Ondernemers kunnen bij de internetbank zelfstandig leningen afsluiten en bankpassen activeren, maar ook bijvoorbeeld bankgaranties regelen, aldus de bank dinsdag.

Bizner

De nieuwe bank, die gaat werken onder de naam Bizner, denkt dit jaar ongeveer 1 procent van het midden- en kleinbedrijf (MKB) aan zich te kunnen binden, zei directeur Frank Klemann.

De 1 procent van de mkb-ondernemers komt neer op een aantal van zesduizend. De dienst wordt gerund door achttien medewerkers.

* Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
* Zoek nieuws over dit onderwerp
* Foto bij dit bericht? Stuur hem op!

* NU.nl homepage

(c) ANP

http://www.nu.nl/news/974...ank_mikt_op_mkb%27er.html

Iemand hier ervaring mee? Kon via zoeken er niks over vinden...

Verwijderd

Ik ga voor mezelf beginnen en denk erover om bij Bizner een rekening te openen.
Vooral de €5000 krediet zonder ondernemingsplan spreekt me aan, maar is dit wel zo aantrekkelijk?

Bij doorlopende kredieten van bijv. Postkrediet betaal je minder rente, of is dit niet vergelijkbaar?

Ik ben ook benieuwd of er hier al mensen zijn die zich bij Bizner aangemeld hebben.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:19:
Ik ga voor mezelf beginnen en denk erover om bij Bizner een rekening te openen.
Vooral de €5000 krediet zonder ondernemingsplan spreekt me aan, maar is dit wel zo aantrekkelijk?
Waarom is dat aantrekkelijk? Een ondernemingsplan schrijven doe je niet in eerste instantie voor de bank, maar vooral voor jezelf. Als je nu met je ondernemingsplan al bij wat banken bent langsgeweest, en ze er niet in geloven (maar jijzelf wel), dan wordt 't wat anders, maar ik zou 't eerst eens bij een normale bank proberen. Die kunnen je, naast geld, ook een hoop steun en advies geven.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07
Het idee van Bizner lijkt me prima, een no-nonsens bank voor het MKB. Ik ben klant bij Rabobank, en ik heb ook niet perse een bankkantoor nodig.

Bizner vraagt € 5 per maand + € 30 per jaar voor een credit card, oftewel € 90 per jaar. Dat is volgens mij wel goedkoper dan ik nu betaal bij de Rabobank, maar ook niet spectaculair. Wat ik alleen niet kan uitstaan bij de Rabobank is dat ik betaal per keer dat ik inlog op internetbankieren :X

Een ondernemingsplan is natuurlijk nooit een slecht idee om voor jezelf te maken, maar ik kan me ook voorstellen dat het makkelijk kan zijn om snel bij 5000 euro te kunnen zonder dat iemand van de bank moeilijk gaat doen.

Wat ik bij Bizner mis, en wat mij ook weerhoudt om klant te worden (hoewel het niet de enige reden is), is de mogelijkheid om automatische afschrijvingen te kunnen doen. Dat is een ideale manier om geld te innen, en voor veel klanten nog prettig ook. Maar misschien dat het nog komt bij Bizner :)

De introductie is ook besproken op Marketingfacts en daar lees ik dat een aantal personen zich hebben aangemeld. Wie weet posten die nog een update.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbertC op 26-02-2007 17:42 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
Heb ik dus ook, op zich zie ik wel dat hij iets goedkoper is dan Rabobank.. maar echt veel... en waarom dan niet iets meer betalen en de rabobank hebben...

Verwijderd

Ik ga aan de slag als freelance webdesigner en heb in principe niet zo heel veel geld nodig om aan de slag te gaan. Het is natuurlijk wel handig als dit beschikbaar is zodra dit wel het geval is.

Ik ga voornamelijk zelf op zoek naar opdrachten en biedt geen producten aan, vandaar dat ik denk dat een ondernemingsplan niet heel noodzakelijk is op het moment. Uiteraard ga ik er wel 1 maken, aangezien ik later wel van plan ben om me te richten op bepaalde doelgroepen etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 12:35 ]

Verwijderd

Update:
Een week geleden aangemeld, maar tot gisteren nog niks gehoord. Gister gebeld hoe het zit met mijn status en vandaag als antwoord gekregen dat er veel aanvragen binnen gekomen zijn en het waarschijnlijk al in behandeling is genomen. Nog ff afwachten dus..

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Slecht dat ze geen ontvangstbevestiging hebben gestuurd. Net begonnen en nu al traag als ik het goed begrijp ?

Verwijderd

Heb inderdaad geen bevestiging gehad van de inschrijving.
Ik moet erbij zeggen dat er ook iets misgegaan was bij mijn 1e inschrijving. Het scherm waarop ik mijn inschrijving moest uitprinten had ik per ongeluk afgesloten waardoor ik de registratieproces opnieuw moest doorlopen. Toen ik gister belde meldden ze dat mijn status op onbekend stond.

Ze zijn in ieder geval wel snel met het beantwoorden van e-mail. Net een mail gestuurd met de vraag wanneer ik gebruik kan maken van de Bizner rekening.
Hun antwoord is dat het nog ongeveer 10 werkdagen gaat duren, wat ik wel erg lang vind.

Ik had gehoopt binnen een paar dagen al te beginnen met doen van aankopen etc. Duurt dit normaal gesproken ook zo lang bij andere banken?
Pagina: 1