Toon posts:

Veranderingen in het register via Flash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik ben al een tijdje bezig om een perfecte launcher te maken voor een spel.
Deze maak ik met Swishmax en dus in Flash. Vervolgens bewerk ik hem zodat het, net als een
autorun van een CDtje, in je scherm in fade.
Dit is me tot nu toe allemaal gelukt. Maar vervolgens wil ik dat het menuutje in deze launcher
ook bepaalde opties heeft. Zodat je voordat je het spel start, de resolutie al kan veranderen.
Het spel kijkt voor de resolutie naar het windows register. Hierin staan dan de gegevens.

Natuurlijk is het dan een optie om een apart .reg bestandje te maken met het volgende er in;
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\SkyFire\Game\Config]
"ColorDepth"=dword:00000000

Maar dit is niet mijn bedoeling. Dit omdat je dan een melding krijgt of je het register wilt veranderen.
En ik wil niet dat mensen dit te zien krijgen.

Daarnaast is het ook naar mijn idee, of heel moeilijk, of onmogelijk om het op deze zelfde manier voor elkaar te krijgen, dat je ook iets kan invullen d.m.v. te typen in de launcher. En dat dit vervolgens ook word opgeslagen in het register.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of suggesties heeft,

Alvast bedankt,

PamA

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:32:
Natuurlijk is het dan een optie om een apart .reg bestandje te maken met het volgende er in;
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\SkyFire\Game\Config]
"ColorDepth"=dword:00000000

Maar dit is niet mijn bedoeling. Dit omdat je dan een melding krijgt of je het register wilt veranderen.
En ik wil niet dat mensen dit te zien krijgen.
/s = Quiet / Silent ;)

Ik weet trouwens niet of je vanuit flash uberhaupt toegang kan krijgen tot je register of dat soort zaken.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 15-02-2007 14:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik weet trouwens niet of je vanuit flash uberhaupt toegang kan krijgen tot je register of dat soort zaken.
Dat zou bijna hetzelfde zijn als dat je het via javascript oid zou kunnen.

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:34:
Tja, uiteindelijk is het natuurlijk een .exe omdat ik er een transparante projector van maak. En ik dacht misschien dat er toch een mogelijkheid lag. En ik wacht het nog wel even af of ik meer reacties krijg ;) . Misschien surft er hier wel ergens een klein genietje rond ;)
Zo niet, dan ga ik het anders proberen :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ik zou toch hopen dat dit niet kan... dan wordt het wel héél erg makkelijk om een bak spyware te installeren.

Het lijkt me echt héél erg sterk iig.

Stop uploading passwords to Github!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Brakkie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:38:
[...]

Dat zou bijna hetzelfde zijn als dat je het via javascript oid zou kunnen.
SchizoDuckie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:39:
ik zou toch hopen dat dit niet kan... dan wordt het wel héél erg makkelijk om een bak spyware te installeren.

Het lijkt me echt héél erg sterk iig.
Het gaat hier niet om iets binnen een browser (sandbox) maar een losse flash executable ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 15-02-2007 14:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:40:
Het gaat hier niet om iets binnen een browser (sandbox) maar een losse flash executable ;)
Jups :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 14:41 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je kan via een batch file een wijziging maken in je register.

cmd-line util: reg ( zit volgens mij in de resource kit )

Kan je die niet aan roepen?
Je kan ook via VBS het register wijzigen, misschien is dat wat voor je?

Ik denk niet dat er binnen flash een mogelijkheid zit om het register te wijzigen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

RobIII schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:40:
[...]

Oops, dan heb ik niets gezegd.

Als die sandbox er niet omheen zit wat let je dan om een custom .reg file weg te schrijven en die silent te importeren als je toch ook commandline dingen mag executen ?

code:
1
2
3
4
regedit.exe [options] [filename] [regpath]

[strong]Options:
/s [filename]     Silent import, i.e. hide confirmation box when importing files

[ Voor 16% gewijzigd door SchizoDuckie op 15-02-2007 15:10 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 22:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je commandline dingen mag executen, waarom dan de omweg om een file aan te maken, de file uit te voeren en dan de file te verwijderen? Het kan ook direct vanaf de command line:
code:
1
2
set regkey=HKCU\Software\SkyFire\Game\Config
reg add %regkey% /f /v "ColorDepth" /t REG_DWORD /d 0

Een goede grap mag vrienden kosten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SchizoDuckie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:06:
[...]

Oops, dan heb ik niets gezegd.

Als die sandbox er niet omheen zit wat let je dan om een custom .reg file weg te schrijven en die silent te importeren als je toch ook commandline dingen mag executen ?

code:
1
2
3
4
regedit.exe [options] [filename] [regpath]

[strong]Options:
/s [filename]     Silent import, i.e. hide confirmation box when importing files
Dat zeg ik :P

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
tomatoman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:24:
Als je commandline dingen mag executen, waarom dan de omweg om een file aan te maken, de file uit te voeren en dan de file te verwijderen? Het kan ook direct vanaf de command line:
code:
1
2
set regkey=HKCU\Software\SkyFire\Game\Config
reg add %regkey% /f /v "ColorDepth" /t REG_DWORD /d 0
Dat is natuurlijk een super goed idee. Maar dan zit ik nog met 1 klein probleempje.
Er is namelijk ook nog een input box. Hier moet je een naam in kunnen vullen die dan meteen
in het spel word geladen.
Dit gebeurd ook in de registery.
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het gene dat ik invul in flash, ook daadwerkelijk in de registery
komt te staan ?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53

orf

Met fullscreen commands.

Als je SWiSH studio gebruikt voor het maken van je projector is het makkelijk:
FSCommand support (listed in the documentation), including file I/O, registry functions, window functions, ODBC database support and other misc functions.
Pagina: 1