Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter i.c.m. DVItoD-sub connector

Pagina: 1
Acties:

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 22:45
Bij mijn Apple MacBook heb ik een Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter gekocht.

Omdat ik het beeld van de MacBook nu op een beamer wil laten verschijnen ga ik de adapter gebruiken. De beamer blijkt alleen per D-sub te kunnen worden aangesloten.
Geen probleem, dacht ik, want dan zet ik simpelweg een DVI naar D-sub connector op de adapter van Apple. Op die manier zou ik een D-sub kabel kunnen aansluiten op de beamer.

Nu blijkt het allemaal niet zo simpel te zijn want de Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter levert een female DVI-D aansluiting, terwijl mijn DVI naar D-sub koppelstukje een male DVI-I aansluiting heeft.
Het past dus niet ;)

Hoe los ik dit het gemakkelijkst op, zonder een Apple mini-DVI-naar-D-sub-adapter te kopen?
Bestaat er ergens een DVI-D-naar-D-sub koppelstukje?
Kan het kwaad om de vijf connectiepuntjes (rond het liggende streepje) hardhandig uit het DVI naar D-sub koppelstukje te verwijderen (tang)?

Voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png

[ Voor 3% gewijzigd door Pacjack op 15-02-2007 14:33 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik had een tijdje terug toen ik mijn macbook aanschafte de zelfde vraag. Het komt erop neer dat de mini-dvi naar dvi kabel geen analoog signaal meestuurd en het dus onmogelijk is om dat via dat koppelstukje te realiseren. (die aansluitingen bij het streepje zijn juist voor de analoge aansluit mogelijkheid)

De enige optie is om een extra mini-dvi naar vga kabeltje te kopen a 19 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackMage op 15-02-2007 15:06 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:11
DVI-D is puur voor digitale overdracht, daar kun je inderdaad onmogelijk een analoog signaal mee versturen (geldt voor elke DVI-D aansluiting, dus niet voor specifiek die van Apple). Dus je zult idd een Apple mini-DVI naar Dsub adapter moeten halen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 22:45
Oké dat is duidelijk. Thanks!

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Nog een brokje (nutteloze) info: die vijf puntjes rond het liggende streepje zijn nu juist voor het analoge signaal... Mocht je deze uit je verloopstukje breken dan is daarmee je verloopstukje waardeloos geworden!

Edit: nog veeel nuttelozer omdat BlackMage precies hetzelfde meldt 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door hans_lenze op 15-02-2007 17:55 ]

while (! ( succeed = try ()));

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 11:36
Beetje balen dit dan... Ik wilde de mini-DVI-DVI adapter aanschaffen voor op m'n TFT en in geval van een presentatie via een beamer op de universiteit er een DVI-analoog adaptertje aan koppelen. Dus, de stelregel luidt dan:

op de mini-DVI-DVI adapter kan niet een DVI-VGA adapter aangesloten worden
Pagina: 1