Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

standalone virusscanner?

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik ben op zoek naar een virusscanner die ik volledig uptodate op een CD kan zetten, zodat ik offline pc's kan scannen zonder software te hoeven installeren.

De reden is redelijke gecompliceerd, maar komt er op neer dat ik een aantal pc's niet volledig vertrouw, 1 of meerdere zijn besmet met een trojan/virus die massa's spam mails uitzend (= isp block). Nou heb ik geen zin en tijd om ze allemaal opnieuw te installeren en te formatteren (zijn niet mijn pc's), en dit alleen bij de besmette pc wil doen.

Is er een virusscanner die ik op een cleane pc kan installeren, updaten, en vervolgens op een CD kan zetten zodat deze direct te draaien is vanaf deze CD?

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 13:15
Uuuhm wees nog slimmer,

Stop de harddisk in jouw pc met uptodate virus definities.

zorg wel dat je van je eigen HDD boot.
en scanze..

Wat je ook kunt doen is de pc's die geinfecteerd zijn in safemodus opstarten MET netwerkmogelijkheden en er een mapping van maken..

ga je ze via het netwerk scannen, maar dan heb je weer de kans dat je de virus/trojan niet kunt deleten want het bestand is in gebruik..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
hmm, misschien kun je de laatste stinger download oid?

you had me at EHLO

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Stinger heeft geen zin (is alleen voor een X aantal viri) :)

Ik zou aanraden om gewoon een AV software te nemen en een stand alone updater als bijvoorbeeld bij McAfee een SDAT of bij Trend Micro de losse Pattern...

Cleanboot van McAfee maakt een CD met een DAT file, daar boot je van in een soort DOS met NTFS ondersteuning en die scant dan alles.....

[ Voor 24% gewijzigd door vliegjong op 15-02-2007 14:22 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• QuarK
Ik heb geen laptop tot mijn beschikking en ik ga mijn (veilige) eigen pc niet meenemen naar het netwerk in kwestie. Netwerk scans kunnen dus niet.

Ik ga ook geen 20+ hd's meenemen naar huis, de eigenaren van de pc's krijg ik nooit zo ver.

Zoals ik al zei, de reden is iets ingewikkelder dan dat ik hier schets, daarom zoek ik specifiek naar een standalone-antivirus scanner. Ja, ik heb McAfee Stinger, maar die is vrij beperkt.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
vliegjong schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:20:
Cleanboot van McAfee maakt een CD met een DAT file, daar boot je van in een soort DOS met NTFS ondersteuning en die scant dan alles.....
oe, die kon ik niet! klinkt goed..!

wat bij mij ook wel ns gebeurd is een bartpe bootcd* (*usb) erin stoppen en dan scannen..

you had me at EHLO

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

F-Prot Anti-Virus scanner v3.16f
McAfee commandline virus scanner
Norton Prescan
NOD32 AntiVirus
Damage Cleanup Engine

dit zijn er maar een paar, met een beetje zoeken kan je ook andere vinden.

de meeste virus software paketten werken ook op een BartPE cd, maar die moet je dan zelf bouwen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

QuarK schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:11:
De reden is redelijke gecompliceerd, maar komt er op neer dat ik een aantal pc's niet volledig vertrouw, 1 of meerdere zijn besmet met een trojan/virus die massa's spam mails uitzend (= isp block). Nou heb ik geen zin en tijd om ze allemaal opnieuw te installeren en te formatteren (zijn niet mijn pc's), en dit alleen bij de besmette pc wil doen.
Veel virusscanners akn je wel updaten ja. Maar als je niet 100% zeker weet dat het verwijderd is, wil je toch backupen+formatteren+reinstallen+updaten+beveiligen+dan pas meer internetverbinding vragen.

Heb je momentele al een goede virusscanner? Kijk dan even op de site daarvan naar hoe je offline updates kan doen. Eerst daar naar kijken lijkt me beter dan op de gok een andere kopen.
En beveiligingssoftware lijkt me (naast een OS) het allerlaatste dat je ooit illegaal zou willen downloaden...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Clamwin portable misschien.
Nadeel van al deze oplossingen blijft dat je moet booten van een untrusted Windows installatie.
In het ideale geval zou je moeten booten van een live Linux CD/DVD (bijvoorbeedl Knoppix) en van daaruit een virusscanner moeten draaien. Ik weet niet of zoiets bestaat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
vliegjong schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:20:
Stinger heeft geen zin (is alleen voor een X aantal viri) :)

Ik zou aanraden om gewoon een AV software te nemen en een stand alone updater als bijvoorbeeld bij McAfee een SDAT of bij Trend Micro de losse Pattern...

De SDAT kun je ook stand alone gebruiken, gewoon uitpakken met de /e switch en daarna scan.exe starten, dit is de 32bit commandline scanner met dezelfde engine als een volledig McAfee pakket.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Nielson schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:32:
[...]
De SDAT kun je ook stand alone gebruiken, gewoon uitpakken met de /e switch en daarna scan.exe starten, dit is de 32bit commandline scanner met dezelfde engine als een volledig McAfee pakket.
Als je hiervoor kiest kan je beter het volgende doen:
scanpm.exe /adl /all /program /clean /sub

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• QuarK
Okay, thanks.
McAfee SDAT scanner + Trend scanner zou me al vrij zeker een hit moeten geven op de geinfecteerde pc's.

Verwijderd

Avast BART?

14 dagen gratis proberen! werkt als een trein!

• lordsnow
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

vliegjong schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Als je hiervoor kiest kan je beter het volgende doen:
scanpm.exe /adl /all /program /clean /sub
"scanpm" is voor Win98/Me, en zit tegenwoordig niet meer in de SDAT's.

De scanner voor WinXP/2000 "scan" nog wel.

Snelle scan: scan /adl /clean /all /report report.txt

Uitgebreide scan: scan /adl /clean /report report.txt /secure /program /streams /mime /mailbox /allole /rpterr /rptcor

Zie ook:
http://forums.mcafeehelp.com/viewtopic.php?t=55121
lordsnow in "Virus op mijn pc zorgt dat pc uitschakel..."
Pagina: 1