Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekende maakt deuk, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Afgelopen vrijdagavond reden mijn vriend en ik samen naar zijn ouders om hen te helpen met de verhuizing. Bij de McDonalds aan de A28 (Strand Horst) stopten we voor een salade voor mij. We vervolgden onze weg en kwamen veilig aan in Hoogeveen.

Vervolgens krijg ik van mijn schoonzusje de vraag: "Hoe komen jullie eigenlijk aan die deuk?" Deuk??? Wij kijken en inderdaad, een deuk in het rechtervoorscherm. Een flinke. Eentje die ons bij daglicht zeker was opgevallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/deuk.jpg

We kunnen maar een conclusie trekken: op de parkeerplaats bij de McDonalds is, toen wij binnen waren, iemand tegen mijn auto aan gereden en is hem vervolgens gesmeerd.

Het rotste is nog, dat ik wel WA+ verzekerd ben, maar niet voor dit soort gevallen (vandalisme/aanrijding). Wel storm, ruit, etc., maar helaas kan ik de verzekering hiervoor niet aanspreken.

Vandaag ben ik bij een garage geweest, en ze schatten daar dat het zo'n 1100 euro gaat kosten, omdat het hele rechtervoorscherm vervangen moet worden! Erg veel geld, en dan nog buiten mijn schuld...

Mijn vraag aan jullie: wat kan ik het beste doen? Is er een regeling ergens voor dit soort gevallen?
Of zit er niets anders op dan te dokken voor andermans lompheid?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het waarborgfonds, wat misschien een aantal zullen roepen, vergoed het iig niet
Wat is vandalisme en wordt vandalisme-schade door het Waarborgfonds vergoed?

Schade door vandalisme wordt niet door ons vergoed. Onder vandalisme verstaan wij: het leksteken van banden, aftrappen van spiegels, over de auto heenlopen. Eigenlijk alles wat met opzet door een persoon veroorzaakt is.
Ik denk dat je gewoon pech hebt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Alleen is dit vermoedelijk niet met opzet veroorzaakt. Geen vandalisme, op de site van het WBF. Het is gewoon schade veroorzaakt door een motorvoertuig (althans, je zou het moeten laten onderzoeken). Ik zou eens contact opnemen.

[ Voor 82% gewijzigd door begintmeta op 15-02-2007 14:17 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:15:
Alleen is dit vermoedelijk niet met opzet veroorzaakt. Maar ik denk dat het inderdaad problematisch gaat worden.
Maar het doorrijden erna wel.

/long shot: beveiligingscamera's McDonalds?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
1100 euro? Ik zou eens bij een schadeherstel bedrijf gaan kijken. Er bestaat een kans dat deze het voor je kunnen uitdeuken. Overspuiten zal dan zoiezo ook moeten gebeuren aangezien de lak is los gesprongen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

begintmeta schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:15:
Alleen is dit vermoedelijk niet met opzet veroorzaakt. Maar ik denk dat het inderdaad problematisch gaat worden.
Als je dat niet hard kan maken is dat natuurlijk niet te bewijzen.

Dit is waar het WBF wel voor is;
  • een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
  • een niet-verzekerde motorrijtuigbestuurder;
  • een bestuurder van een gestolen motorrijtuig, die wist dat het voertuig gestolen was (schade aan het gestolen motorrijtuig wordt niet vergoed);
  • een motorrijtuig, verzekerd bij een failliete verzekeraar;
  • een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig geregeld kan worden
.
Dus jij mag zeggen waar het dan volgens jou wel onder valt.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 15-02-2007 14:18 ]

Verwijderd

Zonder getuigen doet het waarborgfonds, volgens mij, sowieso al niets. Dit is trouwens geen vandalisme, tenzij iemand de deuk erin getrapt heeft ofzo. Dit is een gewoon een ongeluk met een onbekende bestuurder.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
LoneGunman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:17:
[...]

Maar het doorrijden erna wel.

/long shot: beveiligingscamera's McDonalds?
Het doorrijden erna is natuulijk niet de oorzaak van de schade.
heb mijn vorige post geedit

Gunner: een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 15-02-2007 14:21 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

begintmeta schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:18:
Gunner: een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
Kijk het is natuurlijk te proberen, je zal getuigen moeten hebben en een proces verbaal op laten maken, ik vraag me af of dat nu nog mogelijk is, geen idee. Je moet iig tijdig aangifte doen.

• Velvet
  • Niet online
Ik ga zometeen even langs het politiebureau om aangifte te doen.
Dat waarborgfonds is een idee, ik ga kijken of ik het voor elkaar kan krijgen.
We waren immers met zijn tweeën (ik en mijn vriend) en we kunnen beiden getuigen dat de deuk er nog niet zat toen we van huis wegreden.
Wish me luck!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

qtee schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:27:
We waren immers met zijn tweeën (ik en mijn vriend) en we kunnen beiden getuigen dat de deuk er nog niet zat toen we van huis wegreden.
Dit lijkt met lastig te bewijzen dat je iets niet hebt zien gebeuren, voor hetzelfde geld heb je zelf met je dronken hoofd je fiets er tegenaan gezet.
Maar wat iemand anders al opperde, misschien camera-beelden van de McDonalds als getuige? Of even vragen of iemand daar iets is opgevallen ofzo?

[ Voor 0% gewijzigd door Lolhozer op 15-02-2007 15:43 . Reden: Stomme typfouten ]

Waarom? Omdat het kan!!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad aangifte doen en dan het waarborgfonds proberen. Het is een eis dat jij je best hebt gedaan de dader te vinden, maar de kans dat je dat lukt is natuurlijk nihil. Er komen zoveel mensen over/langs de A28, dus de kans dat je de dader vindt kun je wel verwaarlozen.

Ik heb al diverse verhalen gehoord van mensen die dit succesvol op het waarborgfonds verhalen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
Gunner schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:17:
[...]

Als je dat niet hard kan maken is dat natuurlijk niet te bewijzen.

Dit is waar het WBF wel voor is;

[...]
Dus jij mag zeggen waar het dan volgens jou wel onder valt.
Wat dacht je van de eerste optie ? Grootste probleem hier is dat het pas later is gezien en het dus lastig is om getuigen te vinden die kunnen verklaren dat de auto daar heel is neergezet en met een deuk teruggevonden.

Maar snel aangifte doen, melden bij het waarborgfonds (je hebt iig een getuige en dat is die vriend van je, en bij de politie vertelden ze mij dat je in principe zelf ook getuige kunt zijn) en hopen dat je er wat van terug ziet :) Oh en ff die McDonalds bellen, kun je iig tegen het WBF zeggen dat je moeite hebt gedaan om de dader te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 15-02-2007 16:15 ]

[removed]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

bij dit soort dingen zeg ik altijd : 1100 euro wat een ***** 8)7 stuur mij maar een mail....

Nagenoeg is deze deuk zeker nog wel te repareren en hoeft helemaal niet het zijscherm opnieuw gespoten te worden...

Mits... de deuk niet stukken erger is dan wat het lijkt op de foto ;)

Wabbawabbawabbawabba

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 13:21
Grrrrrene schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:53:
Inderdaad aangifte doen en dan het waarborgfonds proberen. Het is een eis dat jij je best hebt gedaan de dader te vinden, maar de kans dat je dat lukt is natuurlijk nihil. Er komen zoveel mensen over/langs de A28, dus de kans dat je de dader vindt kun je wel verwaarlozen.

Ik heb al diverse verhalen gehoord van mensen die dit succesvol op het waarborgfonds verhalen :)
Ooit precies hetzelfde probleem gehad, nou ja, niet helemaal precies, want ik kon precies aanwijzen wie het geweest is (mijn blauwe lak op zijn spiegel, precies op dezelfde hoogte etc etc). Ook direct aangifte gedaan, foto's gemaakt etc etc etc.

Politie doet er niets mee en ook het waarborgfonds zegt dat het niet wordt vergoed. Sta je dan met je dure verzekering.

PS. Beveiligingscamera's zouden een optie kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 15-02-2007 16:24 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

anders kun je ook naar sloperijen/autodemontage bedrijven bellen of ze niet nog een scherm hebben liggen, dan kun je altijd wel ergens een beun vinden die het er voor je in fietsen kan :)

• Velvet
  • Niet online
Ik heb net aangifte gedaan, was een beetje lastig, aangezien het in Gelderland is gebeurd en ik in Den Haag woon, maar ja, ik heb uigelegd dat ik eerst geen aangifte had gedaan omdat ik dacht dat ik pech had gehad. Toen ik over het waarborgfonds hoorde ben ik meteen gegaan.

De politiemensen waren erg vriendelijk en hebben met het waarborgfonds gebeld of het een bezwaar was dat ik in Den Haag aangifte deed, de persoon aan de telefoon dacht van niet. De politievrouw die me hielp is ook naar de auto gaan kijken, en aangezien de politie zijn stempel heeft gezet, is daarmee ook bevestigd dat de schade is veroorzaakt door een ander motorvoertuig. Tenminste, dat denk ik wel.

De hele papierwinkel is dus ingevuld en nu ga ik de boel voor het fonds invullen. Ook ga ik nog bellen naar de McDonalds, ik heb er nooit camera's zien hangen ofzo, maar je weet maar nooit. En het getuigt inderdaad van eigen inzet om het op te lossen.

En nu maar hopen dat het allemaal goedkomt. 1100 euro, mèn.

[ Voor 12% gewijzigd door Velvet op 15-02-2007 16:34 ]

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 22:00
of je doet ff sneaky

toevallig niet met je fiets tegen je auto gevallen he? O-)

en je zei dat je bezig was met het helpen verhuizen, wat jammer nou, was die tafel dáár nou net gevallen?

edit:
ik bedoel, je betaalt niet voor niks premie?

[ Voor 12% gewijzigd door Remond_FRL op 15-02-2007 16:43 ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
^^ wordt nu nogal lastig hé, na een aangifte? :P

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is de parking van de McD geen privé terein en dient het waarborg fonds niet voor openbare aangelegenheden?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

zelf uitdeuken met een klophamertje, kaal maken, primer, glasvezelplamuur, schuren en aflakken. kosten ca. 50 eurie

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Chevy454 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:03:
Is de parking van de McD geen privé terein en dient het waarborg fonds niet voor openbare aangelegenheden?
Jep, punt!

Wabbawabbawabbawabba

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Reinier

\o/

Remond_FRL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:43:
of je doet ff sneaky

Je betaalt premie zodat je zonder gewetensbezwaar mag liegen? :9

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:31

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:04:
zelf uitdeuken met een klophamertje, kaal maken, primer, glasvezelplamuur, schuren en aflakken. kosten ca. 50 eurie
Of naar de sloop een nieuw scherm halen :)
www.onderdelenlijn.nl

Vaak bu'j te bang!

• hessel
  • Laatst online: 05-11-2024
mompelt iets van: beer, huid verkopen, voor geschoten

Grutte Pier fansels

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1100 euro? :X Een nieuwe voorscherm moet je toch wel bij de groothandel kunnen halen voor 100 à 150. Of misschien een tweedehands voor 50 à 75. Eventueel in kleur laten spuiten kost nog geen 100 euro. Vervangen kun je makkelijk zelf doen als je een beetje handig bent, scheelt 50 euro montage per uur. Met een beetje mazzel kun je het gedeukte scherm voor 20 verkopen.

Of rijd je een rode Rolls Royce?

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 16-02-2007 09:19 ]

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 12:09

Ravefiend

Carpe diem!

Opties genoeg inderdaad ... maar zeker niet laten maken voor 1100€ want dat vind ik er persoonlijk ook wel ver over ... :+

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Grrrrrene schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:53:

Die doen niet zo lastig is mijn ervaring, ik sta regelmatig in een parkeervak in Utrecht naast een bushalte, daar is (gezien de hoogte, een bus of busje) langs mijn auto gereden (kras en deuk op linkerflank), aangifte gedaan en 1 getuige (mijn vriendin) was voldoende om het waarborgfonds aan te kunnen spreken.

Er is nog een andere mogenlijkheid, McDonalds is aansprakelijk voor schade op hun terrein (al zeggen ze zelf uiteraard van niet), dus je kan hun ook nog een brief sturen, al hebben zij wel een juridisch apparaat die zeker niet akkoord gaat met deze schade. Het blijft hun grond en zijn zij wel degenlijk aansprakelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2007 09:47 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Velvet
  • Niet online
Of naar de sloop een nieuw scherm halen :)
www.onderdelenlijn.nl
Bedankt voor de tip!
Opties genoeg inderdaad ... maar zeker niet laten maken voor 1100€ want dat vind ik er persoonlijk ook wel ver over ... :+
Dat was ik zeker niet van plan, op een auto van 4000 euro zeker (Toyota Starlet)!
Ik zoek een vervangend scherm of ik ga zelf knutselen...

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 01:13
Of kijk eens op www.winparts.nl daar kan je ook voorschermen e.d. krijgen voor hele nette prijsjes. :) (NIEUW!) Echt een fractie van die €1100,- en denk even duur als van de sloop maar dan wel nieuw. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Henkie-Jan op 16-02-2007 16:45 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Remond_FRL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:43:
of je doet ff sneaky

toevallig niet met je fiets tegen je auto gevallen he? O-)

en je zei dat je bezig was met het helpen verhuizen, wat jammer nou, was die tafel dáár nou net gevallen?

edit:
Hij kán geen eens eigen schades claimen, hij is niet allrisk verzekerd, en dan nog zou je een ER hebben en gaat je no claim omhoog dus hoeveel je daarmee opschiet is dan ook twijfelachtig

Elect a clown, expect a circus.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan kun je beter iemand anders tegen je auto aan laten fietsen en het op z'n WA verzekering gooien, maar dat is dus verzekeringsfraude, ik zou het persoonlijk niet aandurven :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

En maar raar vinden dat verzekeringspremies stijgen :X

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:31:
Dan kun je beter iemand anders tegen je auto aan laten fietsen en het op z'n WA verzekering gooien, maar dat is dus verzekeringsfraude, ik zou het persoonlijk niet aandurven :X
Zeer riskant dit. Schade-experts kunnen waarschijnlijk wel het verschil zien tussen een deuk van een fiets en een deuk van een auto. Trouwens hij heeft al aangifte gedaan.

• Velvet
  • Niet online
Grappig hoe iedereen het over "hij" heeft... ben namelijk een "zij"... >:)

In ieder geval heb ik al wat onderdelen gevonden via die onderdelenlijnonline, even kijken waar ik het scherm het beste kan halen en hoe dan verder... ik houd jullie op de hoogte.
Hopelijk lukt het waarborgfonds. Denk wel dat ik m'n verzekering ga uitbreiden (mompelt iets over kalveren en putten...).

Verwijderd

qtee schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:40:
Grappig hoe iedereen het over "hij" heeft... ben namelijk een "zij"... >:)
Pics !!!!!!!111oneonenene >:) Oh wacht, dit is "Vervoer". :z
In ieder geval heb ik al wat onderdelen gevonden via die onderdelenlijnonline, even kijken waar ik het scherm het beste kan halen en hoe dan verder... ik houd jullie op de hoogte.
Hopelijk lukt het waarborgfonds. Denk wel dat ik m'n verzekering ga uitbreiden (mompelt iets over kalveren en putten...).
Ik zou gewoon eerst via waarborgfonds proberen en daarna pas onderdelen gaan bestellen en dergelijke. Immers, als zij gewoon de reparatie voor je vergoeden, waarom dan alle moeite om zelf te gaan "knutselen"?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26
qtee schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:48:
[...]

Bedankt voor de tip!

[...]

Dat was ik zeker niet van plan, op een auto van 4000 euro zeker (Toyota Starlet)!
Ik zoek een vervangend scherm of ik ga zelf knutselen...
Probeer eens op www.starletforum.nl
Zal vast wel iemand een zijscherm over hebben.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

*Kick,

Hoe is dit afgelopen? Ik werk toevallig zelf namelijk bij deze McDonald's

Verwijderd

hallo,

dit zijn mindere grappen he maar hier een tip:

zoek een beunhazer"hoe je het ook schrijft" als je een goede hebt
vraag dus rond in je vrienden/kennisen kring dit heel goed oplossen zonder
dat je het kunt zien voor een bedrag van ongeveer tussen de 300-500
liefst iemand die speciaalist is en in zijn vrije tijd bij klust bij de baas of zo

• Velvet
  • Niet online
Het is nog niet afgelopen, heb net van de week een brief gekregen van het Waarborgfonds dat ze mijn claim in behandeling nemen. Moet ze morgen even bellen, maar ben net terug van een korte vakantie. Ik weet dus nog niet of het gaat lukken, en anders zal ik inderdaad een beunhaas gaan zoeken...
Ik houd jullie op de hoogte!

O en Symsonic, de dader heeft zich zeker niet gemeld bij jullie?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Nee niet dat ik weet, sorry!
Spijtig dat het gebeurd is, echt een schande dat mensen zomaar zonder iets achter te laten vertrekken, succes nog met het weer netjes maken van je auto.

• Velvet
  • Niet online
Nog even de afloop: vandaag kreeg ik een brief in de bus van het Waarborgfonds, dat mijn claim is gehonoreerd! Ik krijg iets meer dan 300 euro gestort (136 euro eigen risico) en dan moet ik een plekje vinden om dit voor een zacht prijsje te laten herstellen... Het loont dus de moeite om bij het Waarborgfonds aan te kloppen in mijn geval!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Gefeliciteerd meid ;)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Jeej *O* *O* *O*
Pagina: 1