Zoveel Hauppauge tv kaarten!!

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 17:16
Hallo,

Ik ben van plan een Hauppauge tv kaart te gaan kopen en dan in de serie WinTV PVR 150.
Het gebruik van de kaart is niet persé om t.v of radio te kijken/luisteren maar om demo`s te maken van games die ik speel op mijn pc.
Nu weet ik wel dat er dan Mpeg op moet zitten maar welke is dan een goede keuze?
Kan iemand mij van advies voorzien?

Nu zie ik ze van verschillende types in verschillende prijsklasses en kom ik er niet meer uit.
wat is nou wat?

Ik zie o.a:
Hauppauge PVR 150
Hauppauge PVR 150 retail
Hauppauge PVR 150 MCE
Hauppauge PVR 150 l.p(OEM)
Hauppauge PVR 150 (OEM)

Bedankt iig alvast.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
die kun je toch gewoon opnemen met Fraps?

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Als je alleen demo's van pc-games wil opnemen heb je niks aan een tv-kaart. Deze kan je echter wel gebruiken om demo's van console games via je pc op te nemen.

Probeer eerst eens idd Fraps. Dit programma draait dan op de achtergrond terwijl je met het spel bezig bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Firestone op 15-02-2007 15:10 ]

Verwijderd

Frixel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:10:
Hauppauge PVR 150
Hauppauge PVR 150 retail
Hauppauge PVR 150 MCE
Hauppauge PVR 150 l.p(OEM)
Hauppauge PVR 150 (OEM)
Meestal zijn de PVR150 en PVR 150 retail hetzelfde.
Tenzij de PVR 150 ook OEM is (in doosje), dan is deze hetzelfde als de PVR MCE.

Verschillen tussen de retail en OEM/MCE
Retail: heeft GEEN FM ontvanger, maar daarvoor een IR ontvanger + afstandsbediening. Plus natuurlijk mooie doos met spullen.
OEM/MCE: heeft FM ontvanger (voor radio) ipv de IR-ontvanger.
De L.P. staat voor Low-Profile, en is in de uitvoering van OEM en heeft de helft van de hoogte. Is bedoelt voor lage behuizingen die Low-profile insteekkaarten vereisen (zoals Ahanix MCE1xx).

Verder gebruiken ze allen exact dezelfde drivers. Er is geen verschil. Handig is om 1x retail + 1x OEM te nemen. Dan heb je een IR-ontvanger+afstandsbediening en radio. Heb je al een volwaardige MCE (media center) omgeving, ga dan voor 2x OEM of ga voor de PVR500 (dual tuner).
Neem zowiezo 2 tuners: 1 voor opnemen, terwijl je op de andere kijkt (of ook opneemt.

Maar voor de goede orde:
Jij wilt wat anders. De PVR's van hierboven zijn alleen voor het bekijken/opnemen van TV-kanaal. Ze hebben GEEN TV-output.

Cheers

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 15:19 ]

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 17:16
Gumball schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:00:
die kun je toch gewoon opnemen met Fraps?
idd kan het ook met Fraps maar dat vergt heel veel van je CPU.
In de "echte" gamewereld word Fraps hellemaal niet gebruikt en werkt men allemaal met tv kaart en s-video kabel om het spel op te nemen.

Verwijderd

Frixel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:54:
[...]

idd kan het ook met Fraps maar dat vergt heel veel van je CPU.
In de "echte" gamewereld word Fraps hellemaal niet gebruikt en werkt men allemaal met tv kaart en s-video kabel om het spel op te nemen.
Op die manier...
Alle modellen van PVR hebben een S-Video ingang en allen hebben ze hardware MPEG-2 compressie voor schrijven naar HDD.
Hier heb je trouwens een link: http://www.hauppauge.com/pages/compare/compare_pvr.html

Voor wat jij wilt kan inderdaad met een PVR150, en je kan de WinTV software (dat je ook kan downloaden) realtime bekijken wat er op een ingang gebeurt.
Pagina: 1