Config pagina voor zowel livebox als accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• Dante01
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 20:32
Beste mensen,

Sinds kort heb ik de welbekende Linksys wrt54gc aangeschaft en wil deze op mijn livebox aansluiten. Met hulp van het forum hier ben ik een heel end gekomen (dank daarvoor). Ik heb nu op de linksys de DHCP functie uitgezet en de volgende instellingen gebruikt:

Internet connection type:
static-ip
Ip adress: 192.168.1.10
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1
Static DNS1: 192.168.1.1

Router ip
Local ip adress: 192.168.1.10
Subnet mask: 255.255.255.0

De linksys zit op poort 2 van de livebox en in poort 1 zit een pc. Werkt allemaal leuk en aardig.. ip-adressen worden netjes uitgedeeld door de livebox voor zover ik weet...verbinding is goed. Ik heb alleen nu 1 probleem: Ik weet niet hoe ik hem zo moet instellen dat ik zowel op de config pagina van de linksys als die van mijn livebox kan komen. :/

Deze vraag is volgens mij al eerder is behandeld, mijn excuses dat ik hieruit met mijn netwerk onwetendheid geen antwoord uit heb kunnen halen. Als er verder iets fout zit/ beter kan hoor ik het ook graag, ik ben namelijk maar wat aan het knutselen. B)

alvast bedankt

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom heb je eigenlijk een router achter je adsl modem geplakt? Was een switch niet voldoende en goedkoper geweest?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Dante01
Oh als dat nog niet duidelijk was uit mn post... Het is dus mijn bedoeling een draadloos netwerk aan te leggen.... dus heb ik de draadloze router/accespoint van linksys gekocht

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan was een los access point toch voldoende geweest? Nu moet je gaan zitten klooien om door je router naar je modem te kunnen komen, je maakt het onnodig moeilijker dan het in feite is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
idd, die wrt54g kan je ook als 'dom' accespoint configureren, dan heb je een AP en een 4poorts switch. Hang dat gewoon aan je livebox en en dan ben je klaar. Wat nu waarschijnlijk gebeurd is doordat de linksys een nieuw netwerk genereerd, en routeert tussen 192.168.1.x van de livebox naar het netwerk van je linksys, is dat de livebox 'ziet' dat je van een ander netwerk afkomt en dan netjes blokt. Net zoals het ook blokt indien iemand via internet je livebox probeert te benaderen.

• Dante01
Als ik de DHCP uitzet in mn router/accesspoint dan heb ik daar toch geen last meer van?... een losse accesspoint kost evenveel of zelfs meer dan router/accesspoint combinatie. Dus in principe maakt dit geen verschil...of zeg ik nou iets heel doms?

Het enige wat ik nu begrijp is dat ik hem blijkbaar niet zo heb ingesteld dat ik op het ip van de linksys naar de config pagina kan...

[ Voor 28% gewijzigd door Dante01 op 15-02-2007 13:48 ]

Verwijderd

Zolang je de linksys maar als AP configureert en dhcp uitzet zal de LB geen problemen hebben met de linksys. Ik heb dezelfde configuratie met een LB en een Asus WL500gx, werkt prima.

Ja, ik weet dat een switch voldoende was geweest...het hangt ook een beetje af van wat je al hebt en wat je precies wil.

Anyway, om op de originele vraag terug te komen, de configpagina van de LB is te vinden op 192.168.1.1 en die van de linksys op 192.168.1.10....toch?

• Dante01
hmm ja dat dacht ik dus ook... of is het zo dat als ik van de computer die in poort 1 van mijn livebox zit naar 192.168.1.10 ga dat hij dan er geen verbinding mee kan maken? Ik bedoel dus kan ik alleen op de linksys komen van computers die fysiek ook aan de linksys hangen? Misschien kan ik beter de linksys in poort 1 van de livebox stoppen en de computer in een poortje van de linksys hangen, zodat alles achter de linksys zit?

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp/suggesties :)
Pagina: 1