Goedenmiddag,
Ik ben op zoek naar een kleine compacte maar sterke laptop. Qua grootte denk ik dan aan een 12" (max 14"). Qua specificaties moet hij Vista echt goed kunnen draaien, en wil ik er af en toe ook nog wel eens een leuke game op willen spelen(gamen is niet de hoofdzaak). Wel heb ik vaak 'zware' programma's tegelijkertijd openstaan (Zend, Photoshop, Office, Firefox, ed).
Na een tijdje rondkijken zit te denken aan de volgende Dell laptop:
En dat voor iets meer dan 2000 euro (Wat eigenlijk al boven mijn budget zit, maar dat terzijde)
Nu heb ik nog een paar vragen:
Ik ben op zoek naar een kleine compacte maar sterke laptop. Qua grootte denk ik dan aan een 12" (max 14"). Qua specificaties moet hij Vista echt goed kunnen draaien, en wil ik er af en toe ook nog wel eens een leuke game op willen spelen(gamen is niet de hoofdzaak). Wel heb ik vaak 'zware' programma's tegelijkertijd openstaan (Zend, Photoshop, Office, Firefox, ed).
Na een tijdje rondkijken zit te denken aan de volgende Dell laptop:
- PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
- BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows XP Pro SP2
- LCD-SCHERM 12.1 inch WXGA (1280 X 800) scherm met TrueLife™ met geïntegreerde camera
- TOETSENBORD US Intl - (QWERTY) - Internal Keyboard
- GEHEUGEN 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
- HARDE SCHIJF 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
- OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
- GRAFISCHE KAART 256MB NVIDIA®GeForce™ Go 7400 TurboCache
- HOOFDBATTERIJ Primary 9-cell 80WHr Li-Ion Battary
- DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro WLAN 3945 intern draadloos (802.11a/b/g 54 Mbps)
- BLUETOOTH Europe - Dell Wireless 350 Bluetooth Card
- GELUID Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio

En dat voor iets meer dan 2000 euro (Wat eigenlijk al boven mijn budget zit, maar dat terzijde)
Nu heb ik nog een paar vragen:
- De videokaart die ik er in heb gezet (Geforce Go 7400) kost maar liefst 370 euro extra tov de Intel Graphics Media Accelerator 950. Maar hoe goed is die 7400 nou? Ik kan niet echt vergelijkende benchmarks vinden, maar over het algemeen is men niet meer zo positief over deze kaart. Kan ik hier full-Vista op draaien? En de standaard games op medium?
- Is het aan te raden te wachten met het kopen van dit ding totdat Vista wordt meegeleverd? Ik kan in april via SURF-licenties goedkoop aan vista komen, dus de ultimate zal ik toch daar bestellen en niet bij Dell.
- Zijn er andere zwakke/overkill dingen aan mijn config die ik zo niet zie? Ik wil met deze laptop en voor dit geld wel graag een tijdje vooruitkunnen als het even kan
- Zijn er andere 12" laptops die ongeveer dezelfde specs hebben en ook voor rond de 2000 euro over de toonbank gaan? (liefst wat goedkoper natuurlijk)