Toon posts:

Kan ik een Mobile Celeron Plaatsen op een Aopen 945 GTT MB

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik zit met een vraag: ik wil een goedkoop HTPC systeem bouwen, en ben daarbij op het Aopen 945GTT-VFA moederbord uitgekomen. http://www.aopen.nl/products/mb/i945GTt-VFA.htm

volgens de beschrijving van de webshop, is het moederbord geschikt voor socket 479 processors, dus Mobile Pentiums, Mobile celerons, en Core Duo/Solo.

Maar volgens de beschrijving van aopen geldt dit slechts voor Core Duo en Core solo processors.

nu heb ik gemaild naar de webshop en zij vertelden mij dat ik alle socket 479 processors kon gebruiken.

Nou wilde ik weten of nu toch een Celeron mobile kan plaatsen of niet.

alvast bedankt

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-04 21:40
omdat de architectuur van een mobile celeron gelijk is aan die van een core of core2 , met uitzondering van minder cache te hebben is dit dus mogelijk.

een celeron is een afgeslankte core of core2 .....

Out of the box? What box? There is no box.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

wow dat is een gaaf moederbordje,.. het is een beetje off-topic maar waar schaf je die aan?
Heb ff gezocht, maar kan hem zo 123 niet vinden.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

zijn dat niet gewoon die Aopen mini-pc bordjes?

Simplicity is de bom...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt er MEESTAL vanuit gaan dat als de socket gelijk is, de CPU zal werken. Evt. via BIOS updates als de CPU nieuwer is dan het moment waarop het moederbord werd gereleased ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alientrader schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:16:
wow dat is een gaaf moederbordje,.. het is een beetje off-topic maar waar schaf je die aan?
Heb ff gezocht, maar kan hem zo 123 niet vinden.
vind ik dus ook, ik wil de mijne kopen via salland automatisering http://www.sallandautomatisering.nl/
Pagina: 1