Toon posts:

[ASP.NET] Project versplaatst, werkt niet op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asp.net 2.0 project verplaatst naar een ander server waar deze getest kan worden. De databases, source bestanden etc van de webapplicatie heb ik van de test server allemaal handmatig verplaatst naar de live server. Normaal gesproken verander ik dan de connectiestrings en dan zou het moeten draaien ( na config in IIS, ISA server etc ).

Maar nu wil dit niet werken. Het verschil is dat ik voorheen een class schreef met daarin alle SQL query's. Ik heb nu overgestapt op de DataSet van .NET2.0. Blijkbaar moet je deze bij iedere wijziging rebuilden. In mijn geval kan dit nu even niet, ik bouw het project op de test server (build hierop de DataSet) en verplaats hem vervolgens naar de live server. Ik hoef hem dan toch niet perse opnieuw te rebuilden op de live server? Op de "live" server verander ik wel de connectiestrings in de web.config.

Ik krijg de volgende error:

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user 'sa'.

code:
1
2
3
4
5
Line 651:            }
Line 652:            WebPaginas.contentDataTable dataTable = new WebPaginas.contentDataTable();
Line 653:            this.Adapter.Fill(dataTable);
Line 654:            return dataTable;
Line 655:        }

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je connectionstring is fout

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nee die is volgens mij toch echt wel goed. Het lijkt erop dat ik wel een connectie krijg met de met sql server maar dat hij pas fout gaat bij het binden van de DataSet dmv van de connectiestring.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 11:55 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:55:
Hmmm nee die is volgens mij toch echt wel goed. Het lijkt erop dat ik wel een connectie krijg met de met sql server maar dat hij pas fout gaat bij het binden van de DataSet dmv van de connectiestring.
Dan heeft je sa-account geen rechten op de database.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
login failed for user 'sa'.
Hoe duidelijk kan het zijn ? Je hebt :
- ofwel een verkeerd wachtwoord gespecifieerd voor user 'sa'
- ofwel draait je SQL Server niet in mixed authentication mode, en enkel in 'integrated auth'.

Wel niet verstandig trouwens om met je DB te connecteren via een sysadmin account.

https://fgheysels.github.io/

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Puur ter info en lost je probleem niet echt direct op.

Visual Studio 2005 Web Deployment Projects:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/asp.net/aa336619.aspx

Hierbij kan je zelf verschillende build versies maken (Debug/Release). En er zit ook een trucje in om replacement van je connectie strings te doen zodat je dit niet ieder keer zelf hoeft te doen.

Op http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/11/06/429723.aspx is een handige tutorial te vinden.

Skill is when luck becomes a habit.

Pagina: 1