gratis bellen met raketu

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Een tijd geleden opende met dezelfde titel een topic over voipbuster. inmiddels is dat bijgeschaaft tot voordelig bellen met voipbuster vanwege de fair use policy. nu heb ik een nieuwe provider ontdekt die deze fair use policy nog niet heeft bedacht, raketu. deze sip-based provider biedt gratis bellen aan naar 42 landen waaronder nederland. helaas kan wordt alleen uitbellen via het programma ondersteund, de supportmedewerkers geven geen info over de sipserver. wel kan je om conflicten met je router te voorkomen in het programma zelf de sippoort kiezen. ik ben dus ook wel benieuwd of 1 van jullie in staat is ipadres van de sipserver bijv. via logs van de firewall oid aan het programmatje te ontvutselen zodat we ook onze ata's kunnen instellen voor gebruik van dit programma. zijn er mensen die al gebruik maken van raketu en hun ervaringen willen posten? ik ben benieuwd naar alle tips en tricks die in dit topic zullen komen, met name naar een oplossing voor het sipprobleem ben ik erg benieuwd. raketu geeft
overigens wel aan te werken an een sip service.
Groeten, Dick Sterkenburg

Verwijderd

als je toch gewoon het programma gebruikt dan netstat doet en dan kijken welk ip adress verbonden is op poort 5060???

• dicksterk
is misschien wel een goed idee ja maar aangezien ik blind ben en het programma niet kan lezen lukt me dat niet erg. vandaar dat ik ook erg graag de sipserver wil hebben. ben er trouwens niet zeker van dat de standaard sippoort 5060 is maar dat kan je bij options of tools zien geloof ik in het programmatje. als iemadn het eens wil proberen te vinden kan ik en ook alle andere geinteresseerden het via een ata gebruiken. volgens mij hoef je voor die proceure die jij bedoeld niet eens eerst credit te kopen dus als iemadn me even wil helpen via die manier en de sipserver e.d. wil posten zou ik dat erg fijn vinden. Groeten, Dick

Verwijderd

ik zal eens gaan kijken

EDIT1:
het blijkt niet zo simpel als gedacht, er wordt een verbinding opgezet met een 5070 poort (sip) maar het is niet helemaal duidelijk waar die heen gaat.

ik kijk even verder

EDIT2:
er word een verbinding gemaakt met server1.wavago.com (64.34.194.125) voor de aanmelding in ieder geval, of dat ook gelijk de sip server is durf ik niet te zeggen maar dat zou je kunnen proberen, het lijkt er trouwens ook op dat de sip verbinding een poort 5070 is... maar dat durf ik niet te beloven...

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 13:21 ]

• dicksterk
ok ik ben benieuwd. post het maar even als je wat gevonden hebt, en uiteraard ook als het niet lukt. Groetjes, Dick

Verwijderd

conclusie: er is geen sip server

het gebeurt p2p :)

• dicksterk
p2p gebuerd het niet volgens mij. de sipserver is er al want het programma is sipbased(in elk geval het rakout gedeelte) dat staat ook op de site volgens mij. alleen third party sip werd niet officieel aangeboden. waar verbindt jij dan nu de conclusie aan dat het p2p is? zeker omdat op de site over en sippoort wordt gesproken lijkt mij dat onmogelijk. Dick

Verwijderd

omdat ik net van pc 1 naar pc 2 bel, en de sniffer die tussen die pc's ligt en tussen het internet laat zien dat er geen actie naar buiten word genomen en er direct word verbonden tussen de 2 pc's...

misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor, dat kan ook...

• dicksterk
ik vraag me af of de p2pcalls ook via sip gaan. mogeljk alleen de rakoutcalls? Dick

Verwijderd

Dick, wil je hier eens lezen? http://www.raketu.com/en/no-supernodes.php

• dicksterk
ok, wat wil je daar mee zeggen koffiedick? dat heeft toch niks met sip te maken, geeft alleen aan dat het programma meer safe is dan skype. ik heb trouwens de gegeven sipsettings getest ook met het ipadres maar die laten me niet registered worden op mijn spa1001. dit kan 2 dingen betekenen: 1. dit adres is niet de sipserver of de sipserver gebruikt 1 specifieke andere poort(ook niet 5070 2. het is wel de sipserver maar zodra op de sipserver wordt aangemeld worden de gegeven username en password verandert in een andere code zodat alleen het programma kan inloggen. ik hoop op de eerste optie en op iemand die misschien nog meer info uit het progje kan trekken dan we nu al hebben, in elk geval al bednakt voor de moeite tot zover. Groetje,s Dick

Verwijderd

Dat gratis bellen kan je trouwens vergeten, dat is naar nederland landlijnen wel gratis maar naar mobiel kost dat 21 eurocent, ook thailand gaat je geld kosten, per minuut kost dat 6 cent. ( afgerond naar boven )
Voipbuster heeft trouwens een Pro abo voor 10 euro per jaar waarmee je unlimited calls kunt plegen.
lees hier meer: http://www.voipbusterpro.com/en/index.html

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 23:07
unlimited calls ??

Forget it: Fair Use and Restrictions
VoipBuster Pro considers a maximum of 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address as fair use. If limit is exceeded the normal rates apply. Please consult our terms of use.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
jongerenchaos schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:35:
unlimited calls ??

Forget it: Fair Use and Restrictions
VoipBuster Pro considers a maximum of 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address as fair use. If limit is exceeded the normal rates apply. Please consult our terms of use.
En de kleine lettertjes @ http://www.voipbusterpro.com/en/rates.html

* A connection fee of 3.9 euro cents applies to all VoipBusterPro phone calls.

• dicksterk
ik heb problemen met uitbellen via het raketu programma naar normale telefoons. is 1 van jullie dat al gelukt? Dick

• dicksterk
ronnie als jij dit nog leest: het schijtn dat rakout llen gebruik maakt van de sipservr. je zou dus misschie kunnen zien via je manier van vanmorgen welke server rakout.exe aanroept. die is verantwoordelijk voor het uitbellen en dus ook voor het aanroepen vand e sipserver denk ik.
Groetjes, Dck

• dicksterk
hallo,
Het valt me op dat dit topic zeer rustig is. opvallend want toen het topic gratis bellen met voipbuster opkwam liep het storm. Willen we niet meer gratis bellen??? en dan ook ngo zonder fair use policy die je telkens na 300 minuten per week overschreid? ik heb inmiddels het programmatje werkend, had een beetje gezuer met m'n firewall. de geluidskwaliteit is goed te noemen hoewel iets minder als een gewone kpnlijn. maar dat kan ook wel aan mijn headsetje liggen. bellen kost idd echt niks. het enige at je wel moet doen is $9.95 opwarderen. dit vervalt niet en ook bestaat er niet zoiets ingewikkelds als freedays. het enige waar het nogsteeds aan ontbreekt is sip maar dit zal in "the near future" beschikbaar worden. ben benieuwd. da is het echt perfect.
Pagina: 1