[Mediawiki] Vertraging op website

Pagina: 1
Acties:

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben al een tijdje op zoek naar dit probleem, maar vind er niet veel van terug op het internet...

In ons bedrijf draaien we een mediawiki website, en deze draait verschrikkelijk traag. Wanneer je een pagina opent, duurt het een 5-tal seconden voor de pagina geladen is. (en 5 seconden per pagina is lang...)

Ik draai MediaWiki met de volgende instellingen:
  • MediaWiki: 1.9.1
  • PHP: 5.1.2 (cgi-fcgi)
  • MySQL: 4.1.20-community-nt
  • De gebruikers maken verbinding via een secured connectie.
  • De webserver is IIS en draait op Windows Server 2003
  • De MySQL databank draait op een aparte server die gemiddeld een 5% load haalt.
  • De webserver draait verschillende andere websites, waaronder Mantis, en deze heeft helemaal geen last van vertraging.
Ik heb dezelfde wiki-server opgezet op een virtuele machine, en deze ondervind helemaal geen last van vertraging. Deze draait dan ook nog op mijn laptop :).

Als jullie nog meer informatie nodig hebben, geef me dan een seintje.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien iets met DNS? Wat gebeurt er wanneer je direct op IP contact maakt met de site?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 15:06
Volgens mij worden er heel wat queries gedaan bij het openen van een wiki-pagina. Dat hij wat langzamer is heb ik thuis ook last van. Maar die server is sowieso langzamer. Die van jou is?...

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Ascathon schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:17:
Volgens mij worden er heel wat queries gedaan bij het openen van een wiki-pagina. Dat hij wat langzamer is heb ik thuis ook last van. Maar die server is sowieso langzamer. Die van jou is?...
Het is een vrij krachtige server op de netwerkdienst. Specs weet ik niet, maar ga er maar van uit dat er bvb SCSI schijven op draaien.

Een DNS probleem is het ook niet, ik heb net via het IP-adres proberen surfen, en dit gaf dezelfde vertragingen...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 19:28

jep

Om DNS problemen uit te sluiten helpt het per ip oproepen niet persé. Webservers doen vaak reversed lookups bij elk verzoek; en als dat niet lukt dan is 't traag zoals beschreven.