The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Daarnaast heb je alle 5 foto's gemaakt met wel erg korte sluitertijden, waardoor de snelheid uit je foto gaat, een klein beetje meepannen is best leuk werk
Die 70-200 is een mooie lens
Verwijderd
Heb je ook geprobeerd om foto's te maken zonder te flitsen? Ik heb zo het idee dat de meeste foto's toch buiten het bereik van je flitser vielen. Met de sluitertijden van ongeveer 1/640 ste seconden lijkt het mij dat ook je camera die flits niet echt nodig vond.
Oke, dan nu naar de foto's.
1: Leuke plaat, die ik zelf wat straker zou afsnijden. Het gaat denk ik om Irene en Annie en het publiek er bij vind ik dus wat afleidend. Je kunt gerust wat van de zijkanten afsnijden om dat te compenseren. Dat de twee vrouwen nu (ongeveer) in het midden staan, vind ik hier erg goed. Zij behoren daar helemaal in de belangstelling te staan.
2: Hier heb je meer gedaan wat ik voor 1 suggereerde. Mooie plaat, goed gekozen DOF, zodat de nadruk echt op Annie ligt. Goed gedaan.
3 & 4: Niet vreselijk bijzonder, maar ook niets aan toe te voegen.
5: Ook hier, kader een beetje strakker (of crop de foto later) Flits heeft met deze afstand echt niets gedaan, dus laat die lekker uit. Ik vind het stuk ijs onderaan de foto echt helemaal niets toevoegen.
Ik zou wel een stuk of vier van die rode gevallen laten zitten, zodat wel duidelijk blijft hoe laat ze pas echt van baan wisselt.
• Sluitertijd omhoog (dus langere sluitertijd) -> meer dynamiek
• Daardoor kan de ISO omlaag -> meer detail, minder ruis
• Is flitsen echt nuttig op zulke afstanden
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 124% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:19 ]
[ Voor 113% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:19 ]
[ Voor 125% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:19 ]
't was toch echter vrij lastig vanaf een staantribune midden in een bocht
[ Voor 97% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:19 ]
Ik heb vorig jaar bij de World Cup wedstrijden (november '06) wel even rond gewandeld, ook door de bochten, en damn, daar kun je echt de betere foto's schieten, je onderwerpen zijn immers veel dichterbij. Ook hier had ik gewoon zitplaatsen, maar de staantribunes waren niet vol, dus het was niet erg dat ik wat rondjes gelopen heb.
[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:19 ]
Die zijn inderdaad erg mooi! Aan je sluitertijden te zien had je in ieder geval voldoende licht, dat is wel een voordeel boven Thialf natuurlijk, waat je het maar met een bak TL licht moet klaren.(zie foto's op me site die gemaakt zijn in inzell)
Dat staat in mijn signature, hoewel de meeste schaatsfoto's op mijn site genomen zijn met mijn oude 300D, alleen van het afgelopen WK met de 400D geschoten.Ik weet niet over welke camera en lenzen je beschikt (300mm klinkt goedmooi bereik zit zelf voor een prime 300mm te kijken (F4 of minder, maar de prijs zit nog niet echt mee)
Die tele lens die ik heb is natuurlijk maar een goedkoop instappertje, heb ik ook vrij snel bij mijn cam gekocht, gewoon om wat te spelen. AF niet zo snel, en ook nog eens weinig licht, dus dat maakt hem voor dit soort indoor sportfoto's niet zo best. Vandaar dat ik veel met ISO1600 en sluiters van 1/200 heb moeten werken. Als jij al ISO 800 en 1/640 haalt dan lijkt mij dat toch grotendeels aan je lens liggen. Hij staat in ieder geval op mijn verlanglijstje.
Redelijk wat, maar onacceptabel zeker niet. Vooral bij #17, daar is het totaal niet storend hoor, imo.fraai maar veel ruis imo
Wk Sprint 2008 dan maar? Ik zorg in ieder geval wel dat ik kaarten heb. Misschien tussendoor nog een keer een werledbeker wedstrijd, als ik een fotografenpas kan regelen, zodat je langs de baan mag wandelen. Hoewel, ik weet niet of ik me wel thuis zal voelen tussen al die lange witte lenzen die daar rondlopenMisschien komen we elkaar nog wel eens in de toekomst tegen.
[ Voor 13% gewijzigd door Kurkentrekker op 20-02-2007 11:56 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:20 ]
En tsja, als je wat mensen kent bij de KNSB dan is het regelen van (pers)kaartjes ook ineens een stukje eenvoudiger geworden.