[Access] Tabelgegevens scheiden naar 2 velden

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 13:10
Redelijke accesnoob hier, gezocht op de search maar kon niets concreets vinden.

Zit met het volgende:

Heb een tabel in acces met een behoorlijk aantal records die voor invoer in ons systeem gescheiden aangeleverd moeten worden, uiteraard ben ik een luie donder en ga niet alle 1100 records met de hand scheiden.

Het gaat om Straatnaam+Huisnummer wat nu in 1 kolom staat en dat moet naar 2 kolommen, veld Straatnaam en veld huisnummer. Ik heb het vroeger ooit gedaan via een query maar dat is lang geleden met een andere acces versie en zou niet meer weten hoe het moet, kan me nog iets herinneren met het scheiden opbasis van TEKST STRAATNAAM en NUMERIEK HUISNUMMER. Maar hoe die functie ook alweer werkte heb ik toch echt jullie hulp bij nodig.....

Alvast ontzettend bedankt!!!!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Uhm beetje omweg misschien maar, de tabel exporteren naar Excel (1100 recs is geen probleem). Tabel openen in Excel. Hier text to columns functie gebruiken en eventueel formaten aanpassen. Tabel vervolgens weer inlezen in access onder andere naam.

[ Voor 3% gewijzigd door Jouke74 op 15-02-2007 10:21 ]

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

maak twee nieuwe velden veld2 & veld3 in de tabel en doe dan de volgende query op veld1. daarna kan je eventueel de oorspronkelijke kolom schrappen.
code:
1
UPDATE Tabel1 SET Tabel1.veld2 = Left([veld1],InStrRev([veld1]," ")-1), Tabel1.veld3 = Right([veld1],Len([veld1])-InStrRev([veld1]," "));

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 13:10
gelukt! dank jullie wel!

slotje

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]