Pc aangesloten op versterker > linker kanaal geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb gisteravond een versterker en 3 speakers gekocht bij een vriend.

Nu heb ik alles aangesloten alleen de speakers die op het rechter kanaal zijn aangesloten geven geluid. De speaker op het linker kanaal geeft geen geluid.

Ik gebruik een verloop kabel van mini-jack naar 2 tulp en sluit hem aan op de lineout op de pc en op de 'processor in' L en R op de versterker. De versterker is van Akai model AM-17. De speaker werkt wel op het rechter kanaal. Ik heb 3 verschillende verloop kabels geprobeerd dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik zou echt niet weten waar dat aan ligt. Julie misschien een idee ?

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar heb je de balans goed insteld? :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:15

EXX

EXtended eXchange

Gebruik gewoon de aux in, tape in of tuner in en laat de bruggen bij processor out/in zitten. De processor out/in is eigenlijk bedoeld om een DSP/Equalizer tussen voor en eindversterker te hangen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Jut
Ik zag net op marktplaats dezelfde versterkers en daar hadden ze 'procesor' in en out links aan links en rechts aan rechts doorverbonden. moet ik dat mss ook doen ?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja, en dan je PC aansluiten op een van de volgende ingangen: Tape, CD, Tuner of Aux. Die zijn nl. electrisch gezien allemaal gelijk. Alleen de Phono is anders, die moet je niet gebruiken.

Die processor i/o zijn normaal met elkaar doorverbonden. Ze vormen de verbinding tussen de voor- en eindversterker. De Processor outs zijn de uitgangen van de voorversterker en de Processor ins zijn de ingangen van de einversterker.

Als je nu een digital sound processor of equalizer in de keten wil hangen, dan worden de draadbruggen uit de processor o/i gehaald en dan sluit men de processor outs aan op de ingangen van de DSP/Equalizer en de uitgangen van de DSP/Equalizer weer aan de processor ins.

[ Voor 57% gewijzigd door EXX op 15-02-2007 10:30 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

bonzz.netninja

Niente baffi

EXX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:22:
Ja, en dan je PC aansluiten op een van de volgende ingangen: Tape, CD, Tuner of Aux. Die zijn nl. electrisch gezien allemaal gelijk. Alleen de Phono is anders, die moet je niet gebruiken.
vaak zit op de tape nog een extra overbrugging zodat je daarvan kan opnemen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat klopt, je zou met een tweede kabeltje (2xtulp naar stereo mini jack) de Tape Outs weer kunnen verbinden met de Line In op de PC. Dan kun je de PC als recorder gebruiken.

• Jut
Oke ga ik proberen bedankt voor de snelle reacties.

Die bruggetjes zaten er niet op toen ik de versterker kocht maar die maak ik wel ff.

• Jut
Ik heb het gedaan zoals jullie gezegd hebben. Nu zit het dus goed.

Zoals ik al zei heb ik 3 speakers.

De rechtse speaker heb ik aangesloten op A > R
De middelste speaker op B > R
De linkse speaker op A > L

Nu zitten er 2 knopjes op de versterker:

Speakers A on/off
Speakers B on/off

Als ik alleen A aan zet dan geven de rechtse en de linker speaker geluid.
Met allen B aan dan alleen de middelste.

Alleen als ik ze allebei aan zet dan werken alleen de midelste en de rechter en de linker dus niet.
Ik heb de balans gewoon in het midden staan. Als ik hem naar rechts draai dan geven de rechterspeakers natuurlijk het meeste geluid. Als ik hem naar links draai doet de linkerspeaker het ook niet.

Dus de linker speaker werkt alleen als ik het knop voor A on/off aan zet en B uit.
Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat zowel het linker kanaal als het rechter kanaal tegelijk werken ?

Het linker kanaal doet het dus niet als ik speakers A en B tegelijk aan doe.

De versterker is 4x 35 watt. Alle drie de speakers zijn 100watt per stuk (voor zover het waar is wat die fabrikant op de speakers zet)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wat gebeurt er als je de middelste speaker afkoppelt en vervolgens op de versterker A+B aanzet.Gaat dan ook de linkerspeaker uit? Of gaan ze beiden uit?

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 15-02-2007 11:26 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
Misschien is het een of andere beveiliging die het linker kanaal compleet uitschakelt als je de B-speakers inschakelt, omdat er geen linker B speaker is?

Wat wil je überhaupt bereiken met 3 speakers op een stereo-amp? :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jut
Het is opgelost :)

Eerst geprobeerd met de midelste speaker afgekoppelt.

Alleen A aan werkte.
A en B tegelijk niet.

Ik wilde al 1 speaker erbij doen (had er nog een liggen moest hem alleen ff in een kastje inbouwen)

met 4 speakers werken ze wel tegelijk.

zit dus een beveiliging op zodat je één speaker niet direct opblaast want je moet speakers van minimaal 35 watt hebben.

Ga zo even een kastje maken voor die andere speaker.

Iedereen bedankt. :) Dit is heel wat beter dan mijn oude 2.1 setje van 15 euro.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
Dus nu heb je op je B kanaal 2 verschillende speakers hangen links en rechts?

't is maar wat je vooruitgang noemt. :X Ik zou dan zelf veel liever voor 2 identieke speakers en een normale stereo-opstelling gaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:19

DJ Vincento

1422055

In plaats van die bruggetjes kun je er ook gewoon tulp kabeltjes tussen hangen. Dus een tulp kabeltje van de processor out naar de processor in en dat dan voor links en rechts hetzelfde.

En hoezo, drie speakers? Het gaat toch om een stereo versterker, dan zouden het 2 of 4 speakers moeten zijn.

EDIT: DJ Vincento had dit topic beter moeten doorlezen. Dat over die speakers heb ik zogenaamd even niet gezegd oké ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DJ Vincento op 15-02-2007 15:14 ]

• Jut
Nou ja ik heb liever 4 speakers. Die bruggetjes laat ik lekker zo. Heb trouwens ook niet zo'n kabel dus waarom geld uitgeven aan iets wat niet beter is ?

Wat ik hier mee wil bereiken is goed geluid voor een zacht prijsje. (heb de versterker en de speakers gekocht voor 35 euro en dat vond ik zeker niet duur) Mss dat ik nog een keertje 2 dezelfde speakers op de kop tik maar zo vind ik het in eerste instantie helemaal perfect vergeleken bij mijn oude zeer slechte setje.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

waarschijnlijk heb je een serie schakeling als je a en b speakers aan hebt. Gebruik je dan maar 1 speaker aan 1 kant ipv 2 heb je dus geen serie en werken ze beide niet meer. Maar goed met 4 is dat probleem weer opgelost :)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:19

DJ Vincento

1422055

Jut schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:53:
Nou ja ik heb liever 4 speakers. Die bruggetjes laat ik lekker zo. Heb trouwens ook niet zo'n kabel dus waarom geld uitgeven aan iets wat niet beter is ?
Ik dacht dat de bruggetjes er niet meer bij zaten. Nou ja, maakt voor de rest ook niet uit. Zover ik het heb begrepen is je probleem opgelost d:)b
Pagina: 1