Toon posts:

Hd's slaan uit tijdens opstarten..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week of twee een lastig probleem, elke keer als ik mijn computer koud opstart (als ie een nachtje heeft uigestaan) hoor ik een tik van 1 van m'n 2 harde schijven, het geluid wat je ook hoort als ze worden uitgeschakeld, wat ook gebeurd volgens mij, vervolgens loopt de pc uiteraard vast..Na een paar keer opnieuw opstarten duurt het steeds langer eer het gebeurd, en na ongeveer een kwartier kan ik op een enkele uitzondering na gewoon weer aan de slag, het lijkt dus wel alsof de pc warm moet worden... Eerst dacht ik aan een defecte harde schijf, maar aangezien ze het allebei doen, individueel, lijkt me dat sterk...een 1 of ander hardwareconflict lijkt ook uitgesloten omdat het nooit op hetzelfde moment gebeurd en uiteindelijk zelfs overgaat...mischien defecte controller op het MB of een defect in de voeding? Ik hoop dat iemand dat probleem bekend voorkomt of er zelf wel eens last van gehad heeft die wellicht de oplossing al dan niet een goede tip voor me heeft!
Bij voorbaat dank!
-Mike

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Tja, je zegt het eigenlijk al een beetje zelf..
als het misschien een defecte controller op het MB is, moet je die controller even testen met een andere HD.
Defect in de voeding? probeer eens een andere kabel van je voeding in de HD te proppen?
Misschien is eventueel de voeding niet zwaar genoeg? Probeer eens een andere voeding?

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabel heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd, en die voeding heeft tot 2 weken terug nooit problemen opgeleverd, maar andere voeding kan ik ook nog wel proberen als ik er 1 kan bemachtigen...
Is altijd lastig als je niet omkomt in de reserveonderdelen :D
Het is gewoon moeilijk spreken van een echt defect omdat ie na verloop van tijd tijd gewoon vlekkeloos blijft draaien...