[Wii] Virtual Console Framerate ZEER slecht

Pagina: 1
Acties:

• pinjoprogress
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04-2022
Hallo,

Ik lees overal op internet dat er een probleem is met de Wii v.w.b. Pal en NTSC en het daarbij behorende 50 of 60 hz verhaal. Ik zie echter op youtube een voorbeeld van Sonic die idd zwarte balken heeft en iets langzamer loopt. Maar het is wel speelbaar al zeg ik het zelf...

Maar ik lees en hoor niemand over een zeer trage framerate bij NES en SNES spellen op de Virtual Console. Ik heb dus de Wii gekocht en 4 spellen gekocht voor de VC: Super Mario Bros, Street Fighter, SM64 en Mario Kart 64.

De eerste 2 spellen hebben op mijn systeem een onspeelbare framerate (lijkt wel 16 -18 frames per seconde), terwijl de nintento 64 spellen een normale framerate (vloeiend beeld dus) hebben.

Heeft iemand dit probleem ook??? Voor mij is het echt onspeelbaar.

Een ander probleem waar ik niemand over lees is dat de bewegingen van de Wii sensor altijd net iets later op beeld verschijnen dan dat jij hebt bewogen, terwijl met de klassieke controller er geen vertraging is vanaf het moment dat je op de knop drukt en de actie op het scherm volgt... Of is dit gewoon iets wat ik moet accepteren? Je kunt het verschil heel duidelijk zien als je de cursor van de Wii snel over je beeld heen en weer haalt. Alles is net te traag...

Alvast dank

Verwijderd

Bij Street Fighter heb ik ook een bagger framerate bij bepaalde moves enzo, maar dat was in het origineel ook zo dus stoor me er niet zo aan eigenlijk. Hoort er een beetje bij :9

• pinjoprogress
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04-2022
Ja ok,
die vertraging ken ik ook.

Maar ik heb stelselmatig dus in beide games een zeer schokkerig beeld. Dat is op de oude NES nooit zo geweest en elke emulator speelt de spellen ook vloeiend af. Je ziet nu gewoon de beelden schokken.

Als niemand dit heeft, dan moet het toch liggen aan mijn Wii? Maar het vreemde is dat alle N64 spellen wel vloeiend lopen...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

pinjoprogress schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:49:
Ja ok,
die vertraging ken ik ook.

Maar ik heb stelselmatig dus in beide games een zeer schokkerig beeld. Dat is op de oude NES nooit zo geweest en elke emulator speelt de spellen ook vloeiend af. Je ziet nu gewoon de beelden schokken.

Als niemand dit heeft, dan moet het toch liggen aan mijn Wii? Maar het vreemde is dat alle N64 spellen wel vloeiend lopen...
Inderdaad erg vreemd, je bent die eerste die ik hoor met dit probleem. Wat vindt Nintendo ervan?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV :)

• Shiard
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-11 10:01
Heb het zelfde probleem met NES en SNES spellen. Ik zocht net naar een oplossing en toen zag ik dit op tweakers, heb zelf nog geen oplossing gevonden :(

Euhm..... HELP!!!!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
bij mij nog erger. Ik speel elk spel perfect maar zodra ik bvb mario bros probeer via VC dan zie ik een menu. daar kan ik nog op start klikken en dan wordt het beeld zwart. TV zegt dan opeens geen signaal 8)7 . Druk ik dan terug op start (pauze) dan zie ik terug het menu. Nu moet ik wel zeggen dat ik enkel mario geprobeerd heb.
Pagina: 1