[AirportExpress] De hoe en wat

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik ben zelf erg geinteresseerd in het Airport Express. Ik heb nu wat reviews gelezen en metname over de aansluiting heb ik nog een aantal vragen. Ik hoop dat een aantal van jullie hierover meer weten.

Mijn huidige situatie thuis is dat ik een @home internet verbinding heb die binnenkomt in een WRT54G van Linksys welke deze verbinding verdeelt over de vier pc's. Als ik hierin de Airport Express wil koppelen, heb ik begrepen, moet ik deze als Bridge toevoegne aan het huidige draadloze netwerk.

Echter als ik dan vanaf mijn PowerMac, die via draad is aangesloten, muziek wil afspelen op de stereoinstallatie in de woonkamer kan dit dan gewoon? Ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat dit vrij problematisch was. Hieronder mijn twee belangrijkste vragen:

- Kan ik met mijn powermac die via draad is aangesloten wireless streamen richting de stereoset?
- Is de doorvoersnelheid via wlan snel genoeg om de muziek continu te laten spelen en niet te laten haperen?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Maximus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:45:
- Kan ik met mijn powermac die via draad is aangesloten wireless streamen richting de stereoset?
- Is de doorvoersnelheid via wlan snel genoeg om de muziek continu te laten spelen en niet te laten haperen?
Ik heb een AE, en gebruik deze naar volle tevredenheid voor streaming van muziek.

Het is heel eenvoudig. In de AE zit een gecombineerde 3,5mm minijack (2.0 analoog) en optische output (5.1 digitaal) waar je je stereo op kan aansluiten.

Als je vervolgens iTunes start, en je Mac kan een AE vinden op het netwerk, zowel wireless of wired (via bonjour geloof ik) krijg je rechtsonderin een balkje waar je output device kan selecteren, je AE (je kan zelfs meerdere AE's gebruiken) of lokale output (of beide tegelijk natuurlijk, de output word dan zelfs gesynchroniseerd).

Vervolgens word er over TCP/IP (poortje 6000) naar de AE toe gestreamed met +/- 106kb/s (PCM 44100Hz,16bit wave). Aangezien wireless met gemak 100kb/s kan streamen gaat het geluid niet haperen.

Ik weer overigens niet als je heel veel gaat streamen waardoor congestion op zal treden wat er dan gebeurd, maar ik zou er niet versteld van staan als Apple QoS heeft ingebouwd voor deze doosjes.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Oke, dus ik kan met een wired PowerMac wel wireless streamen richting de stereoinstallatie?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Maximus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:19:
Oke, dus ik kan met een wired PowerMac wel wireless streamen richting de stereoinstallatie?
Ook via het kabeltje, zolang de Mac en AE maar in het zelfde subnet zitten.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.