IBM Password xSeries 330

Pagina: 1
Acties:

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 00:07
Hey,

Ik ben 2 dagen gelden tegen een heel gek probleem aangelopen met een server van ons.
Wij hebben hier een aantal xSeries 330 staan en daar mag ik wat mee doen alleen hebben wij een probleem met deze server om hem te booten.
Als wij de server opstarten krijg je gewoon normaal een POST screen en dat de server de SCSI hdds controleerd enzo.
Normaal als de server daar voorbij is moet windows gaan booten of dergelijke, dit is soms het geval met de server.
Maar na het POST screen krijgen wij een heel mooi DOS schermpje met: "Enter your password:".
En niemand heeft dit password ingesteld, zoals de meeste weten IBM levert zijn systemen clean dus IBM is het ook niet.
Zelf hebben wij al een hele hoop backdoor passwords geprobeert maar zonder succes.
Ook heb ik al naar IBM gebeld maar daar lezen ze gewoon alles op wat er in de manual staat:
"ATENTION: If you lost your Administrator Password you need to replace your password, there is no way to retrieve this password."
Maar ik denk dat er wel een manier is om dit terug te krijgen, maar nu ben ik toch even ten einde raad.
Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Alvast bedankt. :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Even voor de duidelijkheid.
Zijn het nieuwe servers?

Money for nothin' and your chicks for free

• Cablekevin
DeeJee schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:07:
Even voor de duidelijkheid.
Zijn het nieuwe servers?
Nee deze zijn al even in gebruik.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is dus 'gewoon' een wachtwoord welke in het BIOS is ingesteld.
Zonder dit wachtwoord start hij simpelweg niet op.
Bij normale mobo's is er vaak een jumper om het CMOS te clearen, maar blijkbaar heeft die IBM dat niet.

Je zou eens kunnen zoeken op het net naar standaard wachtwoorden of methodes om het ww eruit te krijgen.
Ook kun je proberen de server zonder stroom en zonder BIOS batterij een weekendje te laten staan.

Move PNS > PMG

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Cablekevin
De cmos battery truuk werkt niet.
En er zit geen jumpertje op waarbij je de cmos ook kunt clearen.
Tevens zit er dipswitches op (waarbij je met nr 4 het password kunt clearen) en dat werkt ook niet.
Ik ben eigelijk "out of ideas".
Iemand die toevallig nog een maniertje weet om dit toch op te lossen?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zelfs IBM weet hier niets op?
Raar verhaal.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

en wat gebeurt er als je in de bios probeert te komen???

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik zou eens contact opnemen met de helpdesk van IBM, hebben ze geen handleiding met dit soort problemen meegeleverd? Misschien is een keer op Enter drukke al voldoende.

• Cablekevin
Als wij de bios willen betreden krijg je ook een password voor je kiezen (zelfde schermpje)
1x simpel enter werkt niet we hebben heel veel combo's geprobeert en het werkt niet.
De helpdesk leest gewoon de manual en ik vroeg door of er meer oplossingen waren maar ze boden geen alternatieven zeiden ze, wat mij nog al sterk lijkt want dan word je gewoon je eigen systeem niet meer meester.

Verwijderd

Heb je inmiddels een oplossing gevonden?
Ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem, ook een xseries 330 die mij naar het administrator password vraagt en anders weigert te booten, etc. Ziet er echt naar einde verhaal uit.... :?, kom niet in de bios en kan ook geen floppy, cd of hdd booten.

Verwijderd

Misschien:

- http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd

of anders:

- "If all else fails, you may have to clear the BIOS password by resetting the RTC (Real Time Clock) IC (Integrated Circuit) on your motherboard.

Many RTC's require an external battery. If your RTC is one of this type, you can clear the BIOS password just by unsocketing the RTC and reseating it.

RTC's which require external batteries include:

* Dallas Semiconductor DS12885S
* TI benchmarq bq3258S
* Motorola MC146818AP
* Hitachi HD146818AP
* Samsung KS82C6818A

Most RTC chips with integrated batteries can be reset to clear the BIOS password by shorting two pins together for a few seconds.

You will see more than one option for some chips due to testing by various people in the field. Remember to remove power from the system before shorting these pins."

http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml

?
Pagina: 1