Toon posts:

Soundmax ADI1988B

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het installeren van Vista krijg ik wel geluid uit mijn Soundmax ADI 1988B, maar er ontbreekt een panel in het configuratiescherm van Soundmax.Daardoor kan ik ook mijn skype telefoon via de audioapparaten niet meer instelllen op mijn Voiptelefoon, gewoon omdat deze er niet in staat om aan te klikken.Onder XP werkte het prima.Heeft iemand hetzelfde probleem?

De Soundmax onboard zit in een Asus P5WDG2 WS Professional.Geen enkele nieuwe driver te vinden voor vista van dit type.Graag zie ik reacties tegemoet

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit probleem is bekend (op de Asus forums is er genoeg over te lezen). Ook de ADI SoundMax AD1986A zoals op de A8N-VM borden heeft dit probleem. Het wachten is op Asus (of eigenlijk, ADI), die een nieuwe versie voor de Vista drivers/control panel software moeten uitbrengen. Hoe lang dat nog gaat duren, is nog onbekend.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
heb ik ook met m'n M2N-SLI Deluxe, al 2 beta's van Asus, de 1ste werkt wel goed, alleen de 2e gaat het geluid kraken als ik het geluid hard zet.
in beide zit geen control panel, dus nu wordt het wachten op een nieuwe driver die wel goed werkt en een cp in zit.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, weet ik in ieder geval dat ik niet alleen zit met het Soundmax probleem.Mocht iemand een geschikte driver vinden, houd ik mij graag aanbevolen.

Verwijderd

Jeetje, ik zie dat dit probleem er al vanaf februari is.
Kan dus nog een hele tijd duren voordat ze er eindelijk iets voor gevonden hebben.
Ik zit namelijk ook met hetzelfde probleem (ASUS P5B Deluxe).

Daar word ik niet vrolijk van :'(