Toon posts:

Externe HD zoek op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende euvel.

Vanmiddag heb ik een Toshiba externe HD van 320GB gekocht. Deze direct aan mijn MacBook gehangen en geformateerd in FAT32. De schijf wordt netjes herkend en is benaderbaar.
Nou wil echter mijn PC hem niet herkennen. Zodra ik de schijf aansluit begint XP te miepen over dat er iets is met de hardware en in mijn device manager staat die als unknown device.
Zou het kunnen dat ik met mijn formateren bepaalde installatie files heb gewist (zou toch niet nodig moeten zijn voor XP) en waar zou ik die dan weer moeten krijgen? Of is er iets over het hoofd en is iets anders raars aan de hand?

bij voorbaat dank.

Verwijderd

en wat als je de schijf formatteert onder winXP en ze dan aan je macbook hangt?

Verwijderd

birkoff_ leuk bedacht, maar met een uitroepteken in de dev. manager krijgt ie hem sowieso niet geformateerd natuurlijk

martini: heb je geen cd' bij de drive gekregen, staan er mischien drivers op de site van toshiba?
(je zou verwachten dat het plug en play is, maar toch..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de HD aangesloten op een andere PC en hier werkte die feiloos. Ben nu bezig met windows opnieuw unstalleren (moest toch gebeuren) maar het lijkt niets te helpen. Zou het iets te maken kunnen hebben met USB drivers voor mijn moederbord. En zoja wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

installeren

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien je de schijf wel op een andere pc goed aan de praat krijgt en je eerste pc hem wel ziet, maar niet herkent zou ik inderdaad als eerste denken aan de ingebouwde xp-drivers. Verse installatie is dan vaak het beste, maar niet altijd gewenst....

Zijn er losse drivers voor je usb voor het moederbord? Zo ja, installeren, ook SP2 biedt betere drivers dan zonder of enkel SP1

[ Voor 20% gewijzigd door teigetjuh op 15-02-2007 17:16 . Reden: beter gelezen.... ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ondertussen allemaal geprobeerd. Nieuwe XP met SP2 en nieuwe USB2 drivers voor mijn moederbord. Niets lijkt te helpen.
Na al dit gezeik heb ik maar besloten om de schijf HFS te formateren en hem alleen maar aan mijn MacBook te hangen. De PC moet er maar heen via een netwerkschijf.

ps: Ben er trouwens achtergekomen dat een schijf vel meer geluid maakt als je hem FAT32 formateerd dan wanneer je hem HFS+ formateerd en dan vooral tijdens schrijfoperaties.

Verwijderd

zou kunnen komen door de clustergrote, maar FAT32 is dan ook niet 'de van het..'

'Niets lijkt te helpen.'

Heb je wel netjes alle drivertjes van je mobo geinstalleerd, ik betwijfel het. :P
(dit soort schijven zijn er juist voor gemaakt om op verschillende systemen gebruikt te kunnen worden)
Pagina: 1