Foto's verbinden met GPS data

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil graag mijn digitale foto's linken met GPS coordinaten. Mijn bedoeling is dat ik achteraf op de computer, bijvoorbeeld met Google Earth, kan terugzien waar de foto's zijn gemaakt.

Sony heeft een dergelijke oplossing met de GPS CS1. Dit apparaatje logt GPS coordinaten. Wanneer de foto's op de computer staan, verbind je de GPS CS1 met de computer en door middel van de tijd en datum in de EXIF-data worden de foto's gecombineerd met de GPS data. Dit is dus precies wat ik wil. Echter: dit apparaat werkt alleen met Sony camera's. Ik heb geen Sony camera en ik wil geen Sony camera.

Mijn vraag is dan ook: is er software die GPS coordinaten uit GPS loggers kan combineren met foto's? Of is er een zelfde soort apparaatje als die Sony maar die ook werkt met andere camera's. Ik wil het gebruiken met Canon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 22:23

Nic

Vrij

Zo'n sony ding is niet nodig: Bijna alle handheld GPSsen kunnen een track log bijhouden. De truuk is dus om vooraf de datum/tijd van je camera en GPS precies gelijk in te stellen, en thuis met een stukje software de GPS coordinaten in de EXIF te bewaren.

Een hele snelle zoektocht met Google (die je ook zelf had kunnen doen) geeft:
Powerexif "Add or modify GPS information into images."
A Brief Introduction to GPS Photo Linking

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:19

Goverman

not loaded

Die Sony GPS-receiver schijnt ook gewoon te werken op andere camera's. Dit heb ik uit een review van Focus. De software loopt wel te piepen: "deze foto's zijn niet compatible, wilt u doorgaan?" Op ja drukken is dan voldoende om toch je EXIF-jes toch te hebben voorzien van de GPS-data.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan