Toon posts:

Toshiba Notebook keuze tussen deze 2

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb 2 Toshiba's op het oog.
Namelijk de a110-153 (100 gb / 1 gb werkgeheugen (2x512mb) / Intel T2050 / geintergreerde videokaart)
en de a110-156 (100 gb / 1 gb werkgeheugen (2x512mb) / Intel T5500 / geintergreerde videokaart)
Zoals jullie zien, het verschil zit 'm alleen in de processor.

Ik twijfel welke ik moet nemen. De eerste kan ik voor EUR 700.00 krijgen (2jr garantie) en de tweede voor EUR 813.00.
Het is dus een prijsverschil van EUR 113.00.

Wat wordt ermee gedaan?
- internet
- ms office (nu 2003)
- fotobewerkingen, denk aan het slepen van dig.fotocamera naar notebook, Proshow Gold 2.0
- af en toe cd'tje/dvd'tje branden met Nero 7 en Acoustica MP3 Burner
- ik ben in het bezit van photoshop 7.0 deze heb ik op mijn pc, misschien dat ik 'm ook op de notebook zet.

Ik hoor verhalen over de T5500 processor dat dat de toekomst is (64 bit), maar ik denk nog lang niet aan Vista. Windows XP zal ik nog minimaal 1 jaar gebruiken.
De T2050 is ook goed, denk ik maar is 32 bit. Is het ook waar dat de T5500 koeler, sneller, zuiniger is dan de T2050?

Wat is jullie advies tussen deze 2?
Ik moet zeggen dat de notebook niet heel vaak zal gebruikt worden. Het is meer voor in de woonkamer.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
De T5600 is zeker een stukje beter, maar voor wat jij met je laptop gaat doen kun je IMHO beter die 113 euro in je zak houden en doorsparen voor bijvoorbeeld een mooie 19" - 20" (widescreen) monitor voor gebruik met Photoshop.

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:21:
Is het ook waar dat de T5500 koeler, sneller, zuiniger is dan de T2050?
wat je zegt klopt helemaal, de T5500 is een Core 2 Duo, de T2050 is een Core Duo.. en die eerste is sneller, koeler en zuiniger (vooral met gebruik op de accu zul je dit laatste merken!)

het is natuurlijk afwegen of je het die 113 waard is, maar die keus moet je zelf maken.. maar
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:21:Ik moet zeggen dat de notebook niet heel vaak zal gebruikt worden. Het is meer voor in de woonkamer.
als je hem vooral in de woonkamer wilt gebruiken (waar je toch altijd netstroom binnen je bereik hebt) dan zou ik als ik jou was die 113 euro in mijn zak houden.. als je hem toch niet heel veel gaat gebruiken maakt dat beetje snelheid ook niet echt uit denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben pas in het bezit van een gloednieuwe pc met daarbij de samsung 920n monitor. ik ben hier dik tevreden mee wat betreft photoshop en ik ben zowieso geen heavy user. wat ik er mee doe, stelt eigenlijk nix voor ... maar goed.
de laptop zal denk ik idd het meest op stroom zitten, misschien ook niet. dat kan ik pas zeggen als ik 'm heb. het is meer voor mijn ouders en voor in de woonkamer bedoelt.
maar als ik alle verhalen over Vista hoor en 64 bit snelheid etc. etc. dan weet ik gewoon niet wat ik moet doen. ik wil er wel een een van dezer dagen halen. Ik hoorde dat 64 bit de toekomst is en dat daar meer ondersteuning gaat komen dan 32 bit dus ben ik bang dat ik over een paar jaar niet zoveel kan met de laptop, bijv ... Vista (Home) draaien.
Zoveel wordt er ook niet mee gedaan (zie boven de dingen die ik opsomde). Alleen weet ik niet omdat beide modellen ook een geintergreerde videokaart hebben Vista hier wel goed op kan.

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
allereerst zou ik me niet al te druk maken om dat 64/32 bits, jij bent niet de enige met een Core Duo denk ik..

en ik denk dat je de komende jaren nog prima met die laptops vooruit kunt, voor het werk dat je ermee gaat doen dan :) ik denk niet dat je Vista echt nodig zult hebben.. maar dan nog kan het wel.. (alleen waarschijnlijk zonder die nieuwe grafische opties)

wil je wel Vista met die nieuwe grafische opties dan zul je misschien inderdaad een laptop moeten nemen die wat meer kan op het gebied van video-prestaties..

maar dat zul je wederom zelf af moeten wegen :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
32-bits zal pas in 2038 uitgefaseerd raken hoor :P.

Nee maar als je er normale huis, tuin en keuken dingen mee gaat doen, waarom neem je dan niet een goedkopere processor met 1 of 2GB RAM, 80GB+ Harde schijf en een DX9 videokaart? Kun je IMHO veel meer mee en daar draait Vista en Photoshop ook perfect op hoor !

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

net als andere topics, op slot dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.