Toon posts:

advies gevraagd bij aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek advies voor de aankoop van een laptop. De laptop zal gebruikt worden voor school, licht gamen en af en toe een filmpje, en moet dus niet al te veel kosten. Ik wil er iig civilization 4 en C&C generals redelijk goed op kunnen draaien. Verder wil ik er zo min mogelijk gezeik mee krijgen, dus een goede kwaliteit zou mooi zijn. Batterijduur is niet heel belangrijk, maar wel mooi meegenomen. Ik zat zelf te denken aan het volgende systeem:

Dell inspiron 1501
Mobile AMD SempronTM processor 3500+
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory grafische kaartTM (geïntegreerd)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
€650,-

Ik begrijp dat dit niet bepaald de beste laptop op de markt is, maar dat hoeft ook niet mits ie aan de bovengenoemde eisen voldoet en die twee spellen kan spelen. Is dat met dit systeem mogelijk? En is dat true-life beeldscherm twee tientjes extra waard? Weten jullie nog eventueel betere systemen voor een vergelijkbare prijs? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten, Rik.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:48

Appie

F1RST Racing

Ik kan beide spellen spelen met een 64mb (dedicated) geforce 4 go kaartje (met een p4 2.6ghz processor en 512mb geheugen). Je zult deze spelen dus ook met deze laptop makkelijk kunnen spelen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
De groeten

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
uit de FAQ/algemeen beleid

Misschien staat hier of hier en hier wat tussen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Overigens, wil je dadelijk ook de nieuwe C&C gaan spelen ? Dan moet je namelijk wel even naar de graka gaan kijken!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Goedkoop is duurkoop zullen we maar zeggen, want over een jaar kun je bijna niks meer spelen.

Mijn advies is om door te sparen voor een notebook met als videokaart X1600 / X1700 / 7600Go / 7700Go :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik besef me dat ik over een jaar niks meer kan spelen, en dat geeft ook niets. Koop over een half jaartje wel een tweedehands xbox360 voor de nieuwste spellen. Ik vind het volkomen zinloos veel voor een goed systeem te betalen, aangezien laptops binnen een half jaar toch verouderd en geen kont meer waard zijn. Ik wil echter wel iig civilization 4 kunnen spelen, aangezien ik deel 3 echt geweldig vond.

Is de batterijduur een beetje goed van dit systeem? En wat is de algemene ervaring met de kwaliteit van Dell? Is de videokaart goed genoeg voor civ 4? En is dat truelife scherm veel beter dan de normale?

Verwijderd

Topicstarter
Appie_Pils schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:20:
Ik kan beide spellen spelen met een 64mb (dedicated) geforce 4 go kaartje (met een p4 2.6ghz processor en 512mb geheugen). Je zult deze spelen dus ook met deze laptop makkelijk kunnen spelen.
is dedicated 64mb vergelijkbaar met 256mb shared? ik begreep uit andere topics dat een dedicated videokaart vele malen beter is dan geïntegreerd shared videogeheugen...en een dell kun je moeilijk naar de winkel terugbrengen als de videokaart ontoereikend is

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica