Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11 08:00
Door de wijzigingen van de WW premies per 1 januari, zou je met hetzelfde brutoloon netto meer over moeten houden dit jaar. Nou heb ik met mijn baas in mijn arbeidsovereenkomst een netto loon afgesproken (bruto vind ik normaal niet zo interressant).

Kan hij nu mijn brutoloon verlagen zodat ik netto hetzelfde overhoud als vorig jaar zoals dus in mijn overeenkomst staat?

PSN: c_caveman1982

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij zwart op wit hebt staan dat het alleen om het nettoloon gaat, dan zou het in principe kunnen. Of het ook gebeurt is ten tweede, want meestal is het brutoloon de grondslag voor alle verdere berekeningen. En dat zie je dus ook terug in alle payroll-systemen. Dus met een beetje mazzel zul jij er netto iets op vooruit gaan - iets wat ook door het kabinet beoogd werd met het verlagen van de WW-premies volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11 08:00
Ligt dus een beetje aan de goodwill van de baas, in mijn geval is het dus een mierenneuker....

Dat is dus het nadeel van het afspreken van een netto loon.

PSN: c_caveman1982