Toon posts:

Rare fouten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakers,

Ik zit met een aantal problemen die mijn pet te boven gaan... misschien dat jullie een paar goede ideeen hebben hierover wat ik nog KAN doen.

Om te beginnen krijg ik artifacts tijdens het opstarten en in het biosmenu.
Daarnaast kan ik geen partities maken tijdens de installatie van Windows. Formatteren gaat nog goed maar daarna...

Het volgende heb ik allemaal al geprobeerd:
- Moederbord vervangen 2x
- Geheugen getest, gaf geen fouten.
- HDD getest, ook zonder fouten.
- Alle hardware is al los gekoppeld.
- Videokaart (Pci-E) vervangen voor pci kaartje.
- Bios reset
- En ben nu bezig met een CPU test.

Dit zijn mijn specs:

* AMD-3700+ s754
* 7900 gt 256 XFX (vervangende kaart: Diamond stealth 4mb en nog steeds werkend 8)7 )
* Asus k8v-xe
* 3x 512 mb ram
* Audigy 2
* Tagan 480u15 voeding
* Seagate serial ata 200 gb
* Nec 3510 dvd-brander

Ik hoop dat jullie me een handje verder kunnen helpen!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Artifacts: wordt je systeem niet gewoon te heet ? Check ook je voltages eens.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:53:
Artifacts: wordt je systeem niet gewoon te heet ? Check ook je voltages eens.
Sorry vergeten erbij te vertellen... de kast staat nu zelfs open maar normaal komt de temp van de processor komt niet boven de 55 graden uit gemeten vanuit de bios.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vrij warm wel voor de cpu die jij hebt. 38-40 is normaal.
Hoe heet wordt je chipset ? (denk eraan ook ff je voltages te checken). Test eens met een andere voeding bij voorkeur.

B.t.w. hoe lang heb je dit probleem al ? Heb je iets veranderd in je systeem ?

[ Voor 50% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-02-2007 23:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:56:
[...]

Sorry vergeten erbij te vertellen... de kast staat nu zelfs open maar normaal komt de temp van de processor komt niet boven de 55 graden uit gemeten vanuit de bios.
Vanuit de bios betekent dus idle, want in de bios kun je niet stressen..
En 55 graden idle vind ik temperaturen waarover ik me zorgen zal maken!

Instaleer eens een programma zoals speedfan, en stres je computer eens met superpi of pifast, en kijk hoe warm die dan wordt...

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35
Geheugen afzonderlijk testen.
Edit: Dan bedoel ik geen testproggies draaien, maar gewoon kijken of je verschil ziet.

[ Voor 60% gewijzigd door sjhgvr op 14-02-2007 23:10 ]

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ KillerAce:
Er zit een silent cooler op van Nexus, hij zou wat harder kunnen draaien... Daarnaast is de temp gemeten na een cpu stress test.

@Pieterveenstra:
De meeting was na een nieuwe reboot, in idle schommelthij tussen de 40 en 45 graden. Daarbij zou ik HEEEEL graag :9~ wat willen installeren maar dat is dus die andere fout, ik kan Windows niet eens installeren.

@Dapi:
Het geheugen is afzonderlijk in alle banken getest, daar is geen fout of verschil naar voren gekomen helaas!

In ieder geval alvast bedankt voor jullie snelle reacties! _/-\o_

UPDATE:
De CPU test is net afgerond na 4 1/2 uur, alles goed doorstaan en geen fouten gevonden... meteen daarna temp gecheckt in de bios en die is 42 graden...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 23:47 ]

• Theuno
  • Laatst online: 21:48

Theuno

Da Devil Crew

Geheugentest gedaan ? Dat is eerder een bron voor artefacten dan de proc.

Als je eventueel modules weg kan laten dat ook eens proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Theuno op 15-02-2007 12:38 ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
Theuno schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:37:
Geheugentest gedaan ? Dat is eerder een bron voor artefacten dan de proc.

Als je eventueel modules weg kan laten dat ook eens proberen.
Jep, meerdere, hij heeft de nacht doorgedraaid met testen en geen enkel error kunnen ontdekken helaas...

• Theuno
  • Laatst online: 21:48

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:47:
[...]

Jep, meerdere, hij heeft de nacht doorgedraaid met testen en geen enkel error kunnen ontdekken helaas...
Hmm, ja TS niet goed gelezen |:(

Voeding ? En zit ie aan een geaard stopcontact ? Zitten er grootverbruikers op die groep ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53
Alles, maar dan ook alles los trekken wat je niet persé nodig hebt voor het opstarten van de computer. Lezen blijft een vak apart

Ik wilde zeggen: voedingsstekkers opnieuw indelen zodat de videokaart en HD's aparte groepen hebben, maar ja, daar heb je met een zo'n diamond dingettje geen last van natuurlijk.

Heb je sowieso nog overgeclocked? Je kan ook het voltage van de CPU en/of geheugen een klein beetje verhogen, of eventueel de computer ietsje onderklokken om te kijken wat dit voor verschillen maakt.

Even misschien too obvious: maar komen artifacts niet toevallig door de monitor? Dat verklaard uiteraard verder nog niet waarom je windows niet kan installeren.

En, hoewel onwaarschijnlijk, is het natuurlijk nog steeds mogelijk dat je weer een gaar mammabord hebt ;) Bad capacitors (condensatoren)?

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 15-02-2007 14:56 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Thnx guys voor de replies!

De pc is nog nooit overgeclockt, nooit aan de voltage gekomen.
Wat we ook hebben gedaan is andere cd-spelers geprobeerd om uit te sluiten dat het de cd-speler was... we kunnen dus niet partitioneren. Ik heb met die zelfde cd wel windows geinstalleerd op een andere pc hier thuis en dat ging vlekkeloos dus dat was de reden dat we dachten: het is misschien wel de cd-speler. Cd speler eruit gesloopt, in de kapotte pc gezet en met deze cd-speler wil hij ook niet partitioneren nog installeren.

Tja weer een gaar moederbord... we kijken nu nergens meer van op zeker niet met Anus sorry Asus moederborden. Dat zou de derde dus worden in 2 weken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, kleine update:
De artifacts zijn allemaal verdwenen! Dit is gebeurd nadat we een bios-update hebben gedaan.
Eerst 2 1/2 uur zoeken naar een diskette en daarna naar een werkend diskette station...

It was all worth it!!!
Pagina: 1