Heb al een beetje rondgekeken op het forum maar heb mijn vraag nou nog niet met zekerheid beantwoord. Heb voor mijn pappie een pc in elkaar geknutseld vadaag, direct besteld en betaald.
Maar nu:
Hij heeft een pc van ongeveer 3 jaar oud (Barton 2600+, 512mb etc...)
Dit moet/is uiteindelijk geworden:
Intel® Desktop Board D946GZIS (Onboard VGA)
C2D E6300
1 GB PC5400
Sata schijfje (IDE gaat niet meer werken)
Een flinke vooruitgang lijkt me, maar daar gaat het nu even niet om, hij heeft nog een redelijk oude voeding in zijn PC zitten, 300 watt waarschijnlijk. Ook heeft deze voeding een 20 pins aansluiting. Het moederbord heeft echter een 24 pins aansluitng en een 4 pin aansluitng. Zou een combinatie van het lage vermogen van de voeding en het ontbreken van de 24 pins aansluiting een probleem op kunnen leveren en is een andere voeding dus noodzakelijk?
Maar nu:
Hij heeft een pc van ongeveer 3 jaar oud (Barton 2600+, 512mb etc...)
Dit moet/is uiteindelijk geworden:
Intel® Desktop Board D946GZIS (Onboard VGA)
C2D E6300
1 GB PC5400
Sata schijfje (IDE gaat niet meer werken)
Een flinke vooruitgang lijkt me, maar daar gaat het nu even niet om, hij heeft nog een redelijk oude voeding in zijn PC zitten, 300 watt waarschijnlijk. Ook heeft deze voeding een 20 pins aansluiting. Het moederbord heeft echter een 24 pins aansluitng en een 4 pin aansluitng. Zou een combinatie van het lage vermogen van de voeding en het ontbreken van de 24 pins aansluiting een probleem op kunnen leveren en is een andere voeding dus noodzakelijk?