O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Wat wil je aantonen met een erkend certificaat dan ? Heeft dat voor jouw meerwaarde ? De beveiliging (encryptielevel) is ook met een eigen certificaat dik in orde hoor.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Er zijn ook systemen waarbij het root certificate aanwezig moet zijn. Anders kun je niet eens connecten met die server. In dat gevat is dus CAcert niet bruikbaar. Ik ben daar zelf ook al eens tegenaan gelopen. Die andere ken ik helaas niet.
Een dergelijk certificaat heeft voor een prive-server geen enkele meerwaarde. De encryptie is hetzelfde.
He tenige wat je mist is de authenticatie van de aanvrager Maar aangenomen dat je van jezelf weet dat je jezelf kunt vertrouwen, heb je dat ook niet nodig.
Je kunt het certificaat waarmee je je eigen certificaat hebt aangemaakt in de trusted CA-list van je browsers importeren om te voorkomen dat je steeds meldingen krijgt dat je certificaat onbetrouwbaar zou zijn.
He tenige wat je mist is de authenticatie van de aanvrager Maar aangenomen dat je van jezelf weet dat je jezelf kunt vertrouwen, heb je dat ook niet nodig.
Je kunt het certificaat waarmee je je eigen certificaat hebt aangemaakt in de trusted CA-list van je browsers importeren om te voorkomen dat je steeds meldingen krijgt dat je certificaat onbetrouwbaar zou zijn.
Eerlijk gezegd is inderdaad het enige nut van het certificaat dat ik mijn eigen webmail-pagina (draait op eigen server) over een beveiligde verbinding wil benaderen. Een self-signed certificaat zou dan ook al genoeg zijn.
Maar het leek me gewoon leuk om het eens bij een dergelijke organisatie te proberen
Maar het leek me gewoon leuk om het eens bij een dergelijke organisatie te proberen
O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Pagina: 1