[OUTLOOK] From adres verandering werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 09:42
Beste tweakers,

ik kamp nu al 2 weekjes met een vreemd probleem. Ik heb 2 mail accounts, 1 werkt via Exchange (small business server) en de ander is een extern pop3 account.

Zo nu en dan wil ik ook mail kunnen verzenden met als afzender het externe account, maar telkens weer als ik dat doe komt het toch aan met het normale email adres van de exchange server.

Dus: pop@extern.nl word gewoon ontvangen als zijnde exchange@account.nl

Ik heb dus wel een alias staan op de exchange server met "pop@extern.nl", ik heb het even weggehaalt maar het mocht niet baten. (maar toch zit mij dit stukje een beetje dwars)

Tevens gebruik ik gewoon de SMTP van de proxy waarvan ik dus zeker weet dat hij het afzender adres niet aanpast. Ook getest middels telnet en die blijft gewoon netjes van het domein stukje af.

Ik zet dit neer bij Officesuites & -software omdat ik vermoed dat het ergens een goed verstopte optie in Outlook zit die mij weerhoud van het gebruik van andere afzender adressen.

Specs:
Outlook clients: zowel 2000 als 2003
Al gedaan:
1) Google Microsoft (vaste prik, ook met VELE andere termen die erop lijken)
2) GoT Search. Waarbij ik bij Verwijderd in "[outlook 2000] afzender naam veranderen" een flauw vermoeden kreeg dat het misschien HIER aan zou kunnen liggen ... maar from veranderen naar het toegestane pop account moet gewoon kunnen leek mij :(
3) De welbekende F1 toets in Outlook zelf ... met alle KB pagina's die volgen over dit onderwerp

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven -O-

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:42

lier

MikroTik nerd

Hoe selecteer je met welk account verstuurd moet worden ?
Als je je Exchange settings weg gooit, kan je dan wel mailen met het andere account ?
Hoe staan je settings van je account dat van pop3 gebruik moet maken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LinuX-TUX
lier schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:44:
Hoe selecteer je met welk account verstuurd moet worden ?
Niet, ik type gewoon het adres handmatig in na het selecteren van "View -> From Field" en vul in het FROM field gewoon "pop@extern.nl" in.
Als je je Exchange settings weg gooit, kan je dan wel mailen met het andere account ?
Even een apart profiel aangemaakt daarnaast, even getest, en dan komt het inderdaad WEL goed aan. (zonder een exchange naast de POP3 in het mailprofiel)
Hoe staan je settings van je account dat van pop3 gebruik moet maken ?
Naam: Naam
Email adres: pop@extern.nl
POP3: pop5.intern.nl.net
SMTP: 10.10.0.1 (proxy, maar hiervan weet ik ZEKER dat hij het domein niet aanpast, zoals met jouw test het bewees, dat hij los zonder exchange wel werkt)

Kan jij er iets mee? Voor mij is het nog steeds een raadsel. Tuurlijk ligt het ergens in de hoek van Exchange in combinatie met Outlook ... maar wie van de twee maakt het nou uiteindelijk terug naar het exchange email adres als afzender :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LinuX-TUX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:28:
[...]
Niet, ik type gewoon het adres handmatig in na het selecteren van "View -> From Field" en vul in het FROM field gewoon "pop@extern.nl" in.
En dan zegt een rechtgeaard Exchange client als Outlook inderdaad toedeledokie.
Tuurlijk ligt het ergens in de hoek van Exchange in combinatie met Outlook ... maar wie van de twee maakt het nou uiteindelijk terug naar het exchange email adres als afzender :?
Een exchange MAPI Mailbox werkt op authenticatie van je (AD) user account.
Trekt daar ook de Full Name en adresgegevens (als afzender) vandaan.

Je zal dan een Send as of Send on behalf methode (event sink) voor exchange mailboxen, of een tweede profiel met de pop-account moeten gebruiken.

Een andere optie is dat je je Exchange mailbox ook met pop3 leegtrekt, dan kan je deze externe mailbox er weliswaar naast zetten, maar dan verlies je dus je Exchange Server storage (want pst).

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 15-02-2007 22:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LinuX-TUX
alt-92 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:22:
[...]

En dan zegt een rechtgeaard Exchange client als Outlook inderdaad toedeledokie.

[...]

Een exchange MAPI Mailbox werkt op authenticatie van je (AD) user account.
Trekt daar ook de Full Name en adresgegevens (als afzender) vandaan.

Je zal dan een Send as of Send on behalf methode (event sink) voor exchange mailboxen, of een tweede profiel met de pop-account moeten gebruiken.

Een andere optie is dat je je Exchange mailbox ook met pop3 leegtrekt, dan kan je deze externe mailbox er weliswaar naast zetten, maar dan verlies je dus je Exchange Server storage (want pst).
Yes, ik weet dat exchange het was en er lak aan heeft maar tevens had outlook 2003 ergens een optie verstopt zitten om te kunnen selecteren vanaf welk account je het wilde versturen.

Tot op heden nu mijn oplossing ... morgen even kijken of outlook 2000 het ook heeft :D

Het accounts knopje indrukken naast de "send" button en gewoon het andere account kiezen :(

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-02-2007 00:53 ]