Toon posts:

'Datum toegevoegd' veranderen in WMP 11?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sorteer mijn nummers in mijn mediabibliotheek van WMP 11 op 'Datum toegevoegd' omdat ik de nieuwste nummers graag bovenaan in mijn windows library wil hebben.

Nu komen nummers die ik net geript heb, en al een paar jaar oud zijn, ook bovenaan te staan en
van deze nummers zou ik de 'datum toegevoegd' willen veranderen zodat ze lager in de lijst komen te staan.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Ik heb een automatische afspeellijst aangemaakt met alleen nummers van 2007. Een nadeel van afspeellijsten vind ik dat het moeilijker is om gegevens van een nummer te bewerken dan in de mediabibliotheek en daarom geef ik de voorkeur aan het bladeren door mijn muziek in de mediabibliotheek
- Ik heb geprobeerd de 'CurrentDatabase_360' te bewerken, maar dat is niet gelukt. In CurrentDatabare_360 staan de gegevens van de mediabibliotheek in staan opgeslagen, path: C:\Documents and Settings\Reinoud\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player
- Ik heb geprobeerd de klok de verzetten naar 2006, maar hier is WMP niet gevoelig voor; de datum van de nummers die ik erna had toegevoegd bleef 14 februari

Enkele suggesties?

Enorm bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe de ''datum toegevoegd'' te veranderen?

bedankt

Verwijderd

Voor WMP weet ik het zo niet, maar misschien helpt het om de file kenmerken te veranderen metbv dit:

http://www.snapfiles.com/get/achanger.html

?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:21:
Voor WMP weet ik het zo niet, maar misschien helpt het om de file kenmerken te veranderen metbv dit:

http://www.snapfiles.com/get/achanger.html

?
Bedankt voor de tip.

Met Attribute Changer kan ik de 'date created' van een nummer veranderen en dus moet ik dan windows media player sorteren op 'gemaakt op', zodat de nummers die het laatst zijn gemaakt bovenaan komen te staan. Dit zou dan er dan voor zorgen dat de nieuwste nummers bovenaan komen te staan, precies waar ik naar zoek.

Een deel van de nummers IN WMP had echter nog geen datum bij 'gemaakt op' hadden en deze bleken wel een 'date created' volgens de Attribute Changer wel te hebben. Ik heb geprobeerd een andere 'date created' op te geven bij Attribute Changer, maar deze pikt WMP 11 niet op. Ook niet na een nummer verwijderd te hebben uit de Mediabibliotheek en daarna weer te hebben toegevoegd.

Nadelen van sorteren op 'gemaakt op':
- sommige nummers hebben geen datum IN WMP en het is me nog niet gelukt (met Attribute Changer) die toe te voegen.
- elke keer als je WMP en daarna de Mediabibliotheek opstart en naar Nummers gaat sorteert WMP de nummers automatisch op 'naam'. Het sorteren op 'gemaakt op' duurt ongeveer 5 seconden en het sorteren op 'Datum toegevoegd', wat ik gewend ben, minder dan 1 seconde.

Bedankt voor je hulp, maar helaas kon ik de 'datum toegevoegd' niet met Attribute Changer veranderen en had het veranderen van de datum waarop het nummer gemaakt was nadelig in WMP.

Mijn vraag blijft: hoe kan ik de ''datum toegevoegd'' veranderen van een nummer in WMP 11?

Als iemand hier antwoord op weet, heer erg bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 22:00 ]

Verwijderd

Da's jammer. Maar heb je trouwens dit geprobeerd:

1. In Windows Media Player, click Library, right-click the file's title, artist name, or other media information attribute, and then click Edit.

of

2. In Windows Media Player, click Library, right-click a file, and then click Advanced Tag Editor.

?

En kun je daarmee dan "datum toegevoegd" veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:41:
Da's jammer. Maar heb je trouwens dit geprobeerd:

1. In Windows Media Player, click Library, right-click the file's title, artist name, or other media information attribute, and then click Edit.

of

2. In Windows Media Player, click Library, right-click a file, and then click Advanced Tag Editor.

?

En kun je daarmee dan "datum toegevoegd" veranderen?
1. als ik met de rechtermuisknop op de datum van een nummer in de kolum 'datum toegevoegd' klik is edit grijs weergegeven, je kunt dit dus niet veranderen.

2. ook in de Advanced Tag Editor kon ik de 'datum toegevoegd' helas niet vinden/veranderen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Iemand nog een ander idee?
Pagina: 1