Toon posts:

Ipod in Japan halen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al even gelezen in andere fora binnen got, maar ik kon nergens duidelijk vinden of dat als je een Ipod in Japan haalt (scheelt toch wel, en als je er toch naartoe gaat...) of je m dan ook gewoon in kan stellen op Engels of in het beste geval dus gewoon in het nederlands?

En wat ik ook nog niet goed kon vinden in hoeverre je garantie hebt. Volgens een vriend heb je een serienummer die je moet opgeven als je garantie wilt.

Bedankt voor het meedenken!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:11
Mijn broer heeft er een in new york gekocht in een Apple store en hij kan ermee naar iedere Apple store in de wereld voor de garantie.

Verder denk ik dat dit topic hier verkeerd staat.

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 20:39
Gezien het feit dat ik mijn Nano kan instellen op allerlei oosterse kriebeltaaltjes zou dit niet een probleem moeten zijn (anders dan dat het wat moeilijk kan zijn de taalinstelling in het menu te raden, maar daar kunnen ze je in de winkel wellicht mee helpen).

Garantie is inderdaad wereldwijd.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kan het in de winkel daar toch gewoon even vragen, danwel proberen? Dan weet je het zeker.

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:11
HuHu schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:06:
Je kan het in de winkel daar toch gewoon even vragen, danwel proberen? Dan weet je het zeker.
Ik zie hier een mogelijk communicatie probleem ;)

• HuHu
  • Niet online
Xplosive schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:10:
[...]

Ik zie hier een mogelijk communicatie probleem ;)
Ik zie een internationaal georiënteerd Japan, waar elke baby vanaf 3 maanden al Engels kan.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
HuHu schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:11:
[...]

Ik zie een internationaal georiënteerd Japan, waar elke baby vanaf 3 maanden al Engels kan.
Dat zie jij dan helemaal verkeerd, de gemiddelde Japanner spreekt misschien 5 zinnen engels en daar houd het echt mee op.. En dan ben ik niet in een of andere plattelandsgat geweest, maar Tokio..

Maar over het algemeen is het balie personeel van het hotel vriendelijk genoeg even de instellingen naar Engels te veranderen (deden ze bij mij ook gewoon)..

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52

Asteroid9

General Failure

HuHu schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:11:
[...]

Right... :X

De gemiddelde Japanner spreekt bar weinig Engels, zoek voor de grap maar eens een Japanse website die ook Engelse ondersteuning bied!
Tokyo zelf valt inderdaad al behoorlijk tegen, overigens houd het zelfs in bijvoorbeeld Hong Kong als voormalig Britse kolonie niet eens over.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 20:39
Wanneer hebben ze Hong Kong naar Japan gevaren? ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• HuHu
  • Niet online
Is Japan zo'n matig land dan :o? Dan kan 't misschien lastiger worden dan ik dacht :P.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Houd even rekening met invoer rechten enzo. Als je meer dan ERU 175 invoert zou je eigenlijk belasting moeten betalen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
Dr.DNA schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:43:
Houd even rekening met invoer rechten enzo. Als je meer dan ERU 175 invoert zou je eigenlijk belasting moeten betalen.
Gewoon los in je zak meevervoeren, eventueel met muziek erop ;).

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Wat mij in Japan ook heel erg opviel is dat in tegenstelling dan wat iedereen denkt de meeste electronica daar helemaal niet veel goedkoper is dan hier in Nederland... Dit zal misschien voor andere delen van Azie (China, Taiwan en Singapore) wel op gaan, maar in Japan viel het me (september 2006) best wel tegen op dat gebied.

Verder gaat de communicatie daar dus zoals ik al aangaf niet echt heel erg makkelijk, en als westerling kan je dus ook echt helemaal niets maken van de taal die ze daar spreken.. Maar als je dat alles opzij zet is het wel een erg mooi land waar je verschrikkelijk goed kan eten ;), maar dat is dan weer redelijk off-topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Bedankt voor jullie reply's! Nou een ipod nano kost hier in nederland al onder de 150E dus invoerrechten zal je geen problemen mee ervaren.
En het scheelt toch wel (vooral als je toch naar japan moet..) of je nu 100E of 150E betaalt, en dan wil ik er ook zo'n nike+ kit bij dus ja dan scheelt dat toch nog he ..

t is en bluuft een zeeuw eej ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:41:
Hallo,

Ik heb al even gelezen in andere fora binnen got, maar ik kon nergens duidelijk vinden of dat als je een Ipod in Japan haalt (scheelt toch wel, en als je er toch naartoe gaat...) of je m dan ook gewoon in kan stellen op Engels of in het beste geval dus gewoon in het nederlands?

En wat ik ook nog niet goed kon vinden in hoeverre je garantie hebt. Volgens een vriend heb je een serienummer die je moet opgeven als je garantie wilt.

Bedankt voor het meedenken!
...
...
...

Graag gedaan!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 19:46

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:11:
Ok! Bedankt voor jullie reply's! Nou een ipod nano kost hier in nederland al onder de 150E dus invoerrechten zal je geen problemen mee ervaren.
En het scheelt toch wel (vooral als je toch naar japan moet..) of je nu 100E of 150E betaalt, en dan wil ik er ook zo'n nike+ kit bij dus ja dan scheelt dat toch nog he ..

t is en bluuft een zeeuw eej ...
Ik ben vrij weinig tegen gekomen dat daadwerkelijk goedkoper was, meeste telefoons bijvoorbeeld waren zelfs duurder. Zowel in DenDen city Osaka als in Electric City in Tokyo geweest. Valt echt tegen!

En bij de douane in Nederland deden ze zelf moeilijk over mijn 2 jaar oude Panasonic FZ5. Ge zijt gewaarschuwd!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:36
Hoe heb ik did gedaan met een i-pod

ik heb een vriend in japan zitten gewoon laten verzenden als verjaardags cadeautje wat invoerrecht ?
of andere dingen dus niet :)

en sja de taal is japans dat wel maja ik ken japanse jongeren die hem zo op engels hadden voor me :)

en anders visit je local japanese restaurant die doen dat ook wel even voor je

en als je hem haalt waarom doe je hem niet gewoon in je zak etc met doane en z ?

want oplader heb je toch niet :) ( krijg je nooit bij )
je hebt alleen je oordopjes je tasje en je usb kabeltje neem je toch ook mee op vakantie ? :D

dan hoor ik mensen denken ja dan zien ze hij japans is , laat je hem waar je hem koopt in japan op engels zetten doen ze ook wel hoor

en een hoop kunnen niet goed engels ben ik met je eens maar in een APPLE store is er heus wel
iemand

ik ga er van uit het allemaal geen probleem moet zijn :)

dus eigenlijk zoals Dersan zegt in je zak met music erop en engels laten doen

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28
Mektheb schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:32:

...en sja de taal is japans dat wel maja ik ken japanse jongeren die hem zo op engels hadden voor me :)...
Dan hoop ik voor je dat je Engels een stuk beter is dan je Nederlands, anders hadden ze 'm misschien net zo goed op Japans kunnen laten staan.

• Mektheb
jochie79 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Dan hoop ik voor je dat je Engels een stuk beter is dan je Nederlands, anders hadden ze 'm misschien net zo goed op Japans kunnen laten staan.
ach scheeld ik ook japans kan spreken ;)

sarcasm mag wel achterwegen gelaten worden :?

Verwijderd

Mektheb schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:15:
[...]
ach scheeld ik ook japans spreek ;)
toch zou je beter eerst aan je Nederlands werken alvorens aan Japans te beginnen ;)

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:19:
[...]

toch zou je beter eerst aan je Nederlands werken alvorens aan Japans te beginnen ;)
Want ? begrijp je me niet dan ?, of ben je zo pieterpeuterig dat het met komma's etc precies goed moet zijn ?

p.s

laten we het anders ff gezellig houden :)

atama chiizu :*)

Verwijderd

als je -zelfs na erop gewezen te zijn- de gigantische dt fout niet kan zien in je zin (wat je in de lagere school leert, straks ga je me nog zeggen dat je de tafels van 10 niet meer kent) is het inderdaad dringend tijd om aan je Nederlands te werken ja :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:33 ]

Verwijderd

Largo schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:19:
[...]
En bij de douane in Nederland deden ze zelf moeilijk over mijn 2 jaar oude Panasonic FZ5. Ge zijt gewaarschuwd!
"niets aan te geven" zijn de magische woorden ;) Zo heb ik al veel Japans spul in België gekregen via vrienden. (ik ga over anderhalve maand ook eens op een shopping spree door "electric city" akihabara)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:40 ]

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:32:
als je -zelfs na erop gewezen te zijn- de KEMEL van een dt fout niet kan zien in je zin (wat je in de lagere school leert, straks ga je me nog zeggen dat je de tafels van 10 niet meer kent) is het inderdaad dringend tijd om aan je Nederlands te werken ja :>
Uhm soz maar wie zegt dat ik het niet in zie ? :|

Maar om een verder een discussie te voorkomen ben ik wel de gene die zegt SOZ ik zou er voortaan wel even op letten.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:32:
als je -zelfs na erop gewezen te zijn- de gigantische dt fout niet kan zien in je zin (wat je in de lagere school leert, straks ga je me nog zeggen dat je de tafels van 10 niet meer kent) is het inderdaad dringend tijd om aan je Nederlands te werken ja :>
Het is natuurlijk erg offtopic en flamen over taal is natuurlijk niet altijd even gezellig en nuttig. Zeker niet als het wel te begrijpen is, maar als je mensen op fouten wijst, doe het dan goed. Het is namelijk helemaal geen dt fout. Hij had een d neergezet waar een t moest staan. "Ik vindt" is een dt fout.. ("hij vind" in principe ook, omdat daar dt had moeten staan.)

Voor de rest heeft de douane geen poot om op te staan, als je al muziek op je Ipod hebt staan als je in NL aankomt. Ik geloof niet dat ze echt uit gaan zoeken waar bepaalde serienummers verkocht zijn, als dat al te achterhalen is voor ze.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:42:
[...]
Zeker niet als het wel te begrijpen is, maar als je mensen op fouten wijst, doe het dan goed. Het is namelijk helemaal geen dt fout. Hij had een d neergezet waar een t moest staan.
euh...nu ben je uit je nek aan het kletsen 8)7 . Het toevoegen van een d, ipv een t, terwijl je NOOIT een d toevoegt in tegenwoordige tijd is een DT fout.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:42:
[...]

Voor de rest heeft de douane geen poot om op te staan, als je al muziek op je Ipod hebt staan als je in NL aankomt. Ik geloof niet dat ze echt uit gaan zoeken waar bepaalde serienummers verkocht zijn, als dat al te achterhalen is voor ze.
Douane zoekt niks uit inderdaad. Ze vragen gewoon aan jou om aan te tonen waar die iPodt vandaan komt en als jij niet aan kunt tonen dat je hem niet in het buitenland hebt gekocht nemen ze hem in beslag totdat jij wel met de aankoopbon o.i.d. op de proppen komt.

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-01 23:35
Je kunt een Ipod beter in de UK kopen via Amazon.co.uk dat is 50 euro goedkoper dan hier, en zonder rare import gekkigheid

• Mektheb
stringbean schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:00:
Je kunt een Ipod beter in de UK kopen via Amazon.co.uk dat is 50 euro goedkoper dan hier, en zonder rare import gekkigheid
Goeie Tip _/-\o_

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stringbean schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:00:
Is dat mogelijk?
Op de helppagina van Amazon.co.uk staat dat ze electronica alleen naar het UK en Ierland versturen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij mag je tot 175E gewoon dingen vanuit buitenland meenemen? En zou de douane zich nou echt druk maken over zo'n Ipodje?

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 19:46

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:24:
Volgens mij mag je tot 175E gewoon dingen vanuit buitenland meenemen? En zou de douane zich nou echt druk maken over zo'n Ipodje?
Ja, juist als je uit deze regio komt. Zie mijn post op de vorige pagina.
Pagina: 1